Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 20:01
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Nytt ödehus fall? :/...

Tänker du på Boden fallet? Jag har samma känsla
Medlem
Har inte hunnit med tråden under dagen och skickar ut en ödmjuk önskan om uppdatering på JV (vem är det?) samt videon i sammanfattningen.
Senast redigerad av karestan 2015-06-10 kl. 20:05.
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Detta är en våldtäkt som har gått snett. LH har precis slutet för dagen, hennes två kolleger har precis åkt. När LH sätter i nyckeln i tändningslåset blir hon överfallen bakifrån och ivägsläpad till närliggande lada där våldtäktsmannen ska fullborda sin våldtäkt.

LH skriker och gör motstånd, hon tappat sin handske i tumultet. GM får panik, stryper och försöker få tyst på henne. Därav inget blod. Han upptäcker att han har bragt henne om livet och får panik. Han bär henne till sin bil.

Han kör där ifrån och slänger ut mobiltelefonen i farten, delar från telefonen hittas senare.

Gärningsmannen kan finnas bland gästerna, men behöver inte finnas.

LH finns troligtvis inte i närområdet, men inte långt där ifrån.

Hitta GM knäck honom och man hittar LM.

Polisens spermahundar hade inte hittat något vid sök, så teorin faller
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är normalt. Däremot var SMS:t mindre normalt, liksom att pappan började leta efter henne så snabbt. Det kanske fanns någon hotbild mot henne eller åtminstone någonting som gjorde hennes pappa orolig. Om min 17-åring messar mig klockan 18:30 om att hen kommer hem snart så räknar jag med att det kan dröja flera timmar innan hen faktiskt kommer hem. Och jag ringer inte polisen även om mobilen är avstängt.

Glöm inte bort att pappan är gammal militär. Officer om jag inte är helt fel ute? Dom har full kontroll, börjar leta om man är hemma 1 min efter vad det bör ta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Detta är en våldtäkt som har gått snett. LH har precis slutet för dagen, hennes två kolleger har precis åkt. När LH sätter i nyckeln i tändningslåset blir hon överfallen bakifrån och ivägsläpad till närliggande lada där våldtäktsmannen ska fullborda sin våldtäkt.

LH skriker och gör motstånd, hon tappat sin handske i tumultet. GM får panik, stryper och försöker få tyst på henne. Därav inget blod. Han upptäcker att han har bragt henne om livet och får panik. Han bär henne till sin bil.

Han kör där ifrån och slänger ut mobiltelefonen i farten, delar från telefonen hittas senare.

Gärningsmannen kan finnas bland gästerna, men behöver inte finnas.

LH finns troligtvis inte i närområdet, men inte långt där ifrån.

Hitta GM knäck honom och man hittar LM.
Hemskt nog en trolig teori.
Medlem
Sappigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Har inte han Johan nåt facebook-konto?

https://www.facebook.com/joh*n.v*dman (*=a)

Detta är mest sannolikt hans Facebookprofil. Det står i JVs profil att han bor i Axvall, vilket ligger 23,2 km ifrån Götene där han egentligen bor enligt hans Twitter.
2015-06-10, 20:02
Medlem
På Lisa Holms instagram finns länk till hennes snapchat,
Är själv kompis med några tjejer på snapchat som skickar ut bilder och text på i princip allt dom gör

Kanske skickad hon ut en "snap" tidigare på dagen att hon skulle åka moped hem för först gången. GM som haft koll på Lisa under en tid såg sin chans.
2015-06-10, 20:02
Medlem
gaylordfuckers avatar
På koordinaterna N 58° 32.388 E 013° 21.255 finns det en jordkällare som kanske är intressant.
2015-06-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Varför kan tjejerna som jobbar på cafet inte beskriva på vilket sett som gör personen till en "knasboll" samt bekräfta om det är JV som betedde sig knasigt?

Dom verkar själv en aning knasbolliga. Skumt allting

Det är ju inte säkert att det fanns någon knasboll. Lisa hade på något sätt betett sig annorlunda, och då TRODDE en av hennes kollegor att någon jobbig kund "knasbollen" låg bakom det beteendet.
2015-06-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Polisens spermahundar hade inte hittat något vid sök, så teorin faller
Nej. Han kanske inte ville knulla ett lik, och därför blev det ingen sperma.

Jag har tidigare skrivit att det är mycket konstigt att handsken hittades i ladan. Det ska blåsa bra jävla mycket för att kläder ska fara omkring.

Hur kan föräldrar inte veta vad ens dotter har för handskar?
2015-06-10, 20:04
Medlem
Tror snarare han tänkte på ödehuset i Vrangelsro utanför Halmstad

Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Tänker du på Boden fallet? Jag har samma känsla
2015-06-10, 20:04
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konung12
Ska vara 15.2-17.6 km om man ska lita på inlägg tidigare i tråden.
Stämmer inte. Så långt är det till Lidköping från Blomberg. Till Stöpen, som är en ort utanför Skövde, är det runt fyra mil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in