Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Hur tänkte du där? Att detta skulle ha skett samtidigt kollegorna var där, men UTAN att dessa kollegor skulle ha märkt inbrott eller rånförsök?
Du tycker det är osannolikt att någon planerar döda en 17-årig tjej, men du tycker inte det är osannolikt att någon försöker råna eller bryta sig in i ett café utan att de andra kollegorna skulle märkt det alltså. Kollegorna och Lisa stängde ju cafét tillsammans som du kanske vet.
Men kanske du menar att det kom fram en tjuv och ville att en ensam Lisa skulle öppna cafét för att han ville råna cafét på hundra kilo mjöl och eventuellt få efterbörd på köpet?
Jag betvivlar att de lämnat dagskassan kvar i cafét, men jag har aldrig ägt ett café, så jag vet inte hur proceduren med dagskassor brukar vara. Lämnar man kvar dom i lokalen verkligen..?
Jag menar att GM gömt sig bakom caféet där mopeden stod, men gömd även för mopeden. I väntan på att alla skulle försvinna så hen kunde bryta sig in. Eller i väntan på att bara en skulle va kvar - rån. Men Lisa råkade se GM, så GM tog stryptag för att hindra henne skrika på de andra.
Behöver ju inte varit ute efter kassan. Eller så chansar man på att några pengar ska finnas där iaf. Eller cigg eller vad för dyrbart man kan sälja på café.