Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:18
Medlem
Fattar fortfarande inte hur hon kan försvinna helt spårlöst?! Det borde ju finnas tecken på strid om hon träffade på en galning bakom ladan?! Det borde ha funnits hjulspår från en bil där tycker man ju?! Det bör inte vara de anställda heller de borde vara kollade nu. Och antar detsamma gäller för pappan... Så har hon försvunnit själv?! Nej knappast troligt med tanke på att tillhörigheter hittats på alla möjliga ställen. Så summa summarium... Ingen teori är särskilt trolig. Men mina teorier är väl som vanligt åt helvete....
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Av vad jag läst, framstår hon för mig som betydligt smartare än att hon skulle sätta sig i någons bil, ännu mindre punda. Verkligheten anropar.
Håller fullständigt med men ingen av oss känner henne. I de lugnaste vatten..., som man säger. Var bara en hypotes. Men är det nån hon känner är det ju inte så konstigt att hoppa in i en bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hur f*n kan GM som lurpassade utanför vetat att bilen med jobbarkompisarna skulle åka iväg först, och sedan BO bli kvar själv?????

I nio fall av tio åker man samtidigt hem i liknande situationer???

Som någon skrev tidigare ser han ju en moped där, så han har ju 33% chans att det ska va rätt flicka som han fastnat för. Sen är det väll rätt naturligt att hon blir kvar sist, ta på sig hjälm, handskar osv. Tar väll lite längre tid än att sätta sig i en bil och åka, sen står den ju även på baksidan.

Eller så såg han henne på lördagen och sen va där på morgonen därpå och såg hur dom åkte till jobbet.
Medlem
som jag sa tidigare i tråden o dom flesta skrattade j.v har vart i luxemburg av någon anledning o polisen har haft span på han där o nu är han inplockad i förhörs syfte vänta o se.......
Medlem
Vad tror ni, många fynd gjorda på spridda platser ute i terrängen. Inte en enda vittnesuppgift på suspekt bil i området.

Kan man utesluta att GM haft tillgång till fordon?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Som en annan postade tidigare här, så hur fan kan man inte kollat upp detta? Han låter dessutom hur trovärdig som helst.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tipset-om-f%C3%B6rsvunna-lisa-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-vid-dammen-3185155

Det kan bero på det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
"- Jag förstod att det var mycket liv här så jag tog min fyrhjuling och åkte ut, säger Clement till SLA:s utsände på plats i Blomberg.

I två timmar sökte han kring vandringslederna som finns runt i området.

- Det är en jobbig känsla att något sånt här hänt så nära. Det är en ung tjej. Och mysteriet - vad har hänt? Man vill ha en lösning så fort som möjligt. Mest synd tycker jag om föräldrarna, säger Clement."

Håller med, låter som att han försöker vara så tydlig som möjligt med att han hjälper till i sökandet. Han är orolig för att han ska bli upptäckt. Vet han något?
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drogz
Borde väll finnas något litet bevis på platsen? Hårstrån, spott eller vadsomhelst... Hårstrån blåser iväg ganska lätt men tycker det borde fastnat i typ ladugården eller något träd/buske i närheten. Och lisa hade ju långt hår?

Om hon blev insliten i en bil så lär det inte finnas mycket fysiska spår från varken Lisa eller GM. Jag är ganska övertygad om att det är så hon blev bortförd från caféet.

Och om hon nu blev bortförd i bil så behöver det inte betyda att hon har förts till någon avlägsen plats, utan kan mycket väl finnas i det relativa närområdet...tyvärr sannolikt då inte längre vid liv.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Vilken väg är det troligt att hon skulle kört när hon skulle hem?
Kan hon kört en bit och sedan träffat på GM. GM vet om var hon
jobbar, var hennes moped brukar stå. GM har efter dådet, kört tillbaks
hennes moped och sedan spridit ut lite prylar från henne för att vilseleda
och vinna tid.

Då hade det troligen varit bättre att ställa moppen vid närmaste busshållplats. Det var ju moppen med nyckeln i och handsken de hittade som gjorde att det snabbt blev allvar och inte ett i mängden av frivilliga försvinnanden. Om det senare hade det förmodligen dröjt ett bra tag och mycket tjat från anhöriga om att polisen var tvungen att agera.
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Mannen som setts stöka på det närliggande cafét är till 100% JV.

Titta jämförelsen i denna bilden:

http://gyazo.com/69b309d99c18766bbb43466b5f25288b

Exakt samma mössa. Exakt samma solglasögon.

Vem har tagit den bilden som ej är ifrån hans twitter? Alltså den till vänster!? :O
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Hur är det med ett bättre foto på denna tjejen? Talar fotot som ligger ute för kännedom för allmänheten exakt för hur hon vardagsmässigt ser ut? eller är det ett kort som inte riktigt speglar hennes egentliga utseende. Tänker på att det inte är ovanligt att det läggs upp kort som är korrigerade/retuscherade och att detta kan leda till att andra kan ha sett henne men inte uppfattat det som henne då det bara finns ett kort just nu.

Skulle tycka att bättre kort med hela kroppen skulle kunna ge mer hjälp för allmänheten.
Föräldrarna har givetvis valt ut och godkänt fotot på sin dotter för publicering i media.
Alltså är det enligt dem ett rättvisande foto på henne.
Är du dum i huvudet, tror du föräldrarna skulle välja ett foto som är missvisande på sin egen dotter?
2015-06-10, 22:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamMe
Med tanke på att det blåste kraftigt,
(har ingen som helst källa på detta, endast det jag läst i tidigare kommentarer här)
finns det då en möjlighet för att hon har tappat handsken på väg till mopeden?
Hon gör sig färdig att åka, och inser att handsken i fråga är borta, och går tillbaka för
att leta efter den? Och att det är där något händer?

Får be om ursäkt i förväg om min info/teori är inkorrekt.

Om jag fattat det rätt så hittade man handsken inne i ladan. Hon kanske hade moppen också där inne medens hon jobbade, eller bara lämnade in hjälmen och handskarna där för att inte dra med dessa in på jobbet.
2015-06-10, 22:19
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Mannen som setts stöka på det närliggande cafét är till 100% JV.

Titta jämförelsen i denna bilden:

http://gyazo.com/69b309d99c18766bbb43466b5f25288b

Exakt samma mössa. Exakt samma solglasögon.

Grattis. Det fastslogs igår när bilden dök upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in