Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 12:46
Medlem
massepojkens avatar
Polisen behöver lite flyt nu. Känns som att pejlingen av telefoner i området är den stora chansen.

Men med tanke på hur fokuserat GM troligtvis förstör Lisas telefon så får man känslan av att GM har koll och därmed inte är så pass klantig att han lämnar spår av egen telefon.
Senast redigerad av massepojken 2015-06-10 kl. 12:50.
Medlem
PicCoLini30s avatar
De låter mycket konstigt de här försvinnandet. Men är bara jag regerar på att vi har ju på flashback en användare som skrivit 2 ganska otäcka trådar som handlar om de här ämnet. Är ingen som kollat upp den här användaren?

Första tråden han skrev var - "Kidnappa en tjej" hans andra tråd hette "Tvinga en tjej ha sex"..
Medlem
Midnightcamis avatar
Bra att dom kallar in MP, dom brukar ju faktiskt hitta folk, jag vet inte om det bara är inbillning men det känns som dom hittar folk oftare än vad polisen gör, men det kanske också är för MP's enda uppgift är att just söka, och de gör det väldigt ihärdigt.
2015-06-10, 12:47
Bannlyst
Var dom tvungna att blanda in missing People?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Att handske och mobildelar hittats tyder snarare på att det inte var välplanerat.

Det kan lika gärna vara så att förövaren vill förvilla polisen genom att slänga delar på annat håll för att polisen ska förvirras.
Medlem
jonlie76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, jag påstår dock att det är mindre sannolikt.

100 procent säker bör man sällan vara i den här forumdelen, men jag skulle nog säga att jag är 95-99 procent säker på att ett brott begåtts vid mopeden (men antagligen inte mord, inte just där iaf).

Ok, vad grundar du ditt påstående om sannolikheten på? Eller tror du?
Själv påstår jag att brottsplattsen kan vara på ett annat ställe.
Varför jag funderar i den riktningen är att det saknas kommunicerade iaktagelser från cafét.
Detta kan naturligtvis bero på att utredrna håller den informationen eller på att det faktiskt inte finns några iaktagelser.
Om det skulle vara på det sättet att det inte finns iaktagelser så är detta märkligt då det är i det närmaste dagsljus vid 18:30 tiden och det var endel trafik på vägen. Det har nämnts mer än en bil/minut tidigare i tråden.
Medlem
selusts avatar
Ena handsken hade hon nog tagit av för att kunna sätta i nycklarna i tändningen eller titta på telefonen, sånt gör man ju jämt.

OM det nu är hennes handske? Vet vi det säkert?
2015-06-10, 12:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Jag tror GM iakttagit BO på distans, närområde eller via nätverk. Möjligtvis kommit i kontakt någon gång.

Antagligen närområde snarare än nätverk – om GM är bekant för LH så tror jag att det rör sig om en person som hon inte skulle känna om hon inte hade arbetat på caféet. (Det vill säga, jag tror inte att det rör sig om en person som exempelvis åkte bil från Skövde i förhoppningen att hon skulle gå sist från arbetet.)
Medlem
Bara en fundering. Är det möjligen någon som undrat var dessa ynglingar befann sig vid tiden för Lisas försvinnande?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20941090.ab
Moderator
Unitys avatar
Missing People börjar söka
https://www.facebook.com/MPSweden/posts/1039607052736258
Citat:
VÄSTRA GÖTALAND/LIDKÖPING/SKÖVDE: Hjälp oss och polisen att hitta 17-åriga Lisa, som är försvunnen sedan den 7 juni.

DATUM: Onsdagen den 10 Juni

TID: Kl. 16:00 Det går bra att ansluta löpande.

SAMLINGSPLATS: Dafgårds industri / Källby
2015-06-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Nu har Missing People Sweden gått ut med inlägg på deras facebooksida. Skallgång klockan 16:00.

13:30 skickar dom ut första grupperna.
2015-06-10, 12:49
Medlem
Midnightcamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Var dom tvungna att blanda in missing People?
Varför är det dåligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in