Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Intressant inlägg. Jag är inne på ditt spår och tycker också det är som mest intressant. Vad händer efter att hon satt nycklarna i mopeden? Om hon blir rädd för någon som hon kanske känner igen och börjar springa därifrån så borde det ha skett en strid på en annan plats, om nu GM hinner ikapp och övermannar henne.

Jag vetefan alltså, det är så mycket skumt i det här fallet. Jag tror faktiskt allt gått lugnt till, men frågan är varför. GM kan i och för sig ha planerat allt och varit riktigt iskall genom hela proceduren, men det är ändå inte särskilt troligt att denne inte gör några misstag. Det är är ingen film liksom.

Någon som vet hur befolkat det var i området förresten? Borde någon höra om en flicka skriker för sitt liv?

Precis! Det är detta som är utgångspunkten och det är så otroligt mycket frågor här som inte är besvarade än redan här. Jag tror med det gått lungt till.

Det är så förvirrande. Har GM kanske parkerat sin bil långt därifrån (nära där mobilskalet fanns på en mindre grusväg & lite mer gömd?) och sedan gått till cafét och runt där mopeden var? Gömt sig och väntat på att folket slutade, ser att hon är sist kvar och när hon tagit på sig hjälpen blir hon skrämd o börjar spring/Lockad/hotad lungt?

Hjulspår på en torrt hårt packad grusväg är inte alltid tillgängligt heller.

HMm jag avundas inte poliserna. Det är ett helvete om dom inte hittar mer spår & får in mer tips.

För mkt lösa trådar just nu om dom sitter på lika lite som vi (vilket jag visserligen inte tror, sällan polisen ger ut allt men, ah.)
2015-06-10, 21:37
Medlem
Är fortfarande övertygad om att de rör sig om psyksjuk, sugen rom/romer som rekade för inbrott/stöld eller dylikt. Jävligt vidrigt om så är fallet.
Medlem
8711s avatar
Det här blir ju märkligare. Man kan tappa/kasta mobilsaker och en handske, men inte ett kontokort också.
Medlem
Catpeoples avatar
Det som skrivs här inne just nu är baserat på teorier och gissningar. Vi vet inte varför eller hur detta hänt utan det som vi gör är att spekulera. Det är onödigt att hänga ut människor (tex hennes kollegor och pappa) när det inte finns några som helst bevis just nu att de skulle vara inblandade. Det är normalt att så fort som möjligt vilja hitta en syndabock för detta hemska men att hänga ut människor kan komma med konsekvenser. En del bör tagga ner med sina teorier tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Polisen har ju sagt att dom undersöker honom. Att han var i Luxemburg är absolut inte bekräftat, snarare tvärt om. Han verkar som en jobbig typ men om du nu tycker det är illa att hänga ut oskyldiga så är ju dina anledningar irrelevanta eftersom polisen sagt att dom har koll på honom och att dom kollar hans alibi.

Jag har också läst det ikväll. Kan du länka till det tack?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikkarateka
Bensin i tanken? Tar på hjälm sätter i nyckel och undrar om bensinen räcker hem (första turen hem). Tar av handske för att ta mobil eller kolla kontant eller Kort - läget för ev tankning. Låg batteri=gå tillbaka in på café för att ringa eller hämta pengar. Eller gå till ladan för att fråga om bensin om någon är där.

Sådant kollar väl snuten va?

Vad hjälper det om hon hade lite bensin kvar? Du har inte läst något i tråden alls?
2015-06-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Ja, det är den enklaste lösningen. Det brukar för det mesta vara den korrekta.
Bråk, olyckshändelse, panikåtgärder för att dölja brottet med sms, ologiskt spridda saker och försök att förvilla polisen i utplacering av prylar.

Jo, tjena. De brukar vara så sjukt smarta att de kan lura polisen hur lätt som helst, absolut inte råka försäga sig eller motsäga varandra i vittnesmål, ingen har märkt något konstigt alls vid det här laget. Fattar ni inte att man blir förbannad för att den här teorin är den löjligaste hittills och att det tar fokus från diskussioner och teorier som är mer vettiga och har starkare kriminologisk grund. Ni har visserligen rätt att spekulera om Gud, marsianer och diverse familjemedlemmar men ni får räkna med att höra att det är löjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Allt startade väl med att polisen gick ut med att de sökte en man som varit på caféet under dagen och varit störande och underlig på något sätt. Där började spekulationerna om vem denne person kunde vara och där kom någon in på JV. Vad jag förstår så är JV psykiskt sjuk och dessutom missbrukare, har märkligt förhållande till sex och kön och avbilder sig själv med naket kön helt öppet på internet.

Självklart är en sådan person intressant i detta sammanhang. Någon, mins inte vem, hävdade att personalen som arbetade vid tidpunkten hade identifierat JV som den som varit på caféet och stört. Detta har jag dock inte sett någon källa på. Du som skrev det, finns det en källa?

Vi ska ha klart för oss att det finns mycket som polisen faktiskt vet och gör och som vi här inte har en susning om. Självfallet säger de inte allt när de blir intervjuade. Vi får förlita oss på läckor.

Nån lade upp en övervakningskamerabild på en som var väldigt lik honom
Medlem
Vid 20-tiden i kväll gjordes nya fynd som med bestämdhet kan kopplas till den försvunna Lisa Holm. Fynden har gjorts i anslutning till den avspärrning som fanns vid ladan mitt emot caféet i Blomberg.

Källa: lidköpingsnytt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Ett kontokort? Vem säger det? Källa tack !

Det finns ingen källa och det är inte heller bekräftat. Vad jag vet iaf.

Ryktet om ett kontokort dök upp när någons kompis som är med på söket ska ha hört en polis prata om det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Tror du på riktigt att officerare specialtränar sina barn i överlevnad? Min pappa är gammal officer och inte fan lärde han mig eller min syster något speciellt.

Sen har dessutom i princip alla pappor med barn på typ 15+ gjort lumpen. Är ju inte så att dem lärt sina barn överlevnadsknep vid överfall.

Jag skulle vilja säga att många fler än militärföräldrar lär sina barn överlevnad, och om det är en flicka väldigt ofta också kurs i självförsvar för tjejer. Alla mina barn har fått lära sig sådant utan att vi har en enda militär i släkten. Beror nog på hur pass engagerad man är som förälder.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror hon träffat på någon tjuv som tänkt bryta sig in eller råna eventuellt ensam stängare av caféet. Att detta skedde innan de andra åkt, eller samtidigt. Eftersom hen inte kunde hålla för Lisas mun pga hjälmen togs det tag om halsen så Lisa avled. En situation som spårat ur helt enkelt. Sen har hen gjort sig av med hennes lösa prylar, bara kastat dem ut i omgivningen. Sen tagit med sig kroppen nånstans.

I mitt huvud hade inte våldtäktsmördare eller sexualdriven bortförare städat upp efter sig, en sån skulle bara ta tjejen/kroppen och sticka. Uppstädning tyder på att mordet var ett misstag eller väldigt planerat. Men det känns väldigt osannolikt att någon planerar döda en 17 årig tjej, särskilt när hon inte åkt moped från jobbet förut. Och planerar man så väl så borde man valt ett tillfälle när man inte riskerar upptäckas av kollegorna.

Det var lite ditåt jag tänkte,
Frågade för drygt 100 sidor sedan om någon har nämnt dagskassan.
Låstes den in på kaféet, hämtades den av ägaren eller tog någon av tjejerna hem den?
Blir nog några tusenlappar kontant när pensionärerna festar loss en Söndag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in