Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 16:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Nu ska polisen gå igenom kortbetalningar på kafeet där Lisa jobbade. Någon som känner till om man kan betala med kontanter där?

Jag gissar att polisen även samlar in CCTV inspelningar från alla bensinstationer inom en viss radie och tidsspann?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fan vad segt. Det har inte hänt ett skit sedan i går i princip. Verkar stå helt stilla. Man hade ju önskat att dom åtminstone hittat ett till plagg eller dylikt.
Fast hade man verkligen velat det? Tyder väl ännu mer att hon har bragts om livet. Finns ju trots allt en chans att hon lever, även om det inte känns särskilt bra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Den här händelsen har verkligen satt viss prägel!
inatt drömde jag om att hon blev kidnappad och satt i en båt nära någon stor sjö!! Har polisen kolla alla båtar när området? de kanske där GM har gömt henne så länge? Vem skulle springa leta efter henne vid en hamn? eller vid någon båt? nej precis ganska perfekt ställe vara ostörd på.

kollar man omårdet så inte alls långt ifrån stora sjön!

Dom kollar med all säkerhet vid sådana platser också. Tyvär känns det som hon kan vara dumpad i något vatten, därav tar det lång tid att hitta henne. Hade hon legat slängd i någon skog i närheten tror ja hon hade varit funnen vid det här laget.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Fan vad segt. Det har inte hänt ett skit sedan i går i princip. Verkar stå helt stilla. Man hade ju önskat att dom åtminstone hittat ett till plagg eller dylikt.
Missing People drar ju igång precis nu, så räkna med att det dyker upp saker under kvällen.
2015-06-10, 16:02
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Usch vad hemskt att flickan är försvunnen.

Jag har själv varit på kinnekulle några gånger på fiskesemester och tror mig veta vart kaffet ligger på ett ungefär. Hoppas de åker och tittar ner mot kalkbrottet där ädelfisk finns. Är ett mycket lugnt och isolerat område och ligger inte så långt ifrån, (är väl bara ner för backen och ner till höger om man åker mot källby?) var längesedan jag var där nu, men hade jag fått leta borde det första stället jag hade kollat få det inte ligger en enda kåk på vägen dit.

Om jag inte minns fel så stod det väl även en arbetdbod där nere samt nått gammalt hus innan "rakan" där spåret gick?
Var dock flera PR sedan jag var på kinnekulle så det kanske är borta nu. Men om någon som bor i närheten kunde dra förbi och kolla vore det bra
2015-06-10, 16:02
Medlem
Utomhus123s avatar
Är hon i i en radie av 500 meter borde hundarna ha fått upp spår vid det här laget, eller så är hon kastad i sjön. För varje dag man inte hittar henne så blir ju teorin om att hon blivit bortförd en lägre bit troligare och troligare, att hon hålls fången får väl ses som osannolikt men man kan ju alltid hoppas
2015-06-10, 16:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Hmmm... Om ni kollar på de 4:e bilderna här: https://twitter.com/28Vadman/media (dvs på hans kalsonger och kuk) har han taggat https://twitter.com/katelynnebock som heter Kate Bock. Kontot som endast följer saker om Lisa (https://twitter.com/katebock11) är också registrerat som Kate Bock. Dessutom verkar han ha två twitterkonton.

Jag tror att katebock11 inte har med saken att göra, att det är någon som läst tråden som registrerat det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Missing People drar ju igång precis nu, så räkna med att det dyker upp saker under kvällen.

Kommer nog följa detta tills sent i natt. Brukar MSP avbryta vid någon särskilt tidpunkt pga mörker osv?
Medlem
JV följer på sitt konto 15 personer, varav 14 är på något vis kända. Den okände går under namnet "Aronteklay". Finner det lite interessant.
Medlem
Menarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Bara en fråga, om det rör sig om kidnappning, varför har ingen hört av sig med krav på lösen?

För att alla som kidnappar unga tjejer kanske inte alltid är ute efter en lösensumma?

Antagligen har någon våldtagit henne och sen mördat henne. Är en tidsfråga innan någon hittar henne död någonstans.
2015-06-10, 16:04
Medlem
Citat:
Kommer nog följa detta tills sent i natt. Brukar MSP avbryta vid någon särskilt tidpunkt pga mörker osv?
Nej. Missing People kör hela natten och så länge polisen vill ha hjälp.
2015-06-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fast hade man verkligen velat det? Tyder väl ännu mer att hon har bragts om livet. Finns ju trots allt en chans att hon lever, även om det inte känns särskilt bra.

Jag utgår tyvärr ifrån att hon bragtes om livet redan inom de första timmarna hon försvann. Det mesta talar för det vid det här laget sett ur ett kriminalhistoriskt perspektiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in