Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 17:02
Medlem
Alltså, polisen vet också allt det här om J.V och har nog redan fått tips om alla teorier här och liknande. Finns nog en anledning till att det trots detta inte kommit ut någon info om att någon misstänkt är identifierad.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Känns inte som att MPS kollar tillräckligt noga i det höga gräset.
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Men varför? För att hennes hårförlängning är snyggare än deras?

Motiven för två 18-åriga cafébiträden att mörda en tredje bara sådär känns alldeles för få.

Dom behöver ju inte ha suttit och planerat att döda henne, utan det kan ju va en olyckshändelse
Men jag tror nog inte heller att det är de två som är GM, för jag antar att polisen har kollat upp så att de har någon form av alibi mm..
2015-06-10, 17:03
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanahh92
Men varför lägger ingen fokus på att det faktiskt inte var Lisa som skickade smset till sina föräldrar överhuvudtaget

Läs tråden så ska du se att det har diskuterats fram och tillbaka.
Vad tror du skulle framkomma bara för att vi fokuserade på att det var GM och inte BO som
eventuellt skickade smset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Det är nog troligt att man prioriterar att söka över landområden först, så finns hon dumpad i en sjö kommer det ta tid innan man hittar henne. Tyvärr ökar ju också sannolikheten för det för varje dygn som hon inte hittas.

De tjejerna som någon misstänker hade väl lätt kunnat "ta henne" vid ett för dem lämpligare tillfälle om de hade ett uppsåt? Det förefaller inte troligt att tjejerna skulle slå till när det är så ljust ute, och så nära sin arbetsplats? I så fall vore dom oerhört korkade, så det kan nog avskrivas.

Behöver ju inte ha varit planerat från deras sida utan dom kanske inte om överens med henne eller vad som helst som gjorde att det rann över, visst osannolikt men faktum kvarstår att dom såg henne sist vid liv.
Medlem
Jag tror starkt på att någon av tjejerna hon jobbade med eller båda är inblandade. Tycker ni inte att klippet med hennes kollega på aftonbladet är suspekt, för att vara så ung och att någon försvunnit verkade hon för sansad och oberörd..
2015-06-10, 17:04
Medlem
uffeoboys avatar
Nu kollar polisen upp J.Vs alibi.
Citat:
Mannens namn har figurerat i olika sammanhang på nätet den senaste tiden och Lars Johansson bekräftar att polisen har lagt resurser på att kolla upp om mannen har alibi för tidpunkten då Lisa Holm försvann, det vill säga vid 18.30-tiden på söndagen.

– Vi har fått in väldigt många tips på den här mannen som figurerat väldigt mycket på nätet. Men vi kollar upp all tips som vi får och hur vi ser polisiärt på just den här personen vill jag inte gå in på, säger Lars Johansson.
Håller ni ett extra öga på den här mannen?
– Det kan man säga ja, säger Lars Johansson.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4058262-domd-man-foremal-for-polisgranskning
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Det hela kanske är ett hopkok för att JV ska få visa upp kuken för halva Sverige?

Om det nu skulle vara så att tjejen medvetet stuckit och fått folk att ropa varg så hoppas jag att hon får stå för alla kostnader iom. sökandet.

Tror dock inte att hon har stuckit men om så skulle vara fallet så är det ju betydligt mycket bättre än om hon hade en ståplats i Värnen eller om hon skulle vara inlåst i någons källare men någon Buffalo Bill-typ...
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Vill någon med lite tid över ställa ihop en ordentlig och strukturerad sammanfattning. Allt som är kännt skall presenteras. Alla indicier som bedöms rimliga, och allt rörande ev. gärningsmän. Jag vill se en sammanfattning som kan ge alla en helhetsbild, då blir det också lättare att tänka klart. Om nu polisen vill inhämta tips från flashback, är det fullkomligt orimligt att de ska läsa igenom 400 sidor där 90% är upprepningar och trams!

Kanske en ny avskalad tråd, fri från spekulationer, eller en blogg som någon administrerar? En länk dit i förstainlägget hade varit ett stort plus!

Finns ju en sammanfattning i spoilern i första..?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Dom behöver ju inte ha suttit och planerat att döda henne, utan det kan ju va en olyckshändelse
Men jag tror nog inte heller att det är de två som är GM, för jag antar att polisen har kollat upp så att de har någon form av alibi mm..
Deras alibi är varandra - eftersom de två stängde med L.

Men nej - det är med största sannolikhet inte någon av dem . men stollestocken i tråden måste ju ha något att fylla ut utrymmet med i inlägget .. hur skall de annars kunna synas.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Det är nog troligt att man prioriterar att söka över landområden först, så finns hon dumpad i en sjö kommer det ta tid innan man hittar henne. Tyvärr ökar ju också sannolikheten för det för varje dygn som hon inte hittas.

De tjejerna som någon misstänker hade väl lätt kunnat "ta henne" vid ett för dem lämpligare tillfälle om de hade ett uppsåt? Det förefaller inte troligt att tjejerna skulle slå till när det är så ljust ute, och så nära sin arbetsplats? I så fall vore dom oerhört korkade, så det kan nog avskrivas.

Det kan ju vara planerat. Alla tips om galningen JV dök upp tidigt i den här tråden. Villospår utlagda av tjejerna för att vilseleda polisen. Lätt också att folk tror att det är galningen som utfört dådet när det i ajälva verket är tjejrna. Det händer titt aom tätt att unga tjejer får sätta livet till pga avundsjuka unga tjejer.
2015-06-10, 17:05
Medlem
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/73770/lina-blev-forfoljd-pa-sociala-medier vet inte om det hänger i hop men intressant kanske???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in