Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Onekligen en mkt sjuk person. Vad vet du om dennes brottsregister?

Detta kom upp när jag kollade upp hans twitter?

http://twicsy.com/i/S7q6Rh
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja den där snubben ger dåliga vibbar!
ni som säger att han blivit dissad av Lisa förstärker ju den känslan!
Vad vet vi om hennes nuvarande pojkvän? han som hon visar upp på sin instagram?

Va vilket pervo han har ju kukbilder och allt!

Weird snubbe...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Iskallt? Tycker hon låter lite nervös vilket inte är konstigt när man blir intervjuad om en sån här sak. Ser inget underligt i hennes beteende överhuvudtaget.
Det här var ett mysterium, usch vilka dåliga vibbar man får. Ung, väldigt söt liten tjej försvunnen på avlägsen plats där det vimlar av bondläppar och eventuellt somalier.

Somalier? Är inte speciellt troligt att det finns somalier som går på det kaféet och finns säkerligen inte speciellt många i trakten heller. Om ens någon!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Ja den där snubben ger dåliga vibbar!
ni som säger att han blivit dissad av Lisa förstärker ju den känslan!
Vad vet vi om hennes nuvarande pojkvän? han som hon visar upp på sin instagram?

Om du läser lite så har hon ingen pojkvän.
Den fd pojkvännen har 110% alibi.
2015-06-09, 21:43
Medlem
Pajastous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmadrass
berätta mer om detta, kan ju vara oerhört viktigt. Är detta något du hört? bevittnat själv? sett på sociala medier?

Killens twitterkonto är minst sagt jääävligt galet.

Det känns som spekulationer som har uppstått i tråden och sedan blivit sanning..

Men! Han på Twitter (Vadman) är dömd för rattfylleri.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Vid halv tio-tiden borde väl ändå pappan vara på platsen. Förmodligen med familj eller vänner till Lisa. Kan väl förklara bilarna utanför Caféet?
Ja, det bör ju vara Lisas familj och pojkvän som är på plats vid den tiden i varsin bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Verkar ju som om hon och kollegan lämnade strax efter 18. Chefen har ju även sagt att de han städa innan det stängde, alltså var det en tidig hemgång.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Därefter fick föräldrarna ett sms kl. 18.30 om att hon var på väg med moppen.

Vad hände under de 30 minutrarna från att de lämnade cafét tills att hon skickade sms:et?

Det är ju inte troligt att hon överfölls utanför cafét utan snarare någonstans på vägen med moppen.

Detta tycker jag är intressant. Vi har en lucka på 30 min. Man står inte i 30 minuter och flippar med nycklar tills man skickar ett sms. Om nu inte GM skickade sms:et så är min spontana tanke att hon träffade någon där och pratade med (som hon troligtvis kände)
Medlem
rex144s avatar
Hos ser inte så ung ut som jag förväntade mig, kunde lika gärna varit 27 år gammal,
troligen nån sexgalning såg henne jobba där och planerade kiddnappningen,

polisen jobbar säkert med hennes privatliv, har hon varit sexuellt aktiv? kan vara en föredetta pojkvän eller nån som ville bli hennes pojkvän
2015-06-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Kanske skickade hon SMS'et, stängde av telefonen (eftersom hon ändå inte lär höra den den närmsta timmen på moppe) åkte i väg söderut som planerat. Telefonen trillar obemärkt ur fickan och går i bitar mot asfalten.

Under tiden anländer ett gäng tjyvar till cafet.

En stund senare märker hon att telefonen är borta och vänder om, antingen har hon tappat den, eller kanske glömde hon den på fiket? Kör hela vägen tillbaka. Stannar och överraskar busarna och hamnar i bråk.

Eller kanske inte.

Om hon nu skulle glömt telefonen, tror du gon skulle ställt moppen "snyggt och prydligt"? Skulle det varit jag skulle jag ställt den lite hastigt och sedan snabbt sökt av området där mobilen kan ha tappats.
//
2015-06-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ett inlägg jag fått via PM från en ny medlem. Jag väger inte in mina personliga åsikter i texten, utan är ren förmedlare, med syfte att någon kanske får något nytt att nysta i.

Teori nr.2 är väldigt intressant enligt min mening. Får mig att tänka på fallet med Carolin Stenv*ll, som försvann spårlöst från en rastplats.
Det var ju oxå en "olycka" som spårade ur totalt.

Man kan ju iofs tycka att de borde finnas spår på vägbanan vid en eventuell påkörning, plus att hjälmen kanske skyddat huvudet så att påkörningen inte nödvändigtvis fått en dödlig utgång..

Vad tror du?

Förövrigt så får jag panik av det här fallet vad de gäller polisens insatser. Det känns som polisens resurser inte räcker till på nåt vis. Känns maktlöst, kan bara fantisera om hur de måste kännas för de anhöriga

En fråga: Om det skulle handla om ett kidnappningsärende, skulle polisen ligga lågt med det då tro? (Känns förövrigt som en torr teori, men man vet ju inte..)

Mina tankar går till LH och hennes anhöriga! <3
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
4 mil?! På en moppe dessutom, måste ju ta 2 timmar minst.

Precis. Därför tror (antar) jag att någon/några har vetat om att hon skulle färdas hem ensam i hela två timmar och varit så in i heleve dum nog att utföra sin handling när hon knappt hunnit svänga ut från sitt jobb. Annars känns detta fall helr orimligt. Varför skulle det gå åt helvete redan så tidigt på hennes resa, första gången?
Senast redigerad av softmoon 2015-06-09 kl. 21:48.
Medlem
ThordOlavssons avatar
En helt annan infallsvinkel:

Citat:
Café på klostret har drabbats av inbrott två nätter i rad.— Men polisen vägrar att komma ut, det är inte klokt, säger L*na Sv*dung. (e)
http://nlt.se/prenumeration/loggain?location=http://nlt.se/nyheter/gotene/1.3636552-dubbla-inbrott-pa-cafe-pa-klostret

Kan det vara så att det är någon som ser cafét som lämpligt att stjäla från och som gått från inbrott till att försöka råna dagskassan?

Men jag är inte prenumerant på NLT så jag vet inte när inbrotten var. Dessutom drevs cafét först vid Varnhems kloster och artikeln kan därför teoretiskt handla om inbrott vid Varnhem, som L*na lämnade 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in