Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte vad jag känner till, kan du berätta lite mer i detalj, intressant. Det finns kanske en koppling mellan personerna trots allt.
kolla hans twitter, em*l L följer som dessutom är fbvän med puckot som skrev den vidriga kommentaren.
2015-06-10, 02:31
Medlem
Jevelis avatar
Den här J*han V*dman nämner en modell vid namn Kate Bock, https://twitter.com/katelynnebock, ett par gånger på sin twitter på ett "lätt" obehagligt sätt. Lisa är i viss mån lik den här Kate. Kan någon tyda vad detta betyder? https://twitter.com/666Vadman/status/592702759994052608/photo/1

såg precis att någon skrivit nästan exakt det här innan mig
Senast redigerad av Jeveli 2015-06-10 kl. 02:34.
2015-06-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Självklart har polisen redan kikat på JV fattar ni väl.

Polisen i Sverige må vara värdelös men så jävla värdelösa är dom inte. Med tanke på att han är känd sedan tidigare så tog dom antagligen in honom redan i måndags.

Jag tror inte det är han.

Det tror inte jag heller, isåf borde han rdn suttit i arrest. Förmodl kollad av snuten+kanste
rent av aförd från utredn el iaf bedömd som outsider !
2015-06-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Eller pistol. Tidigare hade J*han skrivit, att han behöver en pistol, på Twitter.
Det är dock redan i mars, men kan ha varit för ett annat syfte och kan ha kommit att användas senare för detta?

https://twitter.com/666Vadman/status/572496141134245888

Vilket jävla psykfall, fan sitter han inte inne för?
Herregud att ingen normal person i närheten tar ner idioten på jorden?
2015-06-10, 02:34
Medlem
Har lite svårt att tyda detta:
Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.
När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt.

Är det en fjärde kollega? I första fallet verkar det vara fyra, i andra tre?
2015-06-10, 02:34
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeveli
Den här J*han V*dman nämner en modell vid namn Kate Bock, https://twitter.com/katelynnebock, ett par gånger på sin twitter på ett "lätt" obehagligt sätt. Lisa är i viss mån lik den här Kate. Kan någon tyda vad detta betyder? https://twitter.com/666Vadman/status/592702759994052608/photo/1

Allt du länkar har varit uppe tidigare. Senast bara några inlägg sedan.

Även teori om det.

Ang. alla siffror och ekvationer så ledde det inte någonstans.

OffTopic: Nä nu är jag klar för dagen.. Godnatt allesammans. (Skönt att läsa igenom alla sidor när man vaknat, haha)
Senast redigerad av Axel-Foley 2015-06-10 kl. 02:37.
2015-06-10, 02:35
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Kanske ligger det en trafikolycka bakom förvinnandet? Kanske tappade hon något som blåste i väg mot ladan? Hon sprang ut på vägen för att plocka upp det och blev påkörd av en bil. Föraren chockas och tar in den livlösa kroppen i bilen. Då han tror att hon är avliden kastar han telefonen och dumpar kroppen på något undangömd ställe.
En trafikolycka som knockar en människa till synes livlös men lämnar noll spår efter sig? Blod t.ex? Tänk en gång till.
2015-06-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Inte lika dolda och otillgängliga som denna. Och där man kan köra ända fram till ett skogsbryn där det inte finns någon bebyggelse och man kan jobba ostört. Detta är det första sådana ställe från arbetsplatsen sett (man vill inte frakta förbjudet gods längre än nödvändigt i det läget).

Utgick från att GM har lokalkännedom.

Så mobilskalet hittades inom ditt inringade område. Mobildisplayen 500m längre bort (från kafet räknat). Borde väl vara i samma riktning som gm flytt. Någon gissning på vilken väg han färdats i och vart han tagit vägen?
2015-06-10, 02:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Så tänker jag med. På bilden i sammanfattningen ser de ut att vara en stor grusparkering omringad av gräs.

Vid kamp blir de spår i gruset och gräset och man ser om någon försökt skrapa/undanröjja det.

Dessutom, hur mkt tid & ljud vågar GM isf ge ifrån sig vid plattsen med ett, låt oss anta, medvetslös offer?

Mycket tyder på att hon gått iväg från moppen efter först ställt ner sina saker, tagit på hjälmen o satt i nycklarna... medvetet.

Mycket konstigt.

Eftersom att det blåste mycket vid tillfället så är det där med ljud inte väldigt avgörande, beror på om man står i vindriktningen eller inte, dock mycket stora ytor obebott landskap i omgivningen.

Hur som helst, smyg upp bakom och ta ett strypgrepp, blir inte mycket ljud av det, ibland är det även själva tanken med strypning, att det inte ska låta.
2015-06-10, 02:36
Medlem
JVs sista aktivitet på Twitter var den 24 maj (favoritmarkerade bilder på hon Kate), samma dag som kontot för LH skapades på Youtube.
2015-06-10, 02:37
Medlem
snurresnigels avatar
I mina ögon när en ung tjej blir förmodad frihetsberövad och en sådan här äcklig person (JV) vistas i krokarna är det bara att åka och plocka in honom direkt och försöka få honom anhållen. Men man vet ju inte hur polisen jobbar...
Eller behöver polisen något mer för att gripa honom för misstanke om BO i detta fall?
2015-06-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Så mobilskalet hittades inom ditt inringade område. Mobildisplayen 500m längre bort (från kafet räknat). Borde väl vara i samma riktning som gm flytt. Någon gissning på vilken väg han färdats i och vart han tagit vägen?

Jag tror att skalet och displayen hittades längs flyktvägen som verkar vara vägen nedanför dungen på andra sidan. Han har alltså åkt tillbaka en bit och sedan tagit höger. Sedan är det oklart.

Men vi får väl se hur söket går imorgon. Det här är bara spekulation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in