Citat:
Ursprungligen postat av
Heeth
Vad är det i nuläget som pekar på att det ABSOLUT inte är JV?
Jag tycker foliehattarna och konspirationsteoretiker har varit lite väl galna i mössan här och då har det knappt hunnit bli sommarlov ännu....
Det kan vara JV eller så kan det inte vara JV, vem vet.
Det man kan konstatera är att :
- det är inte en människa som bara gjort ett dåd där och då och lämnat tjejen på plats, t.ex. våldtagen, i skick levande eller död.
- bortrövandet är gjort väldigt hastigt med tanke på den tidshorisont som ges för brottet
- man har inte varit ute efter pengar i varje fall inte genom att stjäla moped eller telefon. Eventuellt nyttjande av bankkort kommer polisen till känna nu.
- spår av våld saknas på brottsplatsen, finns åtminstone inga bekräftade uppgifter om blod eller att tumult skulle ha uppstått
- om telefondelar och fodral tillhör BO, vilket får anses rätt sannolikt då folk inte slänger mobiltelefoner på åkrar hur som helst, så är det också troligt att BO har blivit bortförd levande eller död i ett fordon
- det sistnämnda leder följaktligen till frågeställningen om det är en ensam GM som genomfört allt detta eller flera GM tillsammans, där det sistnämnda skulle underlätta utifall att BO var vid liv vid bortförandet samt att ett fordon har nyttjats
Detta får man väga gentemot JV och om det kan vara en person som har en gärningsmannaprofil som stämmer in på ett sådant här, ponerat agerande av en GM.
När jag genom en snabb research kikat på vem denne människa är och framhåller sig på nätet, så vill jag utan gå in på förtal, säga att allting inte står helt rätt till. Om det är en person som är förmögen till att göra ett sådant här bortrövande på det här sättet? Ställer mig skeptisk. Jag hade nog mer sett det som att BO hade legat blodig och våldtagen inne i ladan i sådana fall, samt att det hela hade följts upp av sjuka twitterposter efteråt...
Det jag finner som viktigt i sammanhanget är trots allt att allt detta genomförs mitt på ljusa dagen (nåja, 18:30-20:45), i ett område som ändå har en viss bebyggelse om inte tätbefolkad sådan. Att åka runt med ett levande brottsoffer i/på ett fordon är ju som att be om att påkalla uppmärksamhet, inte minst om man är ensam GM.
Är BO drogad/medvetslös och nerstuvad i en baklucka t.ex. så är det lättare. Ännu en gång, vilken typ av gärningsmannaprofil krävs för att göra något sådant?