Citat:
Ursprungligen postat av
Ola-Connyy
Efter att ha läst tråden sedan 21:00 ikväll tänker jag så här:
Videon har inget konkret med fallet att göra och är bara antingen ett bus som har gått för långt eller en olycklig tillfällighet. Anledningen är att det aningen för långsökt i min mening - är dock öppen för vidare undersökning av ursprung för att utesluta eventuell koppling till det som skett.
Handsken har med stor sannolikhet hamnat i området eftersom det krävs en fri hand för att använda telefonen. Det tyder på att något plötsligt har hänt när hon har hanterat telefonen.
Skalet + telefondelarna är jag inte säker på om de hänger ihop. Om jag minns rätt (ni får gärna rätta mig) så är telefondelarna en sprucken skärm, vilket i sig är högst osannolikt om det rör sig om en eventuellt trasig iPhone. Det krävs i sådana fall att man dissekerar telefonen på ett sätt som inte stämmer överens med de skador den kan få vid en s.k. ivägkastning av telefonen från bil eller dylikt. Sen kan ju man fråga sig hur sannolikt det är att hitta telefondelar ute sådär bara, men jag ställer mig skeptisk. Skalet verkar däremot höra ihop med försvinnandet.
JV blir mer och mer intressant i mina ögon ju mer man läser om honom. Han ska ha betett sig opassande och hotfullt på flera fik i Lidköping enligt det jag minns från läsandet i tråden. Med det i åtanke oroar jag mig för den syn han verkar ha på kvinnor om man ska tolka hans Twitter-konto, därför tror jag att han är någon som polisen kommer ha span på de kommande dagarna (om inte redan) samt att han kan komma bli en sista utväg för polisen om fallet hamnar i ett stillastående läge.
Sist önskar jag att allt löser sig, har haft en klump i magen sedan nyheterna om försvinnandet eftersom det är så jäkla hemskt på alla sätt och vis. Jag önskar att alla kunde behandla det med största respekt (pik till modsen på humorforumet; det finns gränser, till och med här).
Otroligt intressant det du skriver. Hon ska alltså ha sprungit till ladan och slängt av sig handsken för att kunna använda läsa upp mobilen för att ringa om hjälp.

till dig.
Kan det vara möjligt att hon sprungit längs bilvägen, kanske för att be en bilist om hjälp för att sedan GM hunnit ikapp och hon därmed tappat mobilen eller kanske blivit kastad av BO.