Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
Någon som vet hur gammal det där äcklet JV är? Kollade hans twitter och kan säga att det är den äckligaste människan jag någonsin har sett.

Född 1973-04-29 enligt Ratsit, så 42 år.
Medlem
Med tanke på hur mycket ni har på JV som tydligen kopplar honom till fallet så borde väl polisen redan har kollat upp honom för längesen kan man tycka?
Medlem
Någon av er som var på väg dit som kan ge en uppdatering hur det ser ut på plats?
2015-06-10, 15:40
Medlem
Iskelos avatar
Om hon är död ute i naturen borde dem väl hitta henne snart, annars har hon väl blivit bortförd?
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Med tanke på hur mycket ni har på JV som tydligen kopplar honom till fallet så borde väl polisen redan har kollat upp honom för längesen kan man tycka?
Det får man hoppas men polisen har väl gjort fel förr..
I min värld är han ju ett solklart fall att kolla upp, med devisen "det skadar ju inte att höra sig för". Går han att få tag på? Har han alibi från kvällen. Vi pratar om ganska små samhällen och "skumma" typer borde då självklart kollas upp.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-10 kl. 15:43.
Medlem
Om en specifik person misstänks för dådet (jag skulle inte själv dra in namn på folk i ren spekulation), så bör ju polisen inom 2-3 dygn kunna fastställa vad DEN personen egentligen gjort under dygnet för försvinnandet, och dygnen därefter.

Eller är den hemlöse person som nämnts också försvunnen? Det är ju egentligen det eller förhör som gäller.

Sen vete fan dock, generellt sett brukar inte hemlösa begå sådana här brott. En hemlös person är oftast inte särskilt skärpt för tillfället, och borde inte ha "resurser" att kunna få flickan att försvinna på det sättet.

Jag skulle kunna föreställa mig möjligtvis att en hemlös genomför en "fumlig våldtäkt" varpå flickan ganska snart hittas.

Nej, det känns som att det är en mer kapabel person isåf...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
I någon intervju sade ett par som bodde i närheten av kaféet att dom sett någon stå vid kaféet på kvällen.

Paret Christer och Sofia bor ett stenkast från kaféet där försvunna Lisa, 17, jobbar.
– När vi körde förbi kafét vid halv tiotiden på söndagen såg vi en ung kille som stod och pratade i mobiltelefon, säger Christer Ryman.

Har polisen hört honom?

Förmodligen inte som misstänkt men om han iakttaget något, lite för sent för att vara intressant ,hon försvann väl vid 1830 tiden förmodligen i en bil.
2015-06-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Född 1973-04-29 enligt Ratsit, så 42 år.

Då vet vi när media går ut med en artikel där det står att en misstänkt 43 årig man är gripen att det är JV
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satnightspecial
JV är följd på twitter av @katebock11
Denna katebock är ett nystartat konto, som bara följer folk som delat saker om tjejens försvinnande.
Det är ju garanterat han.

kan du länka kontot? hittar det inte själv....
Medlem
JV är i Lidköping o hotat folk med våldtäkt, är stökig på ett café. Sover över i Lidköping under helgen. Söndagen kommer, han måste hem Till Götene. Han tar tåget från Lidköping till Blomberg, (går inte tåg till Götene). Cyklar förbi Cafét samtidigt som LH går mot Mopeden, han tror det är Kate..ska fråga henne varför hon aldrig svarar på hans tweets .. hon ber han fara åt helvete. Han plockar fram en kniv o ber henne följa med.. vem vet..
Medlem
Bönans avatar
Om han är född 1973 så tycker man ju att listan på brott borde vara lång och inte bara rattfull då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden

Jadå. Att JV förekommer i utredningen är jag tämligen säker på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in