Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 23:45
Medlem
Ett annat scenario utan att veta alla detaljer kring hennes anställning:

De båda arbetskamrater som är med i stängning kanske förskingrar pengar från cafét. Lisa upptäcker det och konfronterar. Blir handgemäng och olycka sker. De arrangerar sedan bortförande (de hade tillgång till bil). Kan vara de som skickar meddelanded från Lisas mobil (för att vinna tid).

Personligen tror jag inte på detta för det krävs en del för att hålla ihop alla bitar samt Polisen lär redan ha gått igenom detta scenario genom förhör och koll av medarbetarna.
2015-06-09, 23:45
Medlem
Jasongenovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Tror ni att handsken/mobilen är Lisas verk? Om någon ska kidnappa en annan människa tänker man oftast inte på att dra av personens handske (Vid våldtäkt är det oftast byxor/trosor som åker av). Min teori är att Lisa har kastat delar som ett spår.
Hon kan ha haft ena handsken av redan innan något har hänt eftersom hon skrev ett SMS till föräldrarna.
2015-06-09, 23:46
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Jag gjorde en lite märklig observation i söndags kväll ca kl 20 på tal om hur pass mobila de inneboende på flyktingförläggningar kan vara. Jag har uteslutit dem som gm i detta fall då de til skillnad från gästarbetare och svenskar saknar fordon. Plötsligt och mycket oväntat stod en bil full av uppspelta flyktingar vid Holmestad kyrka. Bilen var superliten som en Lancia Y10 eller motsvarande och dessutom hade den en mkt iögonfallande gul och grön lack. Det var trångt i bilen och de verkade uppspelta. Det hela var konstigt men saknar säkerligen anknytning.

Flyktingar är fan inte smarta nog att röva bort en 17 årig tjej ''utan spår''. Om det hade varit flyktingar skulle dem troligtvis bara våldtagit henne, mördat henne och låtit henne ligga utanför cafét.

BO blev nog tagen av en anders eklund typ.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Fast Blomberg ligger ju ganska ödsligt till. Tror knappast att det är så trafikerat. Ligger ute på vischan liksom. Att ingen har sett något vittnar ju om hur ödsligt det egentligen är.

Det finns flera bostadshus söder om cafét. Om telefonfodralet och telefondelarna tillhör BO så är det mycket sannolikt att GM svängt österut precis söder om caféet och på det viset undvikit att kära förbi ett antal hus. Det är högst rimligt att anta att BO skrikit till vid brottet och därför kan GM ha valt att undvika bostadshus.

Teoretiskt kan han ha kört norr också, men då kommer han så småningom att passera ett antal hus.

Jag tycker man skall anta att GM är känd i trakten och därför rädd att bli igenkänd av någon utmed vägen. Det är en rimlig förklaring till varför han valt att köra undan bostadshus så snabbt.

Notera att vägen förbi mobildelarna även fungerar som ett sätt att köra bakvägen in i Källby... men personligen tror jag GM kört mot Husaby och sedan upp på Högkullen. Det stämmer väl med ambitionen att undvika folk.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Var väl en scarf/halsduk med?
Nej, STOPP! Gör nu inte detta till en trådsanning! Det var jag som för säkert 150 sidor sedan skrev att jag trodde att de hittat något, exempelvis en scarf. Det enda som har bekräftats är handske och mobildelar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikkarateka
vjworld.com som domän uppdaterades eller förnyades den 24:e maj också. Bara ännu en notering att rista i folieprotokollet.

Vad betyder detta?
Medlem
[Strange Days]s avatar
Angående nedräkningsvideon:

Siffran 13 är ju faktiskt högintressant även om den pekar mot lördagen snarare än söndagen (den faktiska dagen då hon fördes bort).

Ponera följande:
Personalen hade under lördagen iakttagit en person som betedde sig konstigt i caféet. Detta kan mycket väl ha varit GM som var alltför nervös, fick kalla fötter och avblåste det han hade planerat. På söndagen var han tillbaka, mer beslutsam och resolut i sitt agerande och sin planering att utföra brottet. Lägg till det troligtvis även rejält arg över föregående dags fadäs.

Tycker därför att man inte bör avfärda videon som totalt irrelevant i sammanhanget, även om det såklart krävs mycket starkare koppling än enbart spekulationer för att fastställa att videoklippet de facto har med försvinnandet att göra.
2015-06-09, 23:47
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikkarateka
vjworld.com som domän uppdaterades eller förnyades den 24:e maj också. Bara ännu en notering att rista i folieprotokollet.

Reggad på:Registry Registrant ID:
Registrant Name: Ian Gould
Registrant Organization: Ian Gould
Registrant Street: 11664 National Blvd #361
Registrant City: Los Angeles
Registrant State/Province: California
Registrant Postal Code: 90064
Registrant Country: United States

Så tyvärr inget att hämta där.
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
Hon kan ha haft ena handsken av redan innan något har hänt eftersom hon skrev ett SMS till föräldrarna.

Ja, jag tänkte inte på det
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Det ASET måste ni ju hänga ut som skriver en sån sjuk sak!!!

redan gjort.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, flera av bilderna är tagna i kvällssol - inte dagsljus.
Några bilder är tagna i dagsljus. Är de tagna efter ett väsentligt fynd? Skyddsutrustningen fotograferad i kvällssol kan användas av samma orsak som de som användes på dagen.
Medlem
Axel-Foleys avatar
Min(a) teori(er):

1. J*han V*dm*n gillar en kändis,Katelynne "Kate" Bock. Han hittar BO på nämnd dejtingsida och blir besatt pga likheten till kändisen. Han vet vart hon ska arbeta och när hon slutar. Väntar på att hennes arbetskamrater ska lämna platsen(alt. så står han längs hennes färdväg och väntar) och åker sedan dit. Han kommer fram och hon får panik. Hon tappar påsen och kastar hjälmen mot honom. Han blir förbannad och tar hjälmen och smäller till henne. Hon tuppar av, han tar henne till bilen. Han tar hennes mobil och går ut för att göra sig av med den. Han kastar den åt h*lvete och då åker skalet av i luften. Mobilen träffar någonting, antingen i luften eller på marken, och en bit bryts av från telefonen. Han blir osäker på om telefonen är avstängd eller inte så han letar efter den och finner den. Tar den med sig. Nu vet jag inte mer vad jag skall tro. Notera att jag inte säger att nämnd man i inlägget är förövaren utan enbart ingår i min teori!

2. En man kör förbi när dem andra åkt hem. BO är kvar. Han vill köpa någonting & BO säger "Nej tyvärr, vi har stängt.". Mannen mister sitt humör och blir hotfull. Lisa sätter nycklarna i mopeden för att åka iväg (om hon inte redan satt i dem). Han går fram hotfullt mot henne och hon tappar påsen. Dem "slåss" och han får tag i hennes hjälm. Smäller till henne och lägger henne, tillsammans med hjälmen, i bilen. Han gör sig av med hennes telefon när han hör att den vibrerar i hennes ficka. Dem åker iväg. Hon vaknar upp och för ett j*vla liv i bilen och börjar slåss. Dem kör av vägen (not. bilen i diket tidigare i tråden) och han tar med sig henne därifrån. Notera att jag inte säger att nämnd man, ägaren till bilen i diket, är förövaren utan enbart ingår i min teori!

Argumentera gärna mot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in