Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Idag begärdes det leg vid registreringen.

Har man koll på var alla 1000 frivilliga är hela tiden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Detta? Satt och kollade kartorna ett par timmar sedan och "fann" stenbrottet och tänke att det kan vara en "lämplig" plats att dumpa kroppar på?

http://i.imgur.com/UI8VVOG.jpg
Det är en fiskesjö i stenbrottet och mycket välbesökt. Vore helkorkat att dumpa något där.
Medlem
rezonens avatar
Citat:
Detta? Satt och kollade kartorna ett par timmar sedan och "fann" stenbrottet och tänke att det kan vara en "lämplig" plats att dumpa kroppar på?

Hmm.... Sjön där verkar ganska intressant.
2015-06-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
OT-svar: För kännedom så tickar de notorna på för fullt fortfarande. Många inlånade till Göteborg nu.

Låt det ticka. Pengarna ska användas åt sånt här med så mycket resurser som behövs.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Jag ingen rasist men kanske vore det värt att kolla upp den stora byggarbetsplatsen 5 minuter bort med massor med polska arbetare? De har nog varit flitiga besökare på fiket. Om inte annat så kanske de har upplysningar?

Jaha, nu har alla "jag är inte rasist men.." hittat hit.

Lägg ner MAN KOLLAR JUST NU UPP EN SVENSK MANS ALIBI. Lägg ner tugget om jälva byggarbetare från Polen!
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Känns dock osannolikt att en hemlös pundare skulle röra sig i området där LH försvunnit. Varesig man har bil eller inte.
Utländska gästarbetare kanske från öststaterna med en gammal pickup eller skåpbil som jobbat i närheten är mycket tänkbart.
De brukar supa friskt och kan hitta på i princip vad som helst, det har vi sett många exempel på i Sverige.
2 st av den sorten tillsammans............
Bannlyst
Citat:

Eller asktippen där det dumpas miljöfarliga aska..
2015-06-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Någon googlade Lisas namn och hittade YT-klippet, där en VJWorlds-nedräknare användes. Byt plats på VJ så har du hans initialer, sjukt långsökt. Därefter har man hittat allehanda anledningar att misstänka honom då han är klart besatt av en modell som är lik henne samt att han har uppvisat avvikande beteende mot kvinnor i olika butiksroller.

Det är foliehatt-teorier så det skriker om det. Har du ett spår att gå på är det väldigt lätt att hitta saker som styrker att det skulle vara JV.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibaspaw
Han hade dock lagt upp en bild på sin instagram på lapp från polisen med texten: "Fick dagsböter 100 å 50 kr och 500 kr till brottsofferfonden = 5500 kr för min rattfylla. Jag är nöjd med tanke på att jag stod åtalad för grov rattfylleri."

Så jag antar att han har tillgång till bil.
En psyksjuk, alkoholiserad knarkare ser det sällan som ett hinder att inte äga en bil, utan fixar en ändå.
Medlem
Citat:

Det finns flera stenbrott, både tillgängliga med bil och mer svårtillgängliga. Något utav dem har en stor sjö..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Har man koll på var alla 1000 frivilliga är hela tiden?

Planering? ni går där och vi går där åt det och det hållet..?
2015-06-10, 23:27
Medlem
Frågan är om polisen har hittat DNA i ladan eller på eller runt nåt av de föremål som hittats som inte tillhör Lisa. Jag hoppas verkligen att JV har topsats då han har en ytterst intressant gärningsmans-profil. Han känner till områdena här på "schlätta" och är en sjuk människa som verkar rätt besatt av en blond tjej som är ytterst lik Lisa (se hans twitter). Han har desutom sprungit runt på cafén tidigare och uppträtt hotfullt och märkligt. Om polisen inte topsat JV och konfronterat honom ännu är det en skandal.

Ytterst pinsamt att ladan där handsken hittades är avspärrad igen efter att den tidigare hävts. Vad kan man ha missat här egentligen? Skärpning nu farbror blå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in