Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:05
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanahh92
Jag tror starkt på att någon av tjejerna hon jobbade med eller båda är inblandade. Tycker ni inte att klippet med hennes kollega på aftonbladet är suspekt, för att vara så ung och att någon försvunnit verkade hon för sansad och oberörd..

Det finns inget rationellt beteende i en sån här situation, det vet alla med en uns erfarenhet av människor i kriser, sorg och stor press.
2015-06-10, 17:06
Medlem
Deferos avatar
Folk som gnäller om hur synd det kan vara ifall JV inte är gärningsmannen kan dra åt helvete.

I vilket fall som helst verkar det röra sig om en sjukt obehagligt person. Hotar folk till höger och vänster, smygfotar folk i offentligheten, kör rattfull och samtidigt som han blottar sig på nätet. Knappast en ängel som riskerar att hängas ut oskyldigt utan en djupt obehagligt person.
2015-06-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Nu kollar polisen upp J.Vs alibi.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning

Detta visar för alla idioter som inte ville lyssna på oss att

1. Polisen följer vad som skrivs på Flashback.
2. Polisen följer upp tips som framkommit om JV och tar det på allvar.

Trist att vi behövt slösa tid på att tjafsa med alla pajasar som ville leka JV:s offentliga försvarare. Visst, kanske visar sig i slutänden att han inte är skyldig, men för i helvete kom inte och säg att detta inte skulle följas upp av polisen. Idioter.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Vill någon med lite tid över ställa ihop en ordentlig och strukturerad sammanfattning. Allt som är kännt skall presenteras. Alla indicier som bedöms rimliga, och allt rörande ev. gärningsmän. Jag vill se en sammanfattning som kan ge alla en helhetsbild, då blir det också lättare att tänka klart. Om nu polisen vill inhämta tips från flashback, är det fullkomligt orimligt att de ska läsa igenom 400 sidor där 90% är upprepningar och trams!

Kanske en ny avskalad tråd, fri från spekulationer, eller en blogg som någon administrerar? En länk dit i förstainlägget hade varit ett stort plus!

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
utgår jag ifrån.
JV får inte information om att han är föremål för span faktiskt. Span sker utan att informera dem de spanar på ... det vore rätt platt fall annars att slösa skattepengar på en sån insats..

Jag har tagit bort det du skrivit i ditt inlägg eftersom det är rapport material, spekulera inte i användares identiteter är mitt tips .. men vill svara dig ändå.
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Kör hårt och lycka till. Uppdatera gärna när tid finns!

Det har inte börjat än. Samlingen var klockan 16. Dom håller på och delar in alla i grupper. Sökandet kommer att pågå till klockan 22 och kommer att återupptas klockan 9:00 i morgon bitti.
2015-06-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Samma känsla här, de var dom sista som såg henne och nästan alltid är det någon man känner sedan tidigare som är skyldig, visst undantag finns , Eklund tex.

Precis, det är nästan alltid någon man känner.
2015-06-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Detta visar för alla idioter som inte ville lyssna på oss att

1. Polisen följer vad som skrivs på Flashback.
2. Polisen följer upp tips som framkommit om JV och tar det på allvar.

Trist att vi behövt slösa tid på att tjafsa med alla pajasar som ville leka JV:s offentliga försvarare. Visst, kanske visar sig i slutänden att han inte är skyldig, men för i helvete kom inte och säg att detta inte skulle följas upp av polisen. Idioter.

Klart dom ska kolla upp honom ,det är självklart,men jag tror inte han gjort något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det kan ju vara planerat. Alla tips om galningen JV dök upp tidigt i den här tråden. Villospår utlagda av tjejerna för att vilseleda polisen. Lätt också att folk tror att det är galningen som utfört dådet när det i ajälva verket är tjejrna. Det händer titt aom tätt att unga tjejer får sätta livet till pga avundsjuka unga tjejer.

Men nu får du ge dig. Först drev du mfl ett jävla drev mot JV men nu har du en helt annan teori som inkluderar hennes kollegor? "Titt som tätt", du skäms visst inte alls
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/73770/lina-blev-forfoljd-pa-sociala-medier vet inte om det hänger i hop men intressant kanske???

Förmodligen inget samband.
2015-06-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nja jag är också inne på dessa tjejer. Gör en ung kvinna svartsjuk och du dyker upp i delar i en resväska.
Jag förutsätter att det där var ett försök till ett ironiskt skämt. Det är nog inte läge för sådana.
2015-06-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Precis, det är nästan alltid någon man känner.

Så du menar på allvar att några fjortisbrudar är värsta superskurkarna och håller masken stenhårt för polisen som inte alls lyckas finna ett enda spår på kamp eller dylikt. Vilken jävla skämtare du är. Sämsta teorin hittills. Värre än den om ryssen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in