2015-06-10, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Det är bara en tidsfråga, ifall han inte redan har begått ett brott så kommer det ske...Kan bara hoppas någon plockar han före det händer, vem som plockar han skiter jag i bara någon gör det.

Det finns många störda människor som aldrig begår brott så det är ingenting du ska räkna med att han heller kommer att göra.

Ska någon plocka honom för att du misstänker att han kan begå brott i framtiden? Skulle vi börja plocka alla som eventuellt kan begå brott i framtiden så skulle vi inte ha mycket annat att göra.
2015-06-10, 03:14
Bannlyst
Tror hela grejen kring Benny och denna Emil är simpelt trollande. Sluta lägg ner energi på det.
2015-06-10, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Om det är JV som är GM, så är han ju misstänkt för att ha visat sig och uppfört sig illa på caféet bara dagen innan, då skulle han då kunna ha sett hur många som där jobbade.

Är det lika högt tryck på en lördag som en söndag på kafét. Dvs behövs det lika många arbetare på lördag som söndag?
2015-06-10, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tror hela grejen kring Benny och denna Emil är simpelt trollande. Sluta lägg ner energi på det.

Ledsen att säga det, men att ditt konto är skapat i Maj 2015 gör dig inte direkt trovärdig. Varför jag tror att B*nny och Em*l ska kollas upp.
2015-06-10, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Är det lika högt tryck på en lördag som en söndag på kafét. Dvs behövs det lika många arbetare på lördag som söndag?

Det vet jag inte och det kan jag inte svara på. Ren spekulation.
2015-06-10, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Ledsen att säga det, men att ditt konto är skapat i Maj 2015 gör dig inte direkt trovärdig. Varför jag tror att B*nny och Em*l ska kollas upp.

Jag har dock varit reggad på FB sen 2008.
2015-06-10, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det finns många störda människor som aldrig begår brott så det är ingenting du ska räkna med att han heller kommer att göra.

Ska någon plocka honom för att du misstänker att han kan begå brott i framtiden? Skulle vi börja plocka alla som eventuellt kan begå brott i framtiden så skulle vi inte ha mycket annat att göra.

Nej hoppas någon plockar honom för att han är ett psykfall som inte borde vistas utanför galler. Bara att kolla på hans twitter för att se att han borde vara inlåst för länge sen, sen att det inte händer i Sverige är en annan sak.
2015-06-10, 03:20
Medlem
ursprungligens avatar
Har det egentligen sagts att handsken polisen hittat tillhör BO? Har man inte bara sagt att man hittat en handske?

Om MGM saknar körkort och är kapabel att mörda en annan människa, vad är då sannolikheten att han inte också skulle köra bil även utan körkort? Den utpekade GM här i tråden verkar ju inte vara så noga med att följa lagen, verkar det som. Köra bil klarar han tydligen av, då han haft körkort tidigare.

Han verkar också intresserad av MC om man tittar på hans Twitter. Kanske Handsken tillhör honom?
2015-06-10, 03:21
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
https://twitter.com/arneng96/status/608418240117764097
Kopplingen mellan JV, Em*l L, Benny och BO.
Benny=kommentarspuckot.

Denna Emil har nu kommenterat det hela med: "vänta va, menar du att jag följer alla dom sen april :0 jag började följa dom 3 nu idag då allt uppmärksammas på flashback osv..."

https://twitter.com/arneng96/status/608418240117764097
Medlem
Skogsvattes avatar
Reality check: Varken handsken eller "telefondelen" tillhör Lisa.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag tror att hon hunnit både ta på sig båda handskarna och startade moppen när hon kom på att hon lovat föräldrarna att höra av sig. Hon stängde då av motorn men lämnade kvar nyckeln och tog av sig ena handsken för att kunna skicka sms:et. Det kan knappt ha gått 20 sekunder från att hon skickat iväg sms:et tills hon blivit överrumplad. Om det skulle gått längre tid skulle hon hunnit ta på sig handsken och starta motorn igen.

Jag tror inte att gm använde fysisk våld på henne vid bortrövandet eftersom det (mig veterligen) inte hittats några spår vid moppen. Min gissning är att gm rövade bort henne under vapenhot.

Gm måste haft en flyktbil. Men vart var den parkerad? I/vid ladan?
Jag håller med dig om att det är mest sannolikt att GM använt vapenhot. Och det du skriver om hjälmen, sms:et osv kan vara möjligt. Men hur kom handsken så långt bort ifrån mopeden i sådana fall? Var den GM eller hon som slängde den? Eller tappade hon den på väg till bilen?

Hon kan ha haft ena handsken i handen efter att ha sms:at sina föräldrar och han sedan burit henne till sin bil som han förmodligen hade parkerat längre bak.

Eller så körde han in med bilen till henne efter att ha sett att hennes kollegor åkt väg. Han tänkte säkert att även om Lisa åker bakom de andra två tjejerna så skulle de så småningom köra iväg från henne på bilvägen, vilket skulle ge honom tillfälle att stoppa henne på vägen utan att hennes vänner ser.
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Nej hoppas någon plockar honom för att han är ett psykfall som inte borde vistas utanför galler. Bara att kolla på hans twitter för att se att han borde vara inlåst för länge sen, sen att det inte händer i Sverige är en annan sak.
Men vill du ärligt låsa in folk som inte begått brott?

Låsa in folk i förebyggande syfte går liksom inte. Gör man det kan man ju alltid motivera en frihetsberövning med "han såg dum ut"...

Grattis till det Nordkorea:t.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in