Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extainer
Möjligt... Trots att allt pekar på att det kan vara han, så verkar han inte så "smart" och framförallt "Kreativ" till att lägga upp en sådan video under namnet 13 (dagar innan han skulle kidnappa henne).
Inte så smart att provocera personalen och dra till sig uppmärksamhet.
På kontot finns det 2 videoklipp, ett av dom är dolt som vi ej kan se för tillfället. Om det är nu så att personen skapade kontot under hennes namn, benämnde det med siffran 13... så borde nedräkningen från 1:00 - 0:50 också ha betydelse.
Likaså klippet som för tillfället är dolt.

https://mobile.twitter.com/666Vadman/status/592702759994052608

Vill du tänka om din första mening där?
2015-06-10, 14:37
Medlem
p4nd0ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Något kodnamn ska nu tydligen va ett spår.
http://www.expressen.se/gt/kodnamnet-hjalper-polisen-att-hitta-lisa/
Läst artikeln? Gräddfil är tydligen kodnamnet på någon slags snabb DNA-analys..
Medlem
De flesta verkar tro att youtubeklippet har nån koppling till hennes försvinnande så jag läre väl också ta mig en titt. För att bespara mig tid genom att slippa gå igenom tråden så kan nån vänlig länka klippet?
Tror för övrigt att det är nån helt random knäppis som tagit henne och dumpat henne i nån pöl. Tar säkert några veckor innan hon hittas. Tyvärr :/
Medlem
trapezoids avatar
Jag förstår inte kopplingen mellan denna JV och Lisa, är det bara för att de bor i närheten av varandra? eller för den delen kopplingen mellan honom och videon?
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Detta? http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Falk:_Kodnamn_Lisa
hur jävla svårt ska det vara att läsa artikeln.
2015-06-10, 14:38
Medlem
Sujoks avatar
Citat:

Ett tips är att läsa det man själv länkar till. Kodnamnet är inget med spår att göra. Utan det är vad de kallar ett ärende som får högsta prioritet på NFC. Kodnamnet som är gräddfil är även ett vardagligt utryck för något som går snabbt. Säg att du är ute och kör bil och så väljer du att köra i bussfilen som det inte är någon trafik i, då tar man "gräddfilen".
2015-06-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extainer
Möjligt... Trots att allt pekar på att det kan vara han, så verkar han inte så "smart" och framförallt "Kreativ" till att lägga upp en sådan video under namnet 13 (dagar innan han skulle kidnappa henne).
Inte så smart att provocera personalen och dra till sig uppmärksamhet.
På kontot finns det 2 videoklipp, ett av dom är dolt som vi ej kan se för tillfället. Om det är nu så att personen skapade kontot under hennes namn, benämnde det med siffran 13... så borde nedräkningen från 1:00 - 0:50 också ha betydelse.
Likaså klippet som för tillfället är dolt.

Exakt VAD pekar på att det är han förutom spekulationer och fantasier?

JV har betett sig illa på ett café flera mil från platsen vid ett tidigare tillfälle. Vem bryr sig? Hur många har inte betett sig illa åt i sociala sammanhang?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p4nd0ra
Läst artikeln? Gräddfil är tydligen kodnamnet på någon slags snabb DNA-analys..
Ja och är inte det ett spår/framsteg?
Medlem
Finns det några uppgifter på om denna galning j*han sett ute i offentligheten sedan i lördags/söndags eller är han också försvunnen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapezoid
Jag förstår inte kopplingen mellan denna JV och Lisa, är det bara för att de bor i närheten av varandra? eller för den delen kopplingen mellan honom och videon?

Det finns ingen koppling vilket påpekats tusen ggr vid här laget
2015-06-10, 14:40
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Vad är det i nuläget som pekar på att det ABSOLUT inte är JV?

Jag tycker foliehattarna och konspirationsteoretiker har varit lite väl galna i mössan här och då har det knappt hunnit bli sommarlov ännu....

Det kan vara JV eller så kan det inte vara JV, vem vet.

Det man kan konstatera är att :

- det är inte en människa som bara gjort ett dåd där och då och lämnat tjejen på plats, t.ex. våldtagen, i skick levande eller död.

- bortrövandet är gjort väldigt hastigt med tanke på den tidshorisont som ges för brottet

- man har inte varit ute efter pengar i varje fall inte genom att stjäla moped eller telefon. Eventuellt nyttjande av bankkort kommer polisen till känna nu.

- spår av våld saknas på brottsplatsen, finns åtminstone inga bekräftade uppgifter om blod eller att tumult skulle ha uppstått

- om telefondelar och fodral tillhör BO, vilket får anses rätt sannolikt då folk inte slänger mobiltelefoner på åkrar hur som helst, så är det också troligt att BO har blivit bortförd levande eller död i ett fordon

- det sistnämnda leder följaktligen till frågeställningen om det är en ensam GM som genomfört allt detta eller flera GM tillsammans, där det sistnämnda skulle underlätta utifall att BO var vid liv vid bortförandet samt att ett fordon har nyttjats

Detta får man väga gentemot JV och om det kan vara en person som har en gärningsmannaprofil som stämmer in på ett sådant här, ponerat agerande av en GM.

När jag genom en snabb research kikat på vem denne människa är och framhåller sig på nätet, så vill jag utan gå in på förtal, säga att allting inte står helt rätt till. Om det är en person som är förmögen till att göra ett sådant här bortrövande på det här sättet? Ställer mig skeptisk. Jag hade nog mer sett det som att BO hade legat blodig och våldtagen inne i ladan i sådana fall, samt att det hela hade följts upp av sjuka twitterposter efteråt...

Det jag finner som viktigt i sammanhanget är trots allt att allt detta genomförs mitt på ljusa dagen (nåja, 18:30-20:45), i ett område som ändå har en viss bebyggelse om inte tätbefolkad sådan. Att åka runt med ett levande brottsoffer i/på ett fordon är ju som att be om att påkalla uppmärksamhet, inte minst om man är ensam GM.

Är BO drogad/medvetslös och nerstuvad i en baklucka t.ex. så är det lättare. Ännu en gång, vilken typ av gärningsmannaprofil krävs för att göra något sådant?
2015-06-10, 14:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Kodnamn gräddfil kan betyda också att Polisen hittat en sexförbrytare som inte vill säga namn på? eller vad tror ni ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in