Citat:
Ursprungligen postat av
Turbohaler666
Jag tror att hon hunnit både ta på sig båda handskarna och startade moppen när hon kom på att hon lovat föräldrarna att höra av sig. Hon stängde då av motorn men lämnade kvar nyckeln och tog av sig ena handsken för att kunna skicka sms:et. Det kan knappt ha gått 20 sekunder från att hon skickat iväg sms:et tills hon blivit överrumplad. Om det skulle gått längre tid skulle hon hunnit ta på sig handsken och starta motorn igen.
Jag tror inte att gm använde fysisk våld på henne vid bortrövandet eftersom det (mig veterligen) inte hittats några spår vid moppen. Min gissning är att gm rövade bort henne under vapenhot.
Gm måste haft en flyktbil. Men vart var den parkerad? I/vid ladan?
Jag håller med dig om att det är mest sannolikt att GM använt vapenhot. Och det du skriver om hjälmen, sms:et osv kan vara möjligt. Men hur kom handsken så långt bort ifrån mopeden i sådana fall? Var den GM eller hon som slängde den? Eller tappade hon den på väg till bilen?
Hon kan ha haft ena handsken i handen efter att ha sms:at sina föräldrar och han sedan burit henne till sin bil som han förmodligen hade parkerat längre bak.
Eller så körde han in med bilen till henne efter att ha sett att hennes kollegor åkt väg. Han tänkte säkert att även om Lisa åker bakom de andra två tjejerna så skulle de så småningom köra iväg från henne på bilvägen, vilket skulle ge honom tillfälle att stoppa henne på vägen utan att hennes vänner ser.