Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Det finns inget rationellt beteende i en sån här situation, det vet alla med en uns erfarenhet av människor i kriser, sorg och stor press.

Tror inte heller på kollegorna, men å andra sidan så för ett år sedan ganska precis så fanns det en lika snabbt växande tråd om tjejen i Askersund som visade sig ha blivit mördad och slaktad av en annan kvinna.. Konstigare saker har skett!
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det kan ju vara planerat. Alla tips om galningen JV dök upp tidigt i den här tråden. Villospår utlagda av tjejerna för att vilseleda polisen. Lätt också att folk tror att det är galningen som utfört dådet när det i ajälva verket är tjejrna. Det händer titt aom tätt att unga tjejer får sätta livet till pga avundsjuka unga tjejer.
Titt som tätt tar tonårstjejer livet av varandra i Sverige? Sluta fantisera i pojkrummet.
Vänligen lista 10 st kända sådana fall då det händer så ofta, jag väntar ditt pulver.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det kan ju vara planerat. Alla tips om galningen JV dök upp tidigt i den här tråden. Villospår utlagda av tjejerna för att vilseleda polisen. Lätt också att folk tror att det är galningen som utfört dådet när det i ajälva verket är tjejrna. Det händer titt aom tätt att unga tjejer får sätta livet till pga avundsjuka unga tjejer.

Jag vill inte sia i vem eller vilka som kan vara gärningsman/män, men jag tycker likt du att det är lite märkligt att JV's namn dök upp så fort. Likaså bilden på honom från ett kafé där han "ska ha uppfört sig stökigt".

Om man vill försöka få någon att se skyldig ut så måste ju JV vara den ultimata personen att skylla på.
2015-06-10, 17:11
Medlem
kristerzs avatar
JV första inlägg på sociala medier.

Twitter - Feb 2015

Instagram - Mars 2015 (18 veckor sedan )

har vi någon info om JV tidigare är feb 2015?
Google ger mig inget.

Märkligt!
2015-06-10, 17:12
Medlem
sabress avatar
Hur kom JVs namn upp här först?
Medlem
Jag tror iofs på en gärningsman som inte är bekant med LH på något sätt, men funderat ändå på vart arbetskamraterna åkte efter att ha sagt hejdå till LH? Hem? Bor dessa ensamma?
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Behöver ju inte ha varit planerat från deras sida utan dom kanske inte om överens med henne eller vad som helst som gjorde att det rann över, visst osannolikt men faktum kvarstår att dom såg henne sist vid liv.
Handgemäng som blir till olyckor har hänt förr (gubben i Piteå och läraren som tog självmord), sen när hon ligger där medvetslös kan det ta emot att ringa och lögnen antar orimligt stora proportioner. Det känns dock osannolikt att handske och mobilskal skulle ligga så utspritt om scenariot skulle vara enligt ovan. Slutsatsen är: Tjejerna är oskyldiga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Men nu får du ge dig. Först drev du mfl ett jävla drev mot JV men nu har du en helt annan teori som inkluderar hennes kollegor? "Titt som tätt", du skäms visst inte alls

Är du fortfarande här och försvarar JV Du har missat att polisen följer upp tipset och tar det på allvar? Din jävla skämtare. Hade polisen resonerat som du gör hade man inte fått ett jävla skit gjort. Bara suttit och runkat och inte vågat ta något tips på allvar. Vad fan tror du, att de måste ha DNA-träff för att våga ta upp någon som intressant i en utredning. Du är ta mig fan den största tönten i hela den här diskussionen.
2015-06-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fyfan, jag har en känsla av att det är de 2 tjejerna som hon jobbar med som har gjort någonting. De två var de sista som såg henne. De har säkert dödat henne och dumpat kroppen långt därifrån.

Håller med om att dessa två tjejer som synts i intervjuerna är det något mysko med. Jag tror att de vet mer än de säger. Kanske någon bror eller kompis till dem av manligt kön varit på platsen vid stängning och dessa två inte vill tala om det. De kan också vara inblandade själva i dödandet. Har man undersökt kaféet ordentligt? Rent teoretiskt kan BO t.ex. blivit mördad inne på kaféet och sedan har man fixat med mopeden och grejorna för att det ska stämma med historien som de hittat på.
Medlem
Någon visste att hon för första gången skulle ta sig hem på egen hand. Antingen så har någon gäst i Caféet snappat upp det, eller så är det hennes kompisar som såg sin chans att begå brottet och sedan är det ju bara för dem att skylla ifrån sig. ''vi åkte tidigare'' ''vi har inte sett nåt'' bla bla bla.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Detta visar för alla idioter som inte ville lyssna på oss att

1. Polisen följer vad som skrivs på Flashback.
2. Polisen följer upp tips som framkommit om JV och tar det på allvar.

Trist att vi behövt slösa tid på att tjafsa med alla pajasar som ville leka JV:s offentliga försvarare. Visst, kanske visar sig i slutänden att han inte är skyldig, men för i helvete kom inte och säg att detta inte skulle följas upp av polisen. Idioter.
Att de skulle ta det på allvar framgick inte? Jag tror inte det hade varit så passande att garva ut tipslämnare
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/hasse-aro-alla-tecken-tyder-p%C3%A5-brott-3185152

Hasse Aro säger att "Alla tecken tyder på brott"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in