Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 00:55
Medlem
Enthos avatar
En sak som slog mig. Vad vet vi egentligen om mopeden? Kan det ha varit som så att BO inte fått igång mopeden och stannade någon för att be om hjälp/GM stannade för att erbjuda sin hjälp.

Eller om det hela var igenom tänkt och planerat i förväg, att GM under BO arbetspass fipplar med mopeden så att den ej kommer starta och väntar sedan på det rätta tillfället att komma fram och erbjuda sin hjälp eller tar BO direkt.

Bara en tanke som slog mig.
Medlem
Om YT klippet är upplagt av GM, så måste han ha planerat under lång tid.

Det som talar emot detta är att hon åkte moped hem för första gången, hur skulle GM ha kunnat veta detta?
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarpasserar
??

http://www.ladda-upp.se/bilder/cdnefynlzcadu/
Innebär det då att ytkontot som skapades 24:e maj skapades med denna mail? Om det inte går att ändra mailen så skapades det då med samma namn som BO
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
??

Matchar*******m f******.********.** nåååågon/någonting som tidigare nämnts i tråden? Eller är det helt enkelt bara BS?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Angående det hela ståhejjet med Youtube. Det går alltså utan problem att ändra sitt namn på Youtube till vad som helst. Det går även att ändra rubriker på filmer man laddat upp för flera år sedan. Angående själva filmen som har lagts upp är det knäppt, kan vara ett test eller dylikt. Ingenting extraordinärt IMO utan någon som vill falskspåra lite!

Du menar att ägaren av kontot hade ett knepigt klipp uppe, raderar eventuell info i klippet och kontot. Samt byter namn till BOs? Allt för en meninglös hook?
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Säga vad ni vill men denna J*han som det har pratas om har en twitterprofil där han väldigt ofta skriver till en kändis vid namn Kate Bock. Han skriver diverse saker till henne och det mesta han skriver om är sex, alltså till henne.

Kate Bock och Lisa Holm är i mina ögon väldigt lika varandra, detta är dock bara något jag spekulerar i.

Tagits upp minst 10 gånger innan. men ja

angående ''2 klipp'' på youtubekanalen, betyder detta att det andre är privat och ej syns? möjligtvis att ''ledtråd 2'' släpps. isåfall är detta det sjukaste mordfall jag läst om, iaf i Sverige.
Medlem
Citat:
??

Vad menar du?

Talar bara om att man kan återställa den eposten med hjälp av henne facebookmejl som är lisaholm@facebook.lisaholm.se

EDIT: OK, jag verkar ha helt fel, punkterna passar inte in
2015-06-10, 00:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Rätta mig om jag har fel, men visst kan man fjärrstyra en iPhone om den har stängts av. Men visst borde väl polis eller anhöriga ha tänkt på den möjligheten.
Väntar man i flera dagar så lär en iPhone inte ha nåt kvar i batteriet.
2015-06-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entho
En sak som slog mig. Vad vet vi egentligen om mopeden? Kan det ha varit som så att BO inte fått igång mopeden och stannade någon för att be om hjälp/GM stannade för att erbjuda sin hjälp.

Eller om det hela var igenom tänkt och planerat i förväg, att GM under BO arbetspass fipplar med mopeden så att den ej kommer starta och väntar sedan på det rätta tillfället att komma fram och erbjuda sin hjälp eller tar BO direkt.

Bara en tanke som slog mig.

Söker du så hittar du, mopeden har dom testat och den startade som den skulle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Och hur var det med nazistgrisen som mördade sitt ex i Trollhättan 2013?

Om det är någon som borde hålla en låg profil i spekulationerna runt eventuella GM (vi vet f.ö. inte ens om det finns någon GM än) så är det väl just en som själv är nazist (av sitt nick att döma åtminstone)

Typiskt också att flera drar upp Elin Krantz, men ingen nämner något av de fall på senare år där GM visat sig vara en tvättäkta svensk. Kristoffer Johansson inte bara dödade utan även styckade sitt ex 2013 i Boden. Anders Eklund, Niklas Lindgren - det saknas fanimig inte exempel på äktsvenska skithögar som inte hade stoppats från att mörda av att man "stänger gränserna" som nån föreslog.

Vi vet inget än i detta fall. Så enkelt är det. Det kan vara vad som helst och en eventuell gärningsman kan ha vilken bakgrund som helst. Efter händelserna i Nora kan vi inte ens utesluta att det är en kvinna.
Såna här mord var mer vanl sent 60 samt tid 70-tal, t.e.x Jeanette Johansson(!969) samt Anette Wernersson(1971), fanns inte mkt invadr på den tiden !
Igt av dessa klarades upp--------polisen dock säkra på svenska "gm" i dessa fall !

Jag hoppas verkl att Lisa dyk upp hel+oskadad------men visst=jag rädd att samma sak
hänt som i de 2 äldre fall, jag nämde några rader upp !
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Försöker du ta dig in på mailen? Eller vad håller du på med?

Verkligen inte, men lisaholm@gmail.com är kontot youtube-klippet lades upp med & om du kollar på återställnings mejlen så undrar jag om det kan vara någon ledtråd?
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Vad menar du?

Talar bara om att man kan återställa den eposten med hjälp av henne facebookmejl som är lisaholm@facebook.lisaholm.se

Tack. Nu slipper jag spekulera i det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in