Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:55
Medlem
Nej det här med "13" är ju riktigt jävla läskigt, mår på riktigt illa. Vem fan laddar upp ett filmklipp på en klocka som tickar ner med titeln "13" och 13 dagar senare försvinner man, eller datumet 7/6=13. Och VJworld, vad fan är det för något? Någon som tänker ringa 114 14 med detta? Det är ju riktigt skumt. Det är ju bara vi på FB som vet om den här videon, den kanske kan vara av intresse, vem vet? Bättre att ringa än att inte göra något känner jag. Vad tycker ni, ska jag?
2015-06-09, 22:56
Medlem
gronsaksroras avatar
Givetvis kan det faktum att hon är/var en snygg tjej relevant för det eventuella brottets natur. Speciellt såhär års när folk klär sig mera skimpy ökar risken för spontana brott. Men jag tror mer på den planerade versionen, GM är någon hon känner sen innan. Dock som sagt, snygg person - större misstanke om det första.
Senast redigerad av gronsaksrora 2015-06-09 kl. 22:58.
2015-06-09, 22:56
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Är det en lågoddsare att tro att det finns en flyktingförläggning inte långt från där hon försvann?

Det är nog betydligt högre odds på det än att du skulle skulle ställa den frågan. En fråga som upprepats några ggr.

Svaret? Finns i tråden.
2015-06-09, 22:57
Medlem
Nu har hennes instagram gjorts privat.
Medlem
Hur kan man inte säkra mer spår?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Nej det här med "13" är ju riktigt jävla läskigt, mår på riktigt illa. Vem fan laddar upp ett filmklipp på en klocka som tickar ner med titeln "13" och 13 dagar senare försvinner man, eller datumet 7/6=13. Och VJworld, vad fan är det för något? Någon som tänker ringa 114 14 med detta? Det är ju riktigt skumt.

Håller absolut med riktigt äckligt är det
Medlem
Hade hon hjälmen med sig in på jobbet kan hon ju ha tagit på sig den medans hon gick till mopeden.

Funderar på hur lätt det är att övermanna en person med hjälm på sig.
Ganska lätt antar jag. Hjälmen gör att man inte hör värst bra och man ser ganska begränsat framåt. En person som kommer bakifrån är då varken synlig för offret eller behöver knappt smyga. Har man inte hört eller sett något kan det bli en så svår överraskning att man inte förmår kämpa särskilt hårt.

Tycker det ser ut som grus på ytorna runt caféet. Har inte sett någon uppgift om att det skulle funnits tecken på kamp eller släpspår. Verkligen ett mysterium.
Medlem
Kidnappad och mördad av någon krigsskadad invandrare är lågodds.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Tänkte samma sak. Kanske hon har kommunicerat med någon genom någon dejting-app, och till slut bestämt en träff efter jobbet. Kanske därför hon för första gången hon tog mopeden till jobbet, för jag antar att hon blivit skjutsad dit vanligtvis.

Mest troligt är det nog ändå att hon kommunicerat med någon gäst som nog var mer intresserad av det än hon. Är ju problemet i serviceyrken för kvinnor, Anders Eklund var ju stammis på något matställe och ville skjutsa hem kvinnlig personal, åkte ju tom och köpte ett paket cigaretter åt en där som hade sagt till någon annan att hon var röksugen.

Jag tror ganska rejält på att någon sjuk jävel inte kunnat hålla tankarna i styr under kontakten med Lisa, hon ser väldigt vacker ut och desto mer attraktiv ja tyvärr. Sen det här med att man i ett sånt här yrke måste vara trevlig mot obehagliga kunder får ju lätt redan vrickade människor att tolka signaler fel.
2015-06-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Jag skulle påstå att BOs utseende ökar sannolikheten för en högfungerande gärningsman. Överfallsvåldtäkter som begås av lågfungerande drabbar sannolikt kvinnor med sämre genomsnittligt utseende.
Det kan du påstå.
Fast du skulle ha fel.
2015-06-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Nej hur är detta normalt? Man står inte och väntar 23 minuter på ingenting mitt ute i ingenstans.

Om du jobbar på café och är den som/en av de som stänger så finns det saker att göra efter stängningsdags, exempelvis räkna kassan, kanske städa undan, släcka lampor, kanske ett toalettbesök?

23 minuter hinner gå rätt snabbt.
2015-06-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Att hon planerade att försvinna medvetet 13 dagar efter det klippet menar du? Hur förklarar du då att hennes vante och delar av hennes mobil ligger utspritt på tre olika ställen?

Tänk såhär, någon gjort ett konto i hennes namn, lagt upp ett klipp att "om 13 dagar kommer nått hända med personen". En teori oavsett hur osannolik den låter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in