Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 19:06
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är märkligt tyst kring flickan själv och hennes familj? I de flesta andra krimtrådar brukar den/de inblandades vänner komma in och kommentera, berätta om framför allt BOs (i detta fall eventuella BO) karaktär och eventuella misstankar de kan ha. Här har det varit i princip knäpptyst. Det närmaste vi sett av någon som helst personlig relation till någon närmare berörd är den fd pojkvännens fotbollstränare, enligt egen utsago.
Moderator
blomvattnares avatar
Det stängda Instagramkontot har redan stötts och blötts i tråden. SÖK innan postning.

/Mod
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Enligt polisen har personal sagt att det inte fanns någon knasboll där överhuvudtaget på lördagen, uppgiften är en sk trådsanning.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185210
2015-06-10, 19:07
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Är det bara jag som tycker att det är märkligt tyst kring flickan själv och hennes familj? I de flesta andra krimtrådar brukar den/de inblandades vänner komma in och kommentera, berätta om framför allt BOs (i detta fall eventuella BO) karaktär och eventuella misstankar de kan ha. Här har det varit i princip knäpptyst. Det närmaste vi sett av någon som helst personlig relation till någon närmare berörd är den fd pojkvännens fotbollstränare, enligt egen utsago.
Har nog med att hon inte är myndig
2015-06-10, 19:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:

Ja det är verkligen tyst. Ingen vän har skrivit eller yttrat något här och JV har inte heller dykt upp eller någon som känner JV. Lite konstigt är det.
2015-06-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185210

Det var ju någon anställd i intervju som berättade det.
2015-06-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Enligt reporten på Expressen live tror han att han hörde fel, och att polismannens hund slet sig och polismannen därför skrek 'häråt, häråt' för att påkalla hund igen.

Detta är lite lustigt, jag säger givetvis INTE att det är så.
Men OFTA är hundpatrullerna så 'offline' mot sin jycke att de förstår inte varför hunden slitit sig.
Hunden är juh tränad att få beröm mm mm vid påvisning av fynd.
Man ska ABSOLUT inte hindra hunden att frivilligt leta då.
Jag har inte sett klippet det pratas om här.
Men min sambo tränar sök med våran jycke och han älskar verkligen att leta efter grejer.
Det absolut sämsta jag kan göra är att ropa in honom och avbryta hans 'vittring'.
Han kommer ju vid inkall, givetvis.
Han vill ju göra husse/matte glad trots han får lov att avbryta.

Mvh
2015-06-10, 19:10
Medlem
Igår kväll var en person ute och åkte i området då han ser en svart Audi stå parkerad mitt på vägen. När han närmar sig bilen ser han en tjej springa till bilen och hoppar in och kör iväg fort därifrån. Han fick reg numret på bilen och var och pratade med polis på plats. Jag undrar vad hon gjorde där då klockan ändå var efter tio på kvällen. Bilen var en hyrbil tydligen hyrd i Uppsala...
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Sökningarna går för långsamt. MP och Poliserna verkar upprätthålla sig 1 km från cafét. Man borde kommit längre än så efter tre dygn.
Jag tror inte att hon kommer att återfinnas, död eller levande, i närheten av kaféet.
Om någon har bil och ska dumpa en kropp så kör denna GM en bra bit längre än någon kilometer. Troligtvis flera mil.

Men om det är ett impulsdåd där GM inte kan ta med kroppen så måste den gömmas i närheten. Max några hundra meter och där har de ju letat.
Då återstår att titta inne i kaféet eller i byggnader i anslutning. Har de verkligen gjort det?
Finns där några skrymslen, en gammal potatiskällare i en lucka i golvet, frysbox, vind, skorsten, bakugn, värmepanna?
Hade Lisa nycklar till kaféet?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag har funderat på det också. Kan det vara så enkelt att hon var illa omtyckt, men att ingen ändå vill snacka skit efter vad som hänt?
Medlem
panzertaxs avatar
Polisen undersöker alltså JV's alibi enligt NLT.
Det verkar även som om det är mer än ett föremål som är hittat ikväll och enligt NLT så låter det ju som att de inte bara tror att det är Lisas föremål, utan vet att dessa är hennes tillhörigheter.

Det var ju vagt troende vad gäller handsken, lite mer styrkt kanske vad gäller mobilfodralet och nu 100% säkert att det är hennes delar iaf.

Vore mycket intressant att få veta var dessa delar är funna, om det är i hyfsat samma region. I sådana fall tyder mycket på att tjejen blivit strippad på delar, kanske kläder väldigt öppet. Kanske rentav så att GM har stannat med bilen vid en skogsdunge och slitit in henne där för att förlusta sig.

Äcklig historia oavsett, mycket tyder ju på att tjejen kan ha varit vid medvetande hela vägen och sicket jäkla trauma hon skulle ha om hon skulle vara vid liv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aolofssson
Är det någon som har lust att skriva en kortare sammanfattning kring de olika misstänkta som skrivs i initialer och varför dessa är misstänkta? orkar inte scrolla 400 sidor..

Det finns ingen misstänkt. Det finns folk som pekar ut en person för att han beter sig som en psykisk störd person. Men inget kopplar personen till platsen eller tidpunkten. Polisen säger sig dessutom känna till den här personen väl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in