2015-06-10, 02:46
Medlem
Förresten står det på AB att det är mer än 3 dygn sen Lisa försvan.
Det är lite över 2 dygn nu.
18:30 Söndag till 18:30 Tisdag = 2 dygn. Snart 3.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Framgår det någonstans varför en av dem lämnar tidigare än de andra?

Har moppetjejen uttalat sig i media och var bor hon?

Fick höra detta i intervjun med arbetskompisen att en lämna 10 min före alla andra,varför vet jag inte.

Här är intervjun: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
Medlem
Varför skulle man låta Lisa som sommarjobbare gå ifrån sist och låsa? Tycker även de andra i personalen är skumma i de intervjuer som finns. Även ägaren uppträdde lugn osv och öppnar verksamheten igen. Nått är skumt på caféet...
2015-06-10, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Är 100% säker på att hennes försvinnande har att göra med den förrymda dömda sex sadist/ pedofilen att göra.. Han som drog under permission för lite mer än en vecka sen. Hade verkligen velat veta vad han heter och vad han har för ev koppling till området.

Varför skulle han ge sig på annat än barn (småbarn) då han är pedofil kan man tycka?! Men bara för att man är klassad prdofil så utesluter det inte övergrepp på personer i andra åldrar. Pedofiler har förfan fru och barn o hela kittet det är inte precis så att Peddos ser ut som ailien o lyser grönt där som går.

O kriminalvården går så fint ut i media o "lovar" att han aldrig gått till direkt attack på någon men samtidigt medger man att han är farlig. Bara kriminalvården o polisen som inte vill skapa panik hos allmänheten. Inget annat !
Lägligt att en sexuell sadist rymt från rättspsyk och en liten tonårstjej blir kidnappad i samma veva

Nä folket vakna upp nu fan 1+1 är oftare än vi tror =2

Jag kan ha fel här men visst fan läste jag att han hade lyckats fly landet!!?!?

Polisen bekräftar nu att mannen befinner sig i Europa och är internationellt efterlyst.
– Vi har gjort framsteg i sökandet, säger Börje Öhman, kommunikatör vid Västernorrlandspolisen.

http://www.expressen.se/nyheter/sadistisk-pedofil-pa-rymmen-fran-rattspsyk/

Fortfarande 100% säker?
Senast redigerad av Helt0troligt 2015-06-10 kl. 02:50.
2015-06-10, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
Polisen har ju ett flertal upphittade spår... Har du glömt dem?

Ja, meningslösa spår. En handske och ett mobilfodral, inga speciella fynd egentligen som leder till att de ska hitta henne så inga speciella upphittade spår imo...
2015-06-10, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Varför skulle man låta Lisa som sommarjobbare gå ifrån sist och låsa? Tycker även de andra i personalen är skumma i de intervjuer som finns. Även ägaren uppträdde lugn osv och öppnar verksamheten igen. Nått är skumt på caféet...

Om jag förstod det rätt så lämnade Lisa tidigare och de 2 andra låste?
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Efter att ha läst tråden sedan 21:00 ikväll tänker jag så här:

Videon har inget konkret med fallet att göra och är bara antingen ett bus som har gått för långt eller en olycklig tillfällighet. Anledningen är att det aningen för långsökt i min mening - är dock öppen för vidare undersökning av ursprung för att utesluta eventuell koppling till det som skett.

Handsken har med stor sannolikhet hamnat i området eftersom det krävs en fri hand för att använda telefonen. Det tyder på att något plötsligt har hänt när hon har hanterat telefonen.

Skalet + telefondelarna är jag inte säker på om de hänger ihop. Om jag minns rätt (ni får gärna rätta mig) så är telefondelarna en sprucken skärm, vilket i sig är högst osannolikt om det rör sig om en eventuellt trasig iPhone. Det krävs i sådana fall att man dissekerar telefonen på ett sätt som inte stämmer överens med de skador den kan få vid en s.k. ivägkastning av telefonen från bil eller dylikt. Sen kan ju man fråga sig hur sannolikt det är att hitta telefondelar ute sådär bara, men jag ställer mig skeptisk. Skalet verkar däremot höra ihop med försvinnandet.

JV blir mer och mer intressant i mina ögon ju mer man läser om honom. Han ska ha betett sig opassande och hotfullt på flera fik i Lidköping enligt det jag minns från läsandet i tråden. Med det i åtanke oroar jag mig för den syn han verkar ha på kvinnor om man ska tolka hans Twitter-konto, därför tror jag att han är någon som polisen kommer ha span på de kommande dagarna (om inte redan) samt att han kan komma bli en sista utväg för polisen om fallet hamnar i ett stillastående läge.

Sist önskar jag att allt löser sig, har haft en klump i magen sedan nyheterna om försvinnandet eftersom det är så jäkla hemskt på alla sätt och vis. Jag önskar att alla kunde behandla det med största respekt (pik till modsen på humorforumet; det finns gränser, till och med här).
Otroligt intressant det du skriver. Hon ska alltså ha sprungit till ladan och slängt av sig handsken för att kunna använda läsa upp mobilen för att ringa om hjälp.

till dig.

Kan det vara möjligt att hon sprungit längs bilvägen, kanske för att be en bilist om hjälp för att sedan GM hunnit ikapp och hon därmed tappat mobilen eller kanske blivit kastad av BO.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2015-06-10 kl. 02:56.
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Det är absolut noll som är konstigt med att låta en 17-årig anställd stänga ett café för dagen. Jag tror du har lite konstiga idéer om vad som är skumt.
2015-06-10, 02:49
Medlem
Abstars avatar
Mina spekulationer ang. Youtubeklippet-

GM är fullständigt rubbad och har planerat detta länge men bommar att det är 31 dagar i maj och inte 30 alternativt inte räknar uppladdningsdagen och dagen för brottet i sin 'count down'. På nåt vänster får han det iaf till otursnumret 13. Han skapar ett konto i Lisas namn och rippar första bästa count down-klipp han hittar. Allt för att vi på flashback skall ha något att göra. Samt för att han är sjuk i huvudet.
2015-06-10, 02:49
Medlem
Citat:

Ännu konstigare är det att inget hände med tjejen som lämna 10min tidigare. Tydligen var mopeden parkerad på samma ställe som Lisas.
2015-06-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Om jag förstod det rätt så lämnade Lisa tidigare och de 2 andra låste?

Nej
2015-06-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Otroligt intressant det du skriver. Hon ska alltså ha sprungit till ladan och slängt av sig handsken för att kunna använda läsa upp mobilen för att ringa om hjälp.

till dig.

Kan det vara möjligt att hon sprungit längs bilvägen, kanske för att be en bilist om hjälp för att sedan BO hunnit ikapp och hon därmed tappat mobilen eller kanske blivit bort kastad av BO.

Mobilskalet hittades 1km från kafet?

När tog gm mobilen ifrån bo?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in