Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
4 mil?! På en moppe dessutom, måste ju ta 2 timmar minst.

Ja tänk om det fanns något matematiskt sätt att räkna ut hur lång tid det skulle ta...
2015-06-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ja, det bör ju vara Lisas familj och pojkvän som är på plats vid den tiden i varsin bil.

Ex-pojkvän
2015-06-09, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SomaB
Detta kom upp när jag kollade upp hans twitter?

http://twicsy.com/i/S7q6Rh

Se där rattfylla. J*n Joh*n V*dm*n 2015-01-29 rätt nytt alltså.
2015-06-09, 21:46
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Om du läser lite så har hon ingen pojkvän.
Den fd pojkvännen har 110% alibi.

Kan du berätta mer om hans alibi?
2015-06-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Där kom den också, tråd fulländad.

Ha ha , ja men han verkar va en kille med alkoholproblem ( baserat på rattfylla domen) men jag tror inte han har kidnappat henne, han lär väl inte ha körkortet nu heller efter rattfyllan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Detta tycker jag är intressant. Vi har en lucka på 30 min. Man står inte i 30 minuter och flippar med nycklar tills man skickar ett sms. Om nu inte GM skickade sms:et så är min spontana tanke att hon träffade någon där och pratade med (som hon troligtvis kände)

Precis! Vad hande under dessa 30
Min? Ar det en manlig eller kvinnlig chef?
Medlem
David_Ss avatar
Man får ju bara hoppas att dom hittar henne vid liv och vid god hälsa!
Tanken på att hon skulle vara tillfångatagen och utnyttjas sexuellt eller liknande är ju skrämmande inte minst för hennes föräldrar, som någon skrev gällande "fritzl" teorin så är det inte alls omöjligt.
Hur som helst hoppas hon hittas och att det inte handlar om något ofrivilligt bortförande även om alla spår pekar åt de hållen! Det finns mycket sjuka människor tyvärr
2015-06-09, 21:48
Medlem
Polisen borde kolla på om det finns fingeravtryck från hennes arbetskamrater eller deras pojkvänner på tändningsnyckeln på hennes moppe, eller på hennes tillhörigheter som hittats nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Somalier? Är inte speciellt troligt att det finns somalier som går på det kaféet och finns säkerligen inte speciellt många i trakten heller. Om ens någon!

Är det totalt främmande för dig att höra att sittande regering pumpar in 300+ asylsökande däribland somalier i små orter ute på landsbygden med 50-100 invånare - utan hämningar. Titta ut genom fönstret vettja, de finns överallt! även i dessa landsbygdsorter.

Det kan vara vem som helst som ligger bakom.
Senast redigerad av LineroKillen046 2015-06-09 kl. 21:51.
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
En helt annan infallsvinkel:

http://nlt.se/prenumeration/loggain?location=http://nlt.se/nyheter/gotene/1.3636552-dubbla-inbrott-pa-cafe-pa-klostret

Kan det vara så att det är någon som ser cafét som lämpligt att stjäla från och som gått från inbrott till att försöka råna dagskassan?

Men jag är inte prenumerant på NLT så jag vet inte när inbrotten var. Dessutom drevs cafét först vid Varnhems kloster och artikeln kan därför teoretiskt handla om inbrott vid Varnhem, som L*na lämnade 2014.

Står ej men artikeln skriven 10 december 2014

Citat:
PUBLICERAD 10 DECEMBER 2014
Citat:
L*na Sv*dung som drivet Café på klostret i Blomberg har fått ställa in bland annat julbord dagarna framöver på grund av att restaurangen drabbats av två inbrott, två nätter i rad.
— Natten till i går kom de in och stal saker för oss. I natt försökte de och krossade ett fönster, men lyckades inte komma in i lokalerna, konstaterar L*na Sv*dung som självklart polisanmält händelserna, men som fortfarande inte på onsdagseftermiddagen fått besök av polisen.
— De vägrar komma ut, det är inte klokt, säger hon när NLT når henne för en kort intervju.
Medlem
Tycker det mesta talar mot att gärningsmannen/männen hade bil, plockat henne bakåfrån när hon satt sig på mopeden och sedan kör vidare, anledningen till att jag tror GM har bil är att mobilen/skalet hittades utmed vägen.

http://prntscr.com/7f2fyj

Hade inte gärningsmannen bil så finns hon troligtvis inom det röda området, gula mindre troligt
Senast redigerad av Bazzination 2015-06-09 kl. 21:51.
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Precis! Vad hande under dessa 30
Min? Ar det en manlig eller kvinnlig chef?
Kvinnlig, hon är med på SVT väst lokal-TV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in