2015-06-10, 03:08
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Du hade inte något vidare betyg i läsförståelse, eller hur! Utomhus
Han frågade varför hon inte klätt på sig extra lagret inomhus. Konstigt?
2015-06-10, 03:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Ja, jag håller med. Men det kan ha varit något mer lätt som vinden
tog tag i, ett papper. Hon springer efter, tar under tiden av sig handsken
för att kunna snappa upp "lappen".
Hjälmen som hon bär + blåsten gör att hon inte hör/uppfattar någon bil.
Blodigt behöver det inte bli, även här kan hjälmen ha betydelse.

Inte omöjligt, kanske bör polisen leta efter den där ljusgröna bilen full med migranter som någon såg utanför en kyrka. Rätt som man tittar ser man kanske en buckla av betydelse som stämmer väl överens med en mopedhjälm? Jag tror inte på det, men omöjligt är det definitivt inte. Finns folk som mördar och styckar och låtsas som om det regnar, man ska inte förvånas. Upplösningen i det här fallet kan se ut precis hur som helst.

Angående fynden, som någon sa, skalet tas av för att få ut simkortet, det gick inte, fanns inget gem tillgängligt, då demoleras hela mobilen till oigenkännlighet och kastas ut i spenaten från ett bilfönster, kan vara så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Var det inte så att GM avslöjade sig själv i Sigrid-fallet? Han hade skrivit massa suspekta anteckningar och lagt ut det på twitter.

Sjuka människor utmärker sig i sociala medier. Den här Johan är riktigt störd och bara vara inlåst för länge sen.

Varför det? Det är inte olagligt att vara störd så länge du inte begår brott och så länge Johan inte begår några brott så får han vara precis hur störd som helst utan att han ska behöva bli inlåst för det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Passar perfekt in på galningen j*han.

Att han verkar vara någon galning eller byfåne har kunnat anas av inläggen, men har han tillräcklig lokalkännedom om dessa byvägar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Okej på ett ungefär nu:
Kafét stänger klockan 18:00
Tjej 1 går tidigare,säg strax runt 18:05-10
De resterade tjejer blir klara runt 18:15-20
Två åker iväg.
Lisa blir ensam kvar & hinner smsa sina pappa 18:23
Efter 18:23 vet man inte vad som händer.

Inser ni inte vilken liten tidsperiod det är,GM måste ha sett alla gå och sen väntat på Lisa. Sen känns det som att det är planerat. Liksom hur vet h*n att det kommer komma en till efter att dessa två som åkte med bilen var de sista?

Om det är JV som är GM, så är han ju misstänkt för att ha visat sig och uppfört sig illa på caféet bara dagen innan, då skulle han då kunna ha sett hur många som där jobbade.
Medlem
Tänk om Youtube användaren lägger upp ett till "13" klipp med nedräknare, hela landet hade fått panik.
2015-06-10, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Varför det? Det är inte olagligt att vara störd så länge du inte begår brott och så länge Johan inte begår några brott så får han vara precis hur störd som helst utan att han ska behöva bli inlåst för det.

Det är bara en tidsfråga, ifall han inte redan har begått ett brott så kommer det ske...Kan bara hoppas någon plockar han före det händer, vem som plockar han skiter jag i bara någon gör det.
2015-06-10, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Sant, men det innebär att hon tog av sig handskarna vid parkering (för att ringa om hjälp?) där hon förmodligen kan ha varit överfallen. Jag tror inte hon skulle ha den tid hon behöver för att ringa om hjälp om hon tog av sig handskarna vid parkeringen.

Jag tror att hon hunnit både ta på sig båda handskarna och startade moppen när hon kom på att hon lovat föräldrarna att höra av sig. Hon stängde då av motorn men lämnade kvar nyckeln och tog av sig ena handsken för att kunna skicka sms:et. Det kan knappt ha gått 20 sekunder från att hon skickat iväg sms:et tills hon blivit överrumplad. Om det skulle gått längre tid skulle hon hunnit ta på sig handsken och starta motorn igen.

Jag tror inte att gm använde fysisk våld på henne vid bortrövandet eftersom det (mig veterligen) inte hittats några spår vid moppen. Min gissning är att gm rövade bort henne under vapenhot.

Gm måste haft en flyktbil. Men vart var den parkerad? I/vid ladan?
2015-06-10, 03:12
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Fyfan, ingen i närheten som kan ta ett snack med dessa psykfall????

Nu är de såhär att den här Em*l började följa LH idag. Hon hade sedan tidigare 63 följare och är nu uppe i 66 varav en av dessa 3 nya är Em*l. Inte sedan april som tidigare uppgavs. Men helt klart lite mysko.
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Det är bara en tidsfråga, ifall han inte redan har begått ett brott så kommer det ske...Kan bara hoppas någon plockar han före det händer, vem som plockar han skiter jag i bara någon gör det.
Och när de ändå håller på kan de bränna ner alla behandlingshem, psyk-klinker och liknande med. För folk som är udda ska brännas. Oavsett om de begår brott eller inte.

...
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
https://twitter.com/arneng96/status/608418240117764097
Kopplingen mellan JV, Em*l L, Benny och BO.
Benny=kommentarspuckot.
Det känns som att det är något skumt med dessa. Benny som kommenterade att hon skulle utnyttjas sexuellt i ett dike på youtube-klippet som han sedan plockade bort. Kollar man på hans youtube-konto så har han videos där han nämner en "Emil", en Emil följer även JV och https://twitter.com/lisaholmmmm Lisa Holm. Detta youtube-konton skrev kommentaren om Lisa: https://www.youtube.com/user/WoTZIT123/videos
Antingen är det folk som trollar eller så är dom delaktiga/vet..
Alla verkar bo i Skövde.
Mycket går att relatera till ett youtube-konto som heter Lisa Holm med en tickande klocka..

Är dom delaktiga är dom totalt hjärndöda då det går att knyta dom över internet.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-10 kl. 03:17.
2015-06-10, 03:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Handsken kan inte ha blåst dit eftersom ladan ligger västerut medan vindriktningen var nordost den dagen enligt närmast belägna observatör på såtenäs flygflottilj:

http://freemeteo.se/vader/satenas/historik/daglig-historik/?gid=2679867&station=808&date=2015-06-07&language=swedish&country=sweden

Också noterat det, dock undrar jag om det inte kan uppstå märkliga vindfenomen på marknivå, virvlar och liknande som kan ha gjort att handsken hamnade i byggnaden?

EDIT;

Förresten, vindriktningen ändrar sig över tid.
Senast redigerad av OY 2015-06-10 kl. 03:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in