Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 02:12
Medlem
Xenalights avatar
Vem säger att det var HON som skickade smset? Exakt vilken tidpunkt gick hon ut ur cafet, hälsade hejdå till kollegorna? Kan det ha varit förövaren som tar mobilen, och skickar ett sms till "pappa" i kontaktlistan, för att vinna tid så att de/han hinner sticka far far away i en bil

Kan mobilen inte spåras?

Jag tror att hon ännu lever. Min känsla säger så, eller så är det bara en önskan.
Om än i dåligt skick så tror jag inte att hon är död.
i vilket fall som helst, Stackars tjej.
Sänder styrka&tålamod till föräldrarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
För att det är spot on ? En vuxen människa förklarar orimligheten i en inte lika vuxens synsätt och teori.

Varför är det så orimligt? Något orimligt har hänt och eftersom polisen inte verkar ha hittat spår som tyder på ett tumult vid mopeden så är det väl inte så långsökt att spekulera i om hon kan ha blivit inlurad (lockad) någonstans? Och om hon blivit inlurad någonstans så har väl sprit ungefär samma lockelse för en 17-åring som godis har för ett barn.

Sen är det inte en vuxen människa vi talar om, utan en tonåring. Som kanske tror sig vara vuxen, och just därför är naiv.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kan ju även vara en kompis som tipsat om det här numret eller att en person finns i närheten av hennes jobb.

Någon som vet om söndagen var LH's sista arbetsdag innan midsommar? Eller skulle hon ha jobbat den här veckan?
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad spelar det för roll om det sker diskret? Om man är ensam?

Eller om man bara är 17 år och inte tänker som du gör utan gör en sådan uppgörelse. Att man har många vänner gör det inte mindre troligt, kan ju vara just därför och att andra tipsar om detta.

Tycker inte det är konstigt att göra en sådan affär där en bit ifrån huset.

Då borde man sett i samtal och sms hsitorik sedan länge att hon stämt träff med denne mystiske langare. Det håller inte.
2015-06-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sol45
Om någon inte redan kommenterat det så var ju denna kate bock faktiskt och jobbade i Sverige runt den 18e maj och åkte hem till USA den 22a maj

Hans beteende på nätet är också typiskt för en psykotisk och besatt människa. Maniskt håller han koll på olika människor, kartlägger dem och det är det som är creepy. Polisens intresse av honom kommer säkert av att de fått nys om att han haft något onormalt intresse av flickan som är borta. Där återkommer vi till det mariga med grejer som Instagram igen. I händerna på en svårt sjuk och störd människa kan det bli något som göder en osund besatthet.

Jag vet inte om det finns någon koppling mellan någon modell och den här flickan, den kopplingen har jag aldrig sett. Hans twitter skvallrar om att han är svårt besatt av sex, så till den grad att det verkar vara ett allvarligt missbruk och det kan mycket väl komma av stort bruk av amfetamin. Det tillsammans med psykos som det lutar mot är ju en mycket vådlig coctail.

I hans twitter ser jag inget annat än en potentiell våldtäcksman och det är där det brister. Var finns kollen? Vad sysslar jävla twitter med? Facebook tillåter inte ammande mammor lägga upp bilder, men denna jävla skit har fått ligga där och skvalpa utan åtgärd. Fuck twitter.
2015-06-11, 02:15
Medlem
De polska byggarbetarna kanske sålt billig sprit inför midsommaren.
Medlem
Jasongenovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigJizz
Kan passa ganska bra in.
Skriver också på sin twitter 25 maj:
"gonna be drunk tonight. love you kate bock. ty for visiting and work in sweden. you are always welcome"

Kate bock lär inte vara i Sverige och jobba, men han har kanske sett en annan "look a like" på jobbet, som han med lite droger, alkohol och psykos får ihop till en och samma person?
Det var inget han inbillade dock. Jag kollade igenom Kate Bock's twitter snabbt och hon hade faktiskt varit på besök i Sverige. Fanns bilder från centrala Stockholm på hennes twitter.
Senast redigerad av Jasongenova 2015-06-11 kl. 02:18.
Medlem
NirvanAs avatar
Vill minnas jag läste nånstans att hon ska vara rik/välbärgad? Finns det källa på detta?
2015-06-11, 02:16
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
De polska byggarbetarna kanske sålt billig sprit inför midsommaren.

Har det funnits polska byggarbetare där nyligen?
Medlem
Någon som har någon form av statistik på sannolikheten att hon fortfarande är vid liv efter x antal dagar som försvunnen? Känns ju dessvärre som att risken för att hon hittas död, om hon nu hittas, ökar för varje timme som går..
Medlem
ThroneWatchers avatar
Jag har inte sett just detta citeras här i tråden, men ber om ursäkt om det redan gjort det. I alla fall here goes:

"Under kvällen gjorde en grupp ur Missing people ytterligare två fynd som markerades på ett fält vid Medelplana kyrka norr om Blomberg. Enligt uppgift handlar det om ett klockspänne och ett fotavtryck. Polisen hämtade föremålet och ska undersöka om det tillhör Lisa Holm."

Källa: http://www.expressen.se/gt/nu-kopplas-missing-people-in-i-sokandet/
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Då borde man sett i samtal och sms hsitorik sedan länge att hon stämt träff med denne mystiske langare. Det håller inte.

Vad menar du? Har man alltså konstaterat att det inte finns något märkligt i hennes samtal och sms historik? Vart framgår det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vill minnas jag läste nånstans att hon ska vara rik/välbärgad? Finns det källa på detta?

Källa finns på det ja. Vägverket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in