Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:50
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Han hade ju fel på 1 dag, troligtvis åkte hon buss eller bil då, ifall hon jobbade. Dagen efter tog hon mopeden.

Den första frågan man då ställer sig är, vad gjorde hon under lördagen? Om vi utgår från att videon på Youtube har med detta att göra, då vill man ju givetvis också veta vad hon gjorde på lördagen? Fanns det ingen chans för GM att begå brottet då? Brukade hon jobba på lördagar? Fick hon skjuts istället för att behöva ta bussen?
men dom har ju tydligen tänkt ut att 13 ska betyda 7/6
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Hade man haft planer på att röjja undan kroppen och göra den oidentiferbar så kastar man inte bort hennes mobil och id några hundra meter från hennes jobb.

De är en impulshandling som kommer göra det enkelt för polisen att hitta GM när Lisa är funnen.

Man får ju inte glömma att det blåste en hel del, man kan väl ha kastat ut ID:t som sedan har blåst en bit ut på åkern ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Fick intressant info om att Lisa ringt en anhörig i samband med att hon togs. Alltså efter hon skickat sms till sina föräldrar. Denne person skulle alltså fått höra tumultet i luren. Kan ligga något i det med tanke på polisen snabba sätt att rubricera det som icke frivilligt försvinnande.

Skulle kunna förklara att handsken hittades i ladan ,om hon tog av den för att ringa.men då måste hon ju dock varit där när hon ringde samtalet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KevinSjoberg
Det ni inte verkar begripa, trots att otaliga personer i den här tråden har påpekat det, är att det inte rör sig om det café Lisa arbetade på.

Vad snackar du för skit! Redan från början fanns denna information och det rörde just precis det café där Lisa jobbade. Inte var det dagen före heller utan det i själva verket på söndagen. Detta var vad polisen sa i en intervju redan från början.
2015-06-10, 23:51
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
OM det nu skulle vara så att GM har tagit körkortet av den orsaken som spekuleras (för att göra offret oidentifierbart)så tyder det ju på att GMinte är speciellt smart alt. kommer från ett land vars teknik inte ligger lika långt fram som i sverige.

Han kanske tror att hon blir oidentifierbar.

Eller så har grejerna tappats i bara farten.
2015-06-10, 23:51
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men jag tänkte upplysa nytillkomna om att initialerna JV och JW inte syftar på samma person.

-JV är den skumma enstöringen som sägs ha en skruv lös, knarkar, antastar tjejer i affärer och cafeer, är besatt av en toppmodell som liknar den försvunna flickan, dömd brottsling, m.m.
Hög grad av misstanke riktas mot JV, iaf enligt FB (men av polisen vettefan)

- JW ska visst vara ett proffs på dataspel och som på ett eller annat sätt kopplas till en video på youtube som eventuellt har koppling detta försvinnadet. JW tillhör dock knappast kretsen av misstänkta, enligt FB

Citat:
Citat:
Att säga att JW är skyldig på något sätt till detta alltså (CS:GO Proffset som spelar i världens bästa lag) är som att säga att Zlatan har gjort detta.
2015-06-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Fick intressant info om att Lisa ringt en anhörig i samband med att hon togs. Alltså efter hon skickat sms till sina föräldrar. Denne person skulle alltså fått höra tumultet i luren. Kan ligga något i det med tanke på polisen snabba sätt att rubricera det som icke frivilligt försvinnande.

varför tog det i så fall först 2 timmar innan pappan var på plats för att börja leta? borde inte han eller någon annan fått informationen och åkt dit direkt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
men dom har ju tydligen tänkt ut att 13 ska betyda 7/6

Kan ju lika gärna inneburit 6/6, dvs lördagen. Men ponera att BO vistades inomhus hela lördagen, då hade inte GM någon chans.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Jaha, och vad har du för stöd för den tanken ?

Nyckeln i mopeden, påsen kvar, hjälmen borta tyder på att hon blivit överfallen, i direkt närhet till mopeden. Hon blev alltså överraskad, av en person som hon antagligen inte var nära bekant med.

Förmodligen stod GM i närheten och hade uppsikt över hennes moped, och visste att det var hennes. Jag tror inte han stod vid mopeden på vinst och förlust, och så fick man se vem som kom ut till den.

Hade hennes kollegor varit kvar så hade han förmodligen inte vågat angripa henne.

(Inget av detta utesluter i sig att GM skulle vara östeuropé, men det finns heller ingen anledning att tro det.)
2015-06-10, 23:53
Medlem
Varför skulle det vara så otroligt att öststatare ligger bakom?

Från SR:

"17:26, 10 June 2015
Johan: Har för mig att jag såg något TV-inslag från någon av lokaltidningarna som nämnde att det förekommit stölder. Det var några grannar som intervjuades, så de hade haft extra koll vad som pågick i området på kvällarna.

Mats: Det stämmer att de har haft problem med stölder. Bland annat i ladan där handsken hittades.
18:04, 10 June 2015"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vad snackar du för skit! Redan från början fanns denna information och det rörde just precis det café där Lisa jobbade. Inte var det dagen före heller utan det i själva verket på söndagen. Detta var vad polisen sa i en intervju redan från början.

Kan du länka till det? Att det var samma kafé och söndag.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Kan det inte lika gärna vart GM som skickat SMS till familjen? Han har ju uppenbarligen dumpat mobilen, då kan han väl lika gärna ha skickat smet också? För att köpa sig själv tid.
Han hade väl förhoppning om att det skulle ge honom mest tid?
Jag hade räknat med att få mer tid utan sms om jag inte varit bekant med flickan. Hon kunde ju haft 5 minuters åktid hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in