Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 20:07
Medlem
MrsBlaises avatar
Om LH har tillhörigheter utspridda på åkern(?) så måste det väl ändå vara mördaren som kastat ut dem där innan eller efter han gömt hennes kropp. Någon hade skrivit om att det skulle vara smart förfarande, jag tycker det låter som panikbeteende. Liksom ett hopp om att de är små och därför inte kommer hittas.

Flickan hittas säkert snart. Död dessvärre.
2015-06-10, 20:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Så JÄVLA difus information över allting. Först säga det att Lisa var precis som vanligt på jobbet, inget speciellt alls.

Sen kommer info om att
Hon betedde sig konstigt. Nej in och grilla kollegorna nu och prata klarspråk

Vem har sagt att Lisa betedde sig konstigt? Källa på det?
2015-06-10, 20:08
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Vad får dig att tro att han hade sex med henne?
Men hår borde dom hittat inne i ladan i vilket fall
Medlem
Frozzzts avatar
Jag tycker att fynden av mobilen i delar klart tyder på att den slagits sönder innan GM begav sig i fordonet (men varför kastar man ut delarna såpass nära brottsplatsen?).

Alternativt att mobilen faktiskt slagits sönder där delarna hittats.

Aldrig att en mobiltelefon slås i bitar som dessutom sprids över ett stort område bara av att kastas från ett fordon. Dessutom på en väg som inte tillåter hög hastighet. (Låg hastighet borde också tyda på att delarna "strötts" ut från fordonet)
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Vad får dig att tro att han hade sex med henne?

Återigen, den teorin jag citerade byggde på att "våldtäkten fullbordades i ladan"
2015-06-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Underkläder?
Kroppsdel?
Använd kondom?
Hela kroppen?
Meddelade skrivet i grusväg?

Jag har inte fått det helt bekräftat men det jag "vet" är info från en vän som söker och tydligen ska det väl vara något kort som har Lisas namn på sig men samtidigt sitter jag över 20 mil bort och kan inte bekräfta om detta verkligen är sant.
2015-06-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
någon som vet vad för moped hon hade?
Tänker lite kring om någon kan ha fifflat med mopeden snabbt genom att exempelvis ta bort tändhatten så att den inte startar. Sedan när hon slutar startar inte mopeden och hon går av för att kika vad som kan vara fel, någon kommer och ska "hjälpa" henne och sedan övermannar henne. Eller så har hon tagit upp sin telefon för att ringa/smsa efter hjälp och någon tar telefonen och stänger av den på plats. Funderar på om det kan vara något sådant som gjort att nyckeln varit kvar i mopeden och inga spår efter bråk.

Det blåste mycket i lördags med, kan hon ha sökt vindskydd i ladan där hansken hittades?

Fadern hade testat moppen och den startade direkt. Så det där med tändhatten lägger vi åt sidan...
2015-06-10, 20:10
Medlem
Antagligen har hon blivit transporterad i bil från arbetsplatsen till en plats i närområdet som GM känner till och känner sig trygg i. Hon har troligtvis blivit våldtagen där, antingen i GM bil eller i den öppna terrängen. Denna plats kan även vara mordplats, misstänker dock att hon blivit dumpad på ett helt annat ställe (invid en bilväg) direkt från bilen.

Hittar man kroppen kommer man förhoppningsvis att hitta GM. Jag tror inte att han försökt att dölja kroppen, utan tror att hon ligger mer eller mindre på en öppen plats som man kan åka bil till. Liknande Ida i Trollhättan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
REPOST pga trasig länk..

" ÄR DET NÅGON MER SOM UPPMÄRKSAMMAT ATT HON GILLAT KLIPP PÅ Y-TUBE FÖR 2DAGAR SEDAN? "

https://www.n0.se/v/f/c3df7_lisa.png

Det där är väl samma användare som la upp 13 klippet?
Medlem
https://instagram.com/joh*nv*dman/ *=a

Kolla hans profil där han länkat till både sin facebook och twitter, bägge är nu borttagna, lite misstänksamt.
Medlem
NirvanAs avatar
"Vi har hittat saker mellan olika avstånd. Om det är flickan eller någon gärningsman som lämnat dem är omöjligt att säga, säger Fredman."

Så de utesluter inte att flickan själv spridit ut saker och håller sig frivilligt undan utan tvång?
2015-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
REPOST pga trasig länk..

" ÄR DET NÅGON MER SOM UPPMÄRKSAMMAT ATT HON GILLAT KLIPP PÅ Y-TUBE FÖR 2DAGAR SEDAN? "

https://www.n0.se/v/f/c3df7_lisa.png

Men det lär ju inte vara hennes konto. Sluta länka skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in