Citat:
Ursprungligen postat av
mjukmadrass
Tänkte sammanfatta det vi vet om JV och dennes potentiella kopplingar till LH eller området LH jobbar på så folk slipper fråga en massa. Rätta mig gärna även om jag har fel.
- JV är känd för att uppföra sig olämpligt på caféer och diverse butiker i hans närområde. Främst mot kvinnor. (bild på JV på ett café finns i tråden)
- JVs favoritmarkeringar på twitter ger oss tydliga indikationer på att han gillar kvinnor som ser ut på samma sätt som LH och detta på ett sexuellt plan.
- JVs tweets är väldigt konstiga, han laddar ena dagen upp tydliga bilder på hans kön och andra dagen matematiska uträkningar och samband som inte är på grundläggande nivå, utan snarare ganska hög nivå. (moduloräkning m.m.)
-JV och LH har enligt uppgifter i tråden en gemensam följare på twitter. (kan varken bekräfta eller dementer detta just nu.)
-Många i tråden påstår att det finns en koppling mellan det mystiska videoklipp som lades ut och JV men detta är inte bekräftat.
-JV har på twitter laddat upp bilder på ett skogsområde/friluftsområde som han besökt och som ligger nära LHs arbetsplats.
Ovanstående är väl tillräckligt för att polisen snarast bör kolla upp JV:s förehavanden?
Jag vet att flera i tråden anser att man är för snabba att peka ut JV, men det handlar inte om att JV på nåt sätt skulle vara bevisat skyldig utan om att det är bråttom. Om man ska ha nån chans att finna Lisa vid liv, så kan man inte sitta overksam och vänta på tomten. Därför bör JV förhöras omgående så att man få klarhet i om han har alibi eller inte. Med ett bra alibi så kan han strykas från utredningen. Men innan det är gjort, kommer spekulationerna om JV fortsätta.