Citat:
Ursprungligen postat av
zynius
Kidnappad och mördad av någon krigsskadad invandrare är lågodds.
I så fall tror jag mer på en
grupp invandrare. Det har varit flera fall på sistone, där en grupp MENA kört runt och letat efter en ung, fin svennehora att rycka in i bilen, och turas om att våldta. Eftersom de har tillgång till bil så kan de ha lämpat av henne - död eller svårt skadad - långt ifrån platsen för försvinnandet. Detta är nog faktiskt det allra mest troliga scenariot, känner jag nu. Det näst mest troliga är en ensam galning (och i så fall tror jag faktiskt mer på en infödd svensk).
Om det är en invandrargrupp, kommer hon att hittas - troligen död eftersom det gått så många dagar. Har hon legat utomhus medvetslös i t.ex. ett dike, så är hon död nu. Men är det en infödd svensk, så kan hon befinna sig vid liv inlåst i en källare någonstans. Alternativt att han har dödat henne och gjort av med kroppen så väl, att den aldrig hittas, eller inte hittas förrän om många år av en slump.
Jag delar nämligen helt uppfattningen hos flera i tråden, att MENA inte klarar av att göra någonting ordentligt, eller att tänka, planera och organisera. De går mer på impuls. En ensam svensk galning har å andra sidan haft hur mycket tid som helst att inreda en källare, skaffa det som behövs för bortrövandet, hålla flickan under bevakning o.s.v.. Eller så kan han ha planerat allt annat, men inte varit ute efter just BO, utan kört runt på ödevägar och haft ögonen öppna för en ensam flicka, under en längre tid.