Nja. Att 93^L, för heltal L, är kongruent med 93 modulo vilket tal som helst är trivialt och är mest trams.
Modulo funktionergår att använda för att kryptera data på ett enkelt sätt. 13 är ett rpimtal och går att använda inom kryptografi som en del av en öppen nyckel. Varken 93 eller 713 är dock primtal var för sig,möjligen i kombination med varandra. Snubben verkar dock inte kapabel att göra dessa beräkningar själv utan behöver en mentor som kan hjälpa honom. Det finns en mycket liten sannolikhet att han är GM nr 2. Nr 1 är hjärnan isåfall. Detta är förmodligen ett sidospår och hamnar i klass med Ryssinvasion om Lisas föräldrar jobbar inom exempelvis underättelsetjänstemn. Osannolikt alltså. Men sök gärna om Ni är intresserade av detta.
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Den här händelsen har verkligen satt viss prägel!
inatt drömde jag om att hon blev kidnappad och satt i en båt nära någon stor sjö!! Har polisen kolla alla båtar när området? de kanske där GM har gömt henne så länge? Vem skulle springa leta efter henne vid en hamn? eller vid någon båt? nej precis ganska perfekt ställe vara ostörd på.
kollar man omårdet så inte alls långt ifrån stora sjön!
Drömmar är hjärnans kapacitet att hitta mönster i tankar vi går och ältar om dagarna. Hjärnan är en kraftfull simulator så drömmar kan tas som ledtråd för undersökningar. Det är dock stor risk att de inte leder någonstans.
Din ide om att hon ligger i en mindre hamn i en båt, eller har legat i en båt, är givetvis en möjlighet. Det är många vägar som leder till Vänern och det är i närheten av brottsplatsen. Ett tips för MP och privata drönare kanske.
Själv drömde jag om fyra personer, en hink med vatten, trädtoppar som böjde sig av våra kroppars vikt och massor av lila kondomer. Det vet jag dock inte om det är några ledtrådar direkt. Mera fantasier i mitt huvud. Men visst, det går med lite vilja att gömma en kropp högt upp i en gran, men kräver styrka och ett bra rep.
Senast redigerad av Hull 2015-06-10 kl. 16:19.
Jag tänkte också på det med hjälmen , alla spekulerar ju i att personen haft bil, men tänk om personen hade moped eller motorcykel , då är det ju inte märkligt att hon tagit med hjälmen , hon kanske åkte med någon från platsen.,och sedan på vägen kastade denne av mobilen.
Det är ett himla tjat om den här JV i tråden! Finns det överhuvudtaget något som tyder på att han är inblandad? Jag håller med om att han verkar skum och obehaglig, men det är väl inget bevis på att han ens varit i närheten av detta kafé och BO!
Be mig inte läsa hela tråden för den går fram i sådan fart att det är omöjligt att läsa precis allting!
Det enda argumententet som är underbyggt är att han bor förhållandevis nära.
I Facebook-gruppen "Hitta Lisa Holm" har en kvinna kommenterat att videon "13" som länkats flertaliga gånger här i forumet igår hette "14". Finns det någon som kan styrka detta? Vore oerhört obehagligt om det visar sig stämma.
Lars Johansson på polisens enhet för grova brott sa till oss alldeles nyss att det fortsätter komma in mycket tips, men att inget av dem ännu sticker ut och verkar extra intressant. Han säger också att uppgiften om att en gäst inne på kaféet i helgen ska ha uppträtt konstigt, inte har bekräftats i förhör med personalen.
En riktig Flashback kuk som man brukar säga. Men seriöst, folk som hetsjagar han på twitter, i tråden, i andra trådar, det börjar bli lite löjligt nu.
Han bör ju vara medveten om det om han är helt oskyldig och göra ett uttalande på Twitter eller liknande. Men tills han inte gör de kan dom gott fortsätta.
Bra! Jag läste någonstans att det inte heter Rövarhålan utan Rövarkulan? Stämmer det?
JV slarvar med stavning och skriver en del fel, det borde vi vara uppmärksamma på i diverse sociala medier och forum. Bl.a. stavade han Kate med C på ett ställe också.