Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 23:57
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Min(a) teori(er):

1. J*han V*dm*n gillar en kändis,Katelynne "Kate" Bock. Han hittar BO på nämnd dejtingsida och blir besatt pga likheten till kändisen. Han vet vart hon ska arbeta och när hon slutar. Väntar på att hennes arbetskamrater ska lämna platsen(alt. så står han längs hennes färdväg och väntar) och åker sedan dit. Han kommer fram och hon får panik. Hon tappar påsen och kastar hjälmen mot honom. Han blir förbannad och tar hjälmen och smäller till henne. Hon tuppar av, han tar henne till bilen. Han tar hennes mobil och går ut för att göra sig av med den. Han kastar den åt h*lvete och då åker skalet av i luften. Mobilen träffar någonting, antingen i luften eller på marken, och en bit bryts av från telefonen. Han blir osäker på om telefonen är avstängd eller inte så han letar efter den och finner den. Tar den med sig. Nu vet jag inte mer vad jag skall tro. Notera att jag inte säger att nämnd man i inlägget är förövaren utan enbart ingår i min teori!

2. En man kör förbi när dem andra åkt hem. BO är kvar. Han vill köpa någonting & BO säger "Nej tyvärr, vi har stängt.". Mannen mister sitt humör och blir hotfull. Lisa sätter nycklarna i mopeden för att åka iväg (om hon inte redan satt i dem). Han går fram hotfullt mot henne och hon tappar påsen. Dem "slåss" och han får tag i hennes hjälm. Smäller till henne och lägger henne, tillsammans med hjälmen, i bilen. Han gör sig av med hennes telefon när han hör att den vibrerar i hennes ficka. Dem åker iväg. Hon vaknar upp och för ett j*vla liv i bilen och börjar slåss. Dem kör av vägen (not. bilen i diket tidigare i tråden) och han tar med sig henne därifrån. Notera att jag inte säger att nämnd man, ägaren till bilen i diket, är förövaren utan enbart ingår i min teori!

Argumentera gärna mot.

Intressant fundering. Så enligt tidigare inlägg om mystiskt youtube klipp vi kallar "13" så bör iden om att just L*sa H*lm bör bli offret ha bildats senast 24:e Maj 2015? Då bör en gärningsman ha sökt och läst hennes profiler på diverse sajter före och runt den tidsangivelsen. Då planen är på gång så bör denne person även ha inhandlat verktyg och material som krävs för bortforsling och eventuell kvarhållning av offret på en redan säkrad plats.

Ifall J*h*n V*dm*n är GM så kan det vara i anslutning till Billinge friluftsområde, enligt foton från hans twitter.
Medlem
Jag tror att cafékunden från lördagen är inblandad. Det kan ju inte vara alltför ofta det blir sådana incidenter med en kund på ett lugnt landsbygdscafé. Att hon sedan plötsligt försvinner dagen efter......

Gissar att det tyvärr var nåt labilt psykfall som efter "incidenten" fick ett spel i hjärnan och sedan återkom dagen efter.

Gästen är väl ännu inte identifierad eller gett sig själv till känna heller väl?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
De är ju lite fel tjej att "hoppa" på med tanke på att hennes pappa är högt uppsatt i militären, känns som detta är något spontant

Källa på det tack? (Pappa högt uppsatt i militären)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Nu åkte bilarna förbi med en jäkla fart igen mot sambands-centralen

Jaså, säker på att det var polisbilar?

Kanske kommit ett bra tips!
2015-06-09, 23:58
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamman87
Är det fortfarande "inne" bland ungdomar att försvinna i några dagar? Det gick väl en våg för ett tag sen.. De gick ut och varnade föräldrar att dom utmanar varandra att bara försvinna..

Har tagits upp tidigare i tråden. http://www.mirror.co.uk/news/world-news/game-72-terrifying-facebook-craze-5603702
2015-06-09, 23:58
Medlem
Någon som vet om hagamannen redan blivit frisläppt? Bara en tanke..
2015-06-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det finns flera bostadshus söder om cafét. Om telefonfodralet och telefondelarna tillhör BO så är det mycket sannolikt att GM svängt österut precis söder om caféet och på det viset undvikit att kära förbi ett antal hus. Det är högst rimligt att anta att BO skrikit till vid brottet och därför kan GM ha valt att undvika bostadshus.

Teoretiskt kan han ha kört norr också, men då kommer han så småningom att passera ett antal hus.

Jag tycker man skall anta att GM är känd i trakten och därför rädd att bli igenkänd av någon utmed vägen. Det är en rimlig förklaring till varför han valt att köra undan bostadshus så snabbt.

Notera att vägen förbi mobildelarna även fungerar som ett sätt att köra bakvägen in i Källby... men personligen tror jag GM kört mot Husaby och sedan upp på Högkullen. Det stämmer väl med ambitionen att undvika folk.

http://prntscr.com/7f2fyj

Om nu denna karta stämmer som låg med tidigare i tråden kan någon kört upp till egendomen och tagit av över gärdet (och dumpat mobil) för att komma ut på asfaltvägen igen.

Alternativt kört in på grusvägen över gärdet direkt, passerat egendomen och kommit upp på vägen mellan Husaby och Västerplana. En liten f.d. sjö, numera surhåla som, om jag minns rätt, knappt syns från vägen ligger utmed den grusvägen...
Medlem
Men om vi förutsätter att hon är vid liv (hon är vid liv tills annat bevisas även om oddsen är låga). Då finns det snabba tre alternativ enligt mig: Hon har iscensatt sitt eget försvinnande (självmedverkande), Hon har blivit bortförd av en som hon känner/bekant med frivilligt (självmedverkande som övergår i övergrepp), Hon har blivit bortförd av en främling (övergrepp). Hoppas djupt innerligt att hon återfinns vid god hälsa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunehjort12
Källa på det tack? (Pappa högt uppsatt i militären)

Har sökt källa på internet men den källan jag har som jag inte villa outa är 100 % trovärdig

Polis har fått tillgång till verktyg och hjälpmedel som de inte vanligtvis har fått ha tillgång till
Medlem
Golonkas avatar
Den där nedräkningsfilmen på youtube... Är det fastställt numera att den inte kan kopplas till tjejen? Ledsen om jag ställer en tidigare ställd fråga, men tråden är så jäkla lång. Orkar någon göra en sammanfattning?

Men hursom: det har ju varit en del snack om ett utmanings-spel som sprider sig bland ungdomar där målet är att hålla sig undan en viss tid. Verkar förvisso knepigt mot bakgrund av att man hittat delar till mobiltelefon o att nycklarna till moppen satt i... Fan, jag vet inte vad jag ska tro om detta. Fruktansvärt obehagligt är det i alla fall. Jag hoppas tjejen kommer till rätta. Vid liv och oskadd!

Som förälder kryper det i mig just nu.... Fy fan vilket öde!
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull

Ifall J*h*n V*dm*n är GM så kan det vara i anslutning till Billinge friluftsområde, enligt foton från hans twitter.

Såg också det "inlägget" på hans Twitter. Inte helt omöjligt att hon ligger i en sån stuga..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Intressant fundering. Så enligt tidigare inlägg om mystiskt youtube klipp vi kallar "13" så bör iden om att just L*sa H*lm bör bli offret ha bildats senast 24:e Maj 2015? Då bör en gärningsman ha sökt och läst hennes profiler på diverse sajter före och runt den tidsangivelsen. Då planen är på gång så bör denne person även ha inhandlat verktyg och material som krävs för bortforsling och eventuell kvarhållning av offret på en redan säkrad plats.

Det är inte så långt att ta sig med bil och som du säger... det verkar som om han har varit där den 21 maj.

Vägsträckan: https://www.google.se/maps/dir/Caf%C3%A9+p%C3%A5+Klostret,+2714,+531+95+K%C3%A4ll by/Billingens+friluftsomr%C3%A5de,+Arne+Sandbergs+v%C 3%A4g+541+33,+Sk%C3%B6vde/@58.4621771,13.2720106,10z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x465b2461942cab 57:0x4b55fedfdb5943e!2m2!1d13.333234!2d58.547749!1 m5!1m1!1s0x465b02534a96242d:0x8c2c864da71c71b7!2m2 !1d13.820857!2d58.403842

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in