Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Allt?
Vad menar du?

Jo eftersom det är just hon som saknas. Den andra tjejen skulle ju ta tåget. Om det var hon han var ute efter så skulle han ju kunna plocka henne när hon väntar på tåget eller till och med åka med och ta henne när hon går av.

Om det var den tredje tjejen eller fjärde så hade han väl tagit dom vid rätt tidspunkt då någon av dom visat sig vara ensamma.
2015-06-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Om GM är "kunnig/kan tänka till" och det är planerat och BO har dödats.. Var är smartast att dumpa en död kropp? I en sjö (vänern ligger precis intill) eller gräva ned?

Något som är väldigt effektivt och simpelt är att hitta en grisfarm. Dem käkar upp allt i ett nafs, även benen. För att effektivt kunna dumpa kroppen i vänern så känns det som man behöver båt och några rejäla sänken. Att bara kasta i kroppen från land känns inte så smart. Att gräva ett djupt jädra hål mitt i ingenstans kan också vara bra, problemet är om sökhundar är i området. Men låt oss säga att GM färdats 20-50 mil, gått djupt in i skog eller berg eller vad som helst och grävt en 1.5m djup grop och begravt kroppen så är det aldrig någonsin någon som kommer hitta den. Bästa vid dumpning av kroppar på det här sättet är dock att göra det i så hårt underlag som möjligt. Gör man det i skogen där det är ren jord så kommer det bli som en djupbukt där kroppen legat begravd vilken kan avslöja allt.
2015-06-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassesub
Värst va du nämner detta då, 2a gången nu. Känns det bra för dig? Eller är det du som satt tösen där?

Har du inget relevant att komma med så håll dig borta..!

Hoppas att hon kommer tillbaka med livet i behåll... Stackars liten..

Optimist. Hoppas du fattar att hon redan är död. Frågan är bara när och om man hittar henne.
Det är dock inte jag som gjort det.
Fick bara en känsla att om man färdas med båt över värnen så känns det geografiskt rätt att dumpa kroppen där ute, på öppet vatten.
Medlem
FrZs avatar
Oerhört glad över att sökningen verkar förlängas. Källa Expressens livesändning. Verkar komma närmare och närmare nu.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur tänkte du där? Att detta skulle ha skett samtidigt kollegorna var där, men UTAN att dessa kollegor skulle ha märkt inbrott eller rånförsök?

Du tycker det är osannolikt att någon planerar döda en 17-årig tjej, men du tycker inte det är osannolikt att någon försöker råna eller bryta sig in i ett café utan att de andra kollegorna skulle märkt det alltså. Kollegorna och Lisa stängde ju cafét tillsammans som du kanske vet.

Men kanske du menar att det kom fram en tjuv och ville att en ensam Lisa skulle öppna cafét för att han ville råna cafét på hundra kilo mjöl och eventuellt få efterbörd på köpet?

Jag betvivlar att de lämnat dagskassan kvar i cafét, men jag har aldrig ägt ett café, så jag vet inte hur proceduren med dagskassor brukar vara. Lämnar man kvar dom i lokalen verkligen..?

Jag menar att GM gömt sig bakom caféet där mopeden stod, men gömd även för mopeden. I väntan på att alla skulle försvinna så hen kunde bryta sig in. Eller i väntan på att bara en skulle va kvar - rån. Men Lisa råkade se GM, så GM tog stryptag för att hindra henne skrika på de andra.

Behöver ju inte varit ute efter kassan. Eller så chansar man på att några pengar ska finnas där iaf. Eller cigg eller vad för dyrbart man kan sälja på café.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Är det någon som vet vad för slags fynd som hittats det senaste? Förutom handsken och trasiga mobildelar.

Det enda vi vet är ett kontokort. Två stycken som är och söker bekräftar detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De är väl inte mer benägna än svenskar(dvs inte alls) att våldta i grupp?

Sannolikast är att hon tagits av en ensam svensk dåre eller ett gäng babbar.

Har jag aldrig sagt heller,men han frågade vem som kunde tänka sig stjäla byggställningar i Kinnekulle som tydligen hade förekommit på slutet, och hade dom tänkt göra inbrott i cafeet och hon upptäckte dom så är det inte säkert dom tänkte så klart.
Nu tror jag inte det är det som hänt, men helt osannolikt är det ej.
2015-06-10, 21:52
Medlem
Första inlägget.

Nytt fynd har hittats som är av intresse för polisen. De har utökat tiden för sökning till efter 22.00 och polisen kommer stanna minst ett par timmar till (eller så länge det är ljust).

Källa: Expressen TV (Live)
2015-06-10, 21:53
Medlem
Någon som vet varför polisen inte säger något om det nya fyndet? Varför går man inte ut med allt direkt? Inte så att någon ska få komma och röra det för att förstöra bevis eller något, förstår inte varför man inte kan säga det bara.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Hej, någon har skrivit följande i tråden, "hoppas dom hittar ludret i dammen", nu har en äldre man boende i området sett hjulspår i vegetationen som leder mot dammen vilket han aldrig någonsin sett tidigare. Detta är mycket intressant men jag kan inte skriva i tråden då jag är nyreggad

Är dammen utesluten nu?

Är det körbart med bil ända fram till dammen eller är det ATV som gäller om man ska åka där ?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vad menar du med att ingenting talar för det. Finns massor av indicier som talar för det. Uppenbarligen så mycket att polisen valt att gå vidare med tipset, vilket det länkades till här tidigare i dag.
Sluta din fåntratt. Inget har sagts om att polisen tänkt gå vidare med det
2015-06-10, 21:54
Från expressen

"Under onsdagskvällen gjordes nya fynd av personliga tillhörigheter som kopplas till försvunna Lisa Holm.
Samtidigt rapporterar Nya Lidköpings-Tidningen att polisen granskar en tidigare dömd man i samband med utredningen.
–Vi håller på och kollar mannens alibi, säger Lars Johansson, chef vid polisens enhet för grova brott i Skövde, till nlt.se

Personens namn har dykt upp på olika webb-sajter de senaste dygnen. En omständighet är enligt nlt.se att mannen tidigare är dömd för ofredande.
Lars Johansson bekräftar för tidningen att polisen satt in resurser på att granska mannen. Johansson uppger att man kollar alibi och håller ett öga på personen i fråga.
– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet. Men vi kollar upp alla tips som vi får och hur vi ser polisiärt på just den här personen vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson till nlt.se."

100% att detta är JV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in