Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
PM från nyreggad.

"..Rebecka & Lowa som jobbade med Lisa har bekräftat att det är J*han V*dman som har varit stökig inne på caféet i lördags.."

Jag vet inte om detta stämmer eller ej, jag bara förmedlar.

Antingen ett mycket läskigt sammanträffande, eller en lögn
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Polisen undersöker kortbetalningar och har begärt ut all mobiltrafik i ett särskilt område.

Hoppas de finner något där som kan leda de vidare.

Polisen har säkert redan ett 10-tal personer som de försöker kartlägga på olika sätt. Kan de binda tidigare dömda sexbrottslingar till närområdet är det mycket lovande för dem.
Medlem
FUP-12s avatar
Jag har inte sett om det har framkommit i tråden, men är det känt hur Lisa vanligtvis tog sig hem från jobbet?

Det kan ju vara ganska viktigt om GM visste att det här var första dagen hon skulle åka hem själv och på moped.
Medlem
Stor fortfarande fast vid att det är JV som varit där under lördagen, blivit totalt betuttad i Lisa som liknar modellen han är besatt av.
Han har sedan hållit sig i närheten (eftersom han är uteliggare/hemlös) är han van vid att sova utomhus, och sedan sett sin chans efter stängning på söndagen. Förmodligen fört bort Lisa under hot med kniv eller dylikt eftersom han med all sannolikhet inte haft tillgång till bil.
Vad som sedan hänt vet vi nog tyvärr redan..
Dock kan inte polisen göra mycket (t.ex ta in JV) då de inte hittat tillräckligt mycket att gå på, helt enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
PM från nyreggad.

"..Rebecka & Lowa som jobbade med Lisa har bekräftat att det är J*han V*dman som har varit stökig inne på caféet i lördags.."

Jag vet inte om detta stämmer eller ej, jag bara förmedlar.

Detta lär dom ha sagt direkt till polisen i förhör redan i söndagskväll. Men är detta sant och polisen inte plockat in honom är det sksndal utan dess like.
2015-06-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Finns massor av L*isa H*olm i Sverige, inget som bevisligen är kopplat till henne. Troligtvis en sjukt obehaglig slump.

Det tror inte jag. Tillfälligheterna är helt enkelt för stora och omständigheterna för märkliga. Det här är det mest anmärkningsvärda jag någonsin sett knutet till ett ouppklarat brott här. Jag tror det är gärningsmannen som tipsat om sitt eget klipp i sitt första inlägg i denna tråd. Jag tippar på besatt ung man i samma ålder, ett svartsjukedrama där en svårt störd kille i tonåren eller möjligen några år äldre är inblandad.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-10 kl. 13:17.
Medlem
Hulkass avatar
Bo står vid mopeden hennes kolegor har precis dragit. hon har ställt ifrån sig alla grejor brevid mopeden skickar smset. tar på sig hjälmen knäpper den och får på sig en hanske. Då upptäker hon GM som kommer emot henne.

Hon flyr panikartat mot vägen är ganska desorienterad med en Hjälm på huvudet. En hansken har hon fortfarande i handen. Anledningen för att hon reagerar så snabbt är för att GM inte borde vara där just vid den tidpunkten och hen kanske tidigare varit hotfull

Gm kommer ikapp henne vid ladan som ligger mitt över vägen. Han oskadligör BO vilket inte är så svårt när hon har en hjälm på huvudet. släpar in henne i ladan. Går och hämtar sin bil. Baxar in henne i bagageluckan och
drar iväg efter några km stannar han plockar ur mobilen som han sätt henne använda. Stampar sönder den för att inte bli spårad. skalet åker av det lämnar han och lite delar men själva mobilen plockar han upp.

Kan det vara en teori?
Senast redigerad av Hulkas 2015-06-10 kl. 13:17.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Jag tror Polisen plockar in honom när som helst om dom inte redan gjort det.

Ingen som bor i G#ten# och kan kolla den adress han är skriven på. Kanske prata med grannen och se om det varit "aktivitet".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Har LH några äldre följare på instagram? Som kanske gillar mycket av hennes bilder osv?

Hon hade ju upp emot 1000 följare nästan vill jag minnas. Kanske döljer sig någon där.

Nu fantiserar jag bara. Min teori är fortfarande att detta är ett impulsbrott, GM har haft mörka tankar en lång tid, kanske fantiserat hela livet. När han såg LH triggade det igång hans fantasier igen. "Jag skulle kanske bara kunna stanna och prata lite". Likt Anders Eklund med Engla, därifrån klarade inte GM sedan att behärska sig.

Ja, jag avvaktar och följer sålänge. Finns inte mycket mer att tillägga just nu utan info.

Jag hoppas polisen i detta nu har tillgång till masterna och har sett vilka telefoner som varit uppkopplade i samma område.

På återseende!

Så gick det ju till med Engla de fantiserar och planerar allt i förväg mentalt så när passande offer och tillfälle kommer slår de till direkt. Han den farlige som nyss rymde från rättspyk har de pejl på honom?
2015-06-10, 13:11
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Har de kollat kollegans bil tro? Skulle ju faktiskt kunna vara så att kollegorna har slagit ihjäl henne inne på cafét, skickat smset för att föräldrarna inte ska bli oroliga och sedan har de haft några timmar att städa upp och ställa i ordning samt gömma kroppen (om den inte ligger i bilen).

Det är något med hur kollegorna i ett svep (utan att frågor behövs) berättar närmast exakt samma historia ...

Nej. Det betyder säkert ingenting. De har ju varit om samma sak, så det är klart att berättelserna är lika.

... men jag hoppas ÄNDÅ att man någon gång tar (tagit?) sig tid att undersöka bilen, kollegornas mobiler och så vidare. För att vara på den (överdrivet) säkra sidan.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
En ny teori om bil.

Är det möjligt att BO ska ha sprungit iväg från sin moped efter att ha blivit konfronterad av GM?

Vad talar för det? Området där mobilfodralet ska ha hittats ska vara intill en grusväg som man har avspärrat och ringar in som "högst intressant". Eftersom man inte hittat spår av ett fordon på vägen (grusväg borde visa tecken på det" så måste det ha varit så att BO har sprungit till fots längs grusvägen men sedan inte orkat mer och blivit tillfångatagen av GM.

Enligt den information som man har fått fram så har ingen märkt något konstigt eller sett en bil vid området. Dessutom, skulle det vara otroligt opraktiskt att använda en bil där mobildelar hittats.

Anledningen till att hon just sprungit söder är för att hon förmodligen blev konfronterad av GM framifrån. Hjälmen hann hon aldrig ta av sig på grund av panik. Inte heller hann hon sätta på mopeden för att köra iväg.

Ett frågetecken är dock: hur ofta väljer man att fly innan personen som kommer fram är hotfull. Anledningen till att hon flydde kan vara för att hon kände igen mannen sedan tidigare och uppfattade det som en hotfull situation.
Medlem
Cryotechers avatar
Jag tror fortfarande att det är någon ensam dåre, typ Anders Eklund, förmodligen en svennebanan, som helt enkelt strypt eller släpat in henne i en bil och åkt iväg. Hur handsken förklaras är lite suspekt dock. Men antingen så gick hon in i ladan självmant, eller så sprang hon dit när hon blev jagad.

Det enda som talar emot detta är att GM kom i precis rätt tillfälle, vilket kan ses som en rätt skum omständighet. Detta kan tyda på att det i så fall är en GM som hon känner eller att personen stalkat henne.

Men galnare saker har ju hänt. Vore inte första gången en GM kom i precis rätt tillfälle för att undvika vittnen. Stackars hennes föräldrar. Jag hoppas verkligen att dom hittar henne oskadd, men det verkar inte så troligt. Jävla inavel till äckel som kidnappat henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in