Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitcykel
Angående J***n V****n: Har någon kollat om han har följt BO på instagram eller kanske likeat hennes bilder!? Kan ju vara värt att kolla upp!!

Jag kollade om han fanns bland hennes followers på instagram men nej såg inget som verkade vara han
2015-06-10, 10:17
Medlem
Fiskemannen87s avatar
En tanke slog mig.. Kollar man över området, T.e.x via google earth. Så finns det ju ganska många gödselbrunnar i närheten, Och även en på gården rätt emot cafet där hon jobbade, Kanske polisen ska tömma den kanske?
2015-06-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurre
Eller så ligger hon död under 2 meter jord... Hennes sätt och försvinna måste ses som ej självförvållande... Hennes kolleger beskrev henne som glad, var som vanligt etc. Informerade föräldrarna att hon var på g hem. Allt tyder tyvärr mot att något tragiskt har skett.
Vi tror att GM hade någon sorts fordon eller hur? Mobildelarna har hittats intill en väg?
2015-06-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Jag kollade om han fanns bland hennes followers på instagram men nej såg inget som verkade vara han

Dock visade det sig ju att en viss E*il som följer J*han på twitter följer Lisa på twitter.
2015-06-10, 10:19
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden, nyss hemkommen från semester...
Mopeden hade nycklarna i. Men har det framkommit om mopeden varit vält/skadad? Har bara läst att den var "körklar".

Om någon överfallit henne i närhet av mopeden borde den välts och skadats.
Troligast om så inte är fallet är att någon kallat på henne och hon självmant gått från mopeden. Då ökar sannolikheten för att det är någon hon känner.
Hade det varit han som betett sig illa alt. någon "skummis" så hade hon nog försökt köra därifrån.
2015-06-10, 10:20
Medlem
panzertaxs avatar
Det som talar emot en enda gärningsman är att det inte finns spår av mer våld vid platsen för bortrövandet. Att försöka köra en bil själv med en vaken/medveten gisslan och stanna efter en väg för att kasta ut telefon osv är givetvis möjligt, men svårt.

Tjejen skulle kunna vara slagen medvetslös eller drogad/sövd, den möjligheten finns.
Alternativt är GM fler än en, där en har kört fordonet och den/de andre/andra har haft vapen riktat mot tjejen eller bara hållit fast henne eller motsv i bilen.

Om man tänker utrikesfödda och hur sådana här brott brukar gå till i Svea Rike, så är det oftast pang på rödbetan och inget mer. De flesta hade nog också lagt vantar på allt som kan klassas som stöldgods.

I det här fallet pekar det på att det är en eller flera GM som gjort sig av med telefonen. Det är inte helt otippat att det finns fingeravtryck på fodral och telefon om det är en GM utan handskar som kastat ut den från ett bilfönster t.ex. Det kan också vara så att GM har tvingat BO att kasta ut telefonen. -

Skummisen som tidigare är länkad till i tråden tycker jag inte verkar vara av den digniteten att denne skulle kunna framföra ett fordon med ett levande brottsoffer ensam intill sig. Inte heller en karaktär som tänker på att göra sig av med mobiltelefonen osv. Jag får inte ihop den personens profil som han framstår i sociala medier osv ihop med ponerat tillvägagångssätt i detta bortrövande.

Bortrövandet är inte proffsigt gjort, men det är inte heller bara en snabb våldtäkt eller ett blodsdåd i en lada det handlar om. Det är inte ubbabubbagruffgruff. Blir intressant att se om det finns fingeravtryck på mobilen dock, det sätter lite nivån på GM's profil.
2015-06-10, 10:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zynius
Kidnappad och mördad av någon krigsskadad invandrare är lågodds.

I så fall tror jag mer på en grupp invandrare. Det har varit flera fall på sistone, där en grupp MENA kört runt och letat efter en ung, fin svennehora att rycka in i bilen, och turas om att våldta. Eftersom de har tillgång till bil så kan de ha lämpat av henne - död eller svårt skadad - långt ifrån platsen för försvinnandet. Detta är nog faktiskt det allra mest troliga scenariot, känner jag nu. Det näst mest troliga är en ensam galning (och i så fall tror jag faktiskt mer på en infödd svensk).

Om det är en invandrargrupp, kommer hon att hittas - troligen död eftersom det gått så många dagar. Har hon legat utomhus medvetslös i t.ex. ett dike, så är hon död nu. Men är det en infödd svensk, så kan hon befinna sig vid liv inlåst i en källare någonstans. Alternativt att han har dödat henne och gjort av med kroppen så väl, att den aldrig hittas, eller inte hittas förrän om många år av en slump.

Jag delar nämligen helt uppfattningen hos flera i tråden, att MENA inte klarar av att göra någonting ordentligt, eller att tänka, planera och organisera. De går mer på impuls. En ensam svensk galning har å andra sidan haft hur mycket tid som helst att inreda en källare, skaffa det som behövs för bortrövandet, hålla flickan under bevakning o.s.v.. Eller så kan han ha planerat allt annat, men inte varit ute efter just BO, utan kört runt på ödevägar och haft ögonen öppna för en ensam flicka, under en längre tid.
2015-06-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Nu har jag inte läst hela tråden, nyss hemkommen från semester...
Mopeden hade nycklarna i. Men har det framkommit om mopeden varit vält/skadad? Har bara läst att den var "körklar".

Om någon överfallit henne i närhet av mopeden borde den välts och skadats.
Troligast om så inte är fallet är att någon kallat på henne och hon självmant gått från mopeden. Då ökar sannolikheten för att det är någon hon känner.
Hade det varit han som betett sig illa alt. någon "skummis" så hade hon nog försökt köra därifrån.
Bra tänkt. Jag tänkte också på det där, att det borde synts i närheten och kanske på mopeden att något hänt? Hjälmen är borta, så det verkar ju som om hon förts bort med den på.
2015-06-10, 10:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskemannen87
En tanke slog mig.. Kollar man över området, T.e.x via google earth. Så finns det ju ganska många gödselbrunnar i närheten, Och även en på gården rätt emot cafet där hon jobbade, Kanske polisen ska tömma den kanske?

Det har redan stått i tidningarna. Polisen tömde alla gödselbrunnar och silon, kollade alla vattenbrunnar o.s.v. i det första skedet.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag har läst en del i tråden.
Men ingen kollar om hon hade en pojkvän?
Svartsjuka drama.

Säg inte att du har läst tråden när du inte har gjort det.

https://www.flashback.org/sok/pojkvän?sp=1&t=2579335
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskemannen87

Vänligen läs artiklarna i media. Det gjordes redan i måndags.
Medlem
Någon som följer det live på expressen ? rätt intressant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in