Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 15:32
Medlem
Här är ett urklipp från P4 Skaraborgs direktrapportering.
Mats:
Vi talade nyss på nytt med spaningsledningen och fick följande information:
Det har inte gjorts några nya fynd hittills under dagen.
Man har ännu inte gjort några "misstankeförhör"
Den film som publicerats på nätet, av allt att döma redan den 24 maj av en användare som kallar sig Lisa Holm, och som visar en klocka som räknar ner. Den tas på allvar av polisen. Man har försökt spåra användaren men inte lyckats.
15:04, 10 June 2015

källa:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186351
2015-06-10, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Nu ska polisen gå igenom kortbetalningar på kafeet där Lisa jobbade. Någon som känner till om man kan betala med kontanter där?

Ett fik på "landet" jag ser det som högst troligt att dom tar emot kontanter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Avancerad? Nej, jag menar att detta är inte ett CSI avsnitt, där man hittar någon random alkis i Skövde och helt plötsligt stämmer allt in. Så jävla långsökt att det är sjukt.

Förklara vad det är som är långsökt. Du framstår annars som en riktig idiot om du så lätt avfärdar ett tips som detta. Oftast är den enklaste förklaringen den rimligaste. Denna är enkel nog för mig och det finns för många indicier för att påstå att det inte skulle ens vara värt att följa upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
Tänkte sammanfatta det vi vet om JV och dennes potentiella kopplingar till LH eller området LH jobbar på så folk slipper fråga en massa. Rätta mig gärna även om jag har fel.

- JV är känd för att uppföra sig olämpligt på caféer och diverse butiker i hans närområde. Främst mot kvinnor. (bild på JV på ett café finns i tråden)
- JVs favoritmarkeringar på twitter ger oss tydliga indikationer på att han gillar kvinnor som ser ut på samma sätt som LH och detta på ett sexuellt plan.
- JVs tweets är väldigt konstiga, han laddar ena dagen upp tydliga bilder på hans kön och andra dagen matematiska uträkningar och samband som inte är på grundläggande nivå, utan snarare ganska hög nivå. (moduloräkning m.m.)
-JV och LH har enligt uppgifter i tråden en gemensam följare på twitter. (kan varken bekräfta eller dementer detta just nu.)
-Många i tråden påstår att det finns en koppling mellan det mystiska videoklipp som lades ut och JV men detta är inte bekräftat.
-JV har på twitter laddat upp bilder på ett skogsområde/friluftsområde som han besökt och som ligger nära LHs arbetsplats.

Ovanstående är väl tillräckligt för att polisen snarast bör kolla upp JV:s förehavanden?
Jag vet att flera i tråden anser att man är för snabba att peka ut JV, men det handlar inte om att JV på nåt sätt skulle vara bevisat skyldig utan om att det är bråttom. Om man ska ha nån chans att finna Lisa vid liv, så kan man inte sitta overksam och vänta på tomten. Därför bör JV förhöras omgående så att man få klarhet i om han har alibi eller inte. Med ett bra alibi så kan han strykas från utredningen. Men innan det är gjort, kommer spekulationerna om JV fortsätta.
Medlem
Om nu denna JV är hemlös och sover i trappuppgångar så tvivlar jag på att han har tid att twittra, youtuba och instagramma, går han runt med sin smartphone och letar gratis wifi då eller?
Tycker de låter rätt så orimligt.
2015-06-10, 15:34
Medlem
Tycker INTE att JV är ointressant. Jag tycker att det är dumt att inte se kopplingarna här. JV är känd för att störa kvinnliga café och butiksarbetare. LH är kvinna och jobbar på ett cafe. DETTA ÄR FAKTA.

Faktumet att LH är EXTREMT lik modellen Kate Bock som JV helt klart och tydligt är besatt av är också inget man bör förbise.

JV har klart och tydligt berättat att han är i behov av en pistol och droger, detta i kombination av allt annat är inget man bör ta lätt på.

Vi vet också helt konkret och bevisligen att JV frekvent rör sig i området runt LHs arbetsplats.

Att se över detta som bara slumpmässig info är enligt mig oerhört konstigt. Det som jag nämner är inte spekulationer utan helt konkret FAKTA. Jag säger absolut inte att han är skyldig till något men att förbise så tydliga kopplingar är inget man bör göra.
KiaWs avatar

Moderatormeddelande

Postat av KiaW 2015-06-10, 15:34
Medlem

Invandringspolitik diskuteras här: (FB) Integration och invandring

Förebyggande åtgärder samt allmän brottsstatistik diskuteras här: (FB) Brott och brottsbekämpning

Diskussioner om medias hantering diskuteras här: (FB) Medier och journalistik

I denna tråd diskuteras detta enskilda fall.

Sök i tråden innan postning!

Sammanfattningar postas kontinuerligt, se länkar i trådstarten eller sök på ordet sammanfattning.

Undvik oneliners, upprepningar och chattande, tänk efter innan postning:" Tillför mitt inlägg något?"
Undvik också besvara inlägg med ovan innehåll, använd i stället rapporteringsfunktionen.
Det finns stor risk att varningar delas ut om detta inte hörsammas.

Observera att 1.06 gäller. Sammankopplingar av ett Flashbackkonto och en IRL-identitet eller andra konton på eller utanför Flashback är förbjudet och kan komma att resultera i både avstängning och bannlysning.

/Mod
Senast redigerad av KiaW 2015-06-13 kl. 12:08.
2015-06-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Möjligt men ganska otroligt.

Kryllar ju av snygga, blonda tjejer i Sverige, och det känns lite väl riskabelt att plocka någon från en idyllisk landsbyggd, där det trots allt passerar en hel del folk.

Tycker för övrigt inte alls att hon liknar den där modellen.

Du tycker inte ALLS detta (KB) är likt BO???

http://www.hawtcelebs.com/kate-bock-at-veuve-clicquot-polo-classic-in-jersey-city/
2015-06-10, 15:35
Medlem
https://www.youtube.com/channel/UCAzTMmM-ufBsS07c_76IynA/discussion

Jh*n*fer Lop*z

Kommentar i "L*sa H*lm"s disskution på dennes yt kanal är lite skumt beteende!?
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan
Jo iofs, men tycker inte vi borde avfärda någon teori i nuläget. Även om denna J.V är misstänkt.

Men eftersom han var hemlös som folk nämnt hur får han tillgång till bil? Har det rapporterats om en bilstöld nyligen? Klarar han verkligen att bära BO en extremt lång sträcka?

Detta får mig att tvivla på att det är en ensam GM.

JV har pratat om hur han provkört bilar på sin twitter. Dessutom vet vi inte ens om han faktiskt är hemlös. Flera människor skulle ha varit svårare att gömma, tror att BO skulle skrikit direkt när hon såg ett gäng människor komma emot henne/när hon blir överfallen, men inget skrik hördes.
Medlem
Någon som vet hur gammal det där äcklet JV är? Kollade hans twitter och kan säga att det är den äckligaste människan jag någonsin har sett.
2015-06-10, 15:36
Medlem
Strombolizs avatar
På JVs adress finns ytterligare två personer skrivna. Varav den ena har ett telefonnummer, dom borde tillfrågas om dom sett JV. http://www.merinfo.se/search?ae6=Torget+6+lgh+1201&ae4=G%C3%B6tene&d=p

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in