2015-06-09, 23:13
Medlem
Harry_s avatar
jobbigt för hennes föräldrar
usch

imorgon kommer polisen att häkta någon skulle jag tro
2015-06-09, 23:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Att lämna mopeden utan att röra den och ev lämna spår efter sig är väl bättre än att försöka gömma den och riskera att den blir hittad.

Talar i vilket fall som helst för att en eventuell gärningsperson hade ett eget fordon av något slag, kanske fick moppen inte plats?

Vad vet vi om den unga killen som har kört runt med fyrhjuling och letat, han som enligt medias rapportering menade att "då gjorde han något i alla fall", typ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Sammanfattning finns här nedan i länken, i den finns fakta, mycket annat (som du missade under löprundan) i tråden är spekulationer.

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten.

OBS! Hälsning till samtliga användare: Jag har kontaktat moderator för att lägga in sammanfattning i första inlägget i tråden. Det behövs!
Synd bara att din sammanfattning saknade källor. Var har du fått tidsangivelserna från t.ex.?
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är mest för att inte bevis ska kontamineras och bli oanvändbara dem har skyddsutrustning samt munskydd - handskar är mer regel än undantag av krim då dem undersöker fynd, Känslan är alla dessa fynd som finns är utslängda av GM för att fördröja och röja bevis dem kan ha då dem finner BO levandes eller död!
Men då brukar de väl redan vara varse att det rör sig om mord, eller åtminstone en avliden person?
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Vet man om hon bor med sin biologiska mamma och pappa? Tänker att det kan finnas en bakomliggande föräldrar konflikt?

Funderar också varför polisen avslutade söket så tidigt? Känns som dom vet betydligt mer än vad som kommit ut... Annars hade det sökts dygnet runt. Och varför inte ta hjälp av Missing People?

Och varför jobba 44-5 mil hemifrån?
Och varför ingen Facebook?

Det är för mycket som spökar här...
1. Hon är trots allt 17 år. Den teorin kan du nog lägga ner direkt oavsett.
2. Många personer har restid ~1 timma till jobbet från hemmet. Inga konstigheter.
3. Går väl att göra ens Facebook-konto privat och icke-sökbart? Dessutom har inte alla Facebook - inget konstigt med detta.
2015-06-09, 23:15
Medlem
NirvanAs avatar
Hon var inte singel va? Innan hennes instagram blev privat hann jag gå in och kika, var bilder med nån kille hon hånglade med och skrev söta saker om...
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Man kan flytta en moped utan att lämna sina spår på den också.

Mindre risk att bara låta den vara och dra med sitt offer åt ett annat håll. Om man nu lyckas ha kvar något bakom pannbenet när man kidnappar någon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Är det bara jag som ser likheter i ansiktsdragen om man jämför Kate Bock (modellen som finns bland hans favoriter) och Lisa Holm...?

Jämför t. ex. https://twitter.com/katelynnebock/status/592841646997413891/photo/1 och bilden på Lisa som har släppts i media.

Behöver ju dock som sagt inte betyda något...

Har tagits upp men likheten ger mig rejäla jävla rysningar alltså. Ögonen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Vad var det för instagram-konto du länkade? Förstod ej vad det skulle vara för bokstäver istället för *.

? ska det va
2015-06-09, 23:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men då brukar de väl redan vara varse att det rör sig om mord, eller åtminstone en avliden person?
Nej det kan röra sig om tröja etc etc som fynd skulle det handla om en kropp då spänner dem upp ett tält för att skydda all insyn!
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Är det bara jag som ser likheter i ansiktsdragen om man jämför Kate Bock (modellen som finns bland hans favoriter) och Lisa Holm...?

Jämför t. ex. https://twitter.com/katelynnebock/status/592841646997413891/photo/1 och bilden på Lisa som har släppts i media.

Behöver ju dock som sagt inte betyda något...

Mycket stora likheter!
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men varför då sms:a att hon var på väg hem. Om messet redan var iväg, varför inte då skicka ett nytt med "jag kommer lite senare".

Nej, jag tror att nåt hände ganska direkt efter sms:et. Jag hoppas att hon messade för att få lite försprång när hon stack frivilligt, men jag tror att hon utsattes för ett överfall, tyvärr.
För att hennes föräldrar förväntade sig det sms:et, hon kanske hade lovat att skicka ett sådant.? Men hon kanske väntade en stund på någon i alla fall, inte alls otänkbart att hon hemlighöll något sådant. Och, hon kanske stängde av telefonen själv av någon orsak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in