Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 19:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, det stämmer – men jag tror inte att tänkt gärningsman varit medveten om det. Även denne måste varit stressad i det läget.
Så kan det absolut vara. Av med fodralet, kolla, går batteriet att ta bort, nej inte så lätt som GM tänkt sig. Sedan troligtvis förstörelse av telefonen eller slänga den i vattnet. Men varför dumpa fodralet så det hittas?
2015-06-09, 19:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossam
Det har nämnts tidigare i tråden att hon jobbade där. Och om man läser AB och tidigare kommentarer här i tråden står det att det var första gången hon åkte själv vilket innebär att antagligen har hon fått skjuts tidigare alternativt haft sällskap med någon till jobbet. Därför tror jag inte på din teori att det är något skumt med det hela att hon har ett jobb långt bort.
Varför samåkte inte dem då??
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Har kommit fram senare att hon brukar få skjuts. Dock inte om det är med kollega eller föräldrar. Detta var första gången hon åkte själv.

Har det kommit fram hur länge hon jobbat där. Sommarjobb? Var det bara på helgerna och hon jobbat där ett tag eller ett sommarjobb som hon måste i så fall startat för bara några dagar sedan med tanke på en 17-åring slutade väl skolan först i förra veckan. Oavsett om det var helgjobb så antar jag det är ställe som bara är öppet under säsong.
Medlem
PyramidTes avatar
Kan GM använt sig av båt?
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
GM trodde kanske att det skulle försvåra en eventuell pejling av hennes mobil.
Det är ju lättare att göra sig av med den i exempelvis vatten eller en gödselbrunn. Har svårt att se GM lägga tid och möda på det. Är tveksam till om det är något han ens tänker på i det läget.
Medlem
loka88s avatar
Citat:
Har kommit fram senare att hon brukar få skjuts. Dock inte om det är med kollega eller föräldrar. Detta var första gången hon åkte själv.

Om det stämmer att det var hennes första gång. Fy fan asså.

Men som tidigare nämnt, det är en jävla bit att åka moppe. svårt att se att det skulle vara hållbart under en längre tid
2015-06-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Syrran hennes jobbade hon där på detta café nu också eller var det tidigare???

Sitta och köra en EU moppe i ur & skur ca 2 tim nje jag skulle då inte göra det oavsett hur bra nu jobbet var, Något är det som inte stämmer med detta till 100% jag får inte det att gå ihop!

asså bara för att hon körde moppen till jobbet den dagen betyder ju inte att hon gör det varje gång hon jobbar. Vad är det du inte fattar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har det kommit fram hur länge hon jobbat där. Sommarjobb? Var det bara på helgerna och hon jobbat där ett tag eller ett sommarjobb som hon måste i så fall startat för bara några dagar sedan med tanke på en 17-åring slutade väl skolan först i förra veckan. Oavsett om det var helgjobb så antar jag det är ställe som bara är öppet under säsong.

Hon hade jobbat där som helgjobb och nu skulle börja med sommarjobb. Är det jag läst i tråden och på AB iallafall.
Medlem
Citat:
Om hon bor i Skövde BO då har jag en fråga vad sjutton gjorde att hon tog ett jobb så långt från hemmet???

Ngt måste lockat henne dit för ett sommarjobb som regel söker du i närheten för att inte slippa åka så jäkla vitt och brett för att jobba, Hade hon ngn hon kände kring detta café som drog henne dit eller vad??

Det är väl bara 3-4 mil till Skövde, inte så farligt långt ändå. På sommarstället har vi 1 mil till närmaste mataffären, som i princip bara säljer det absolut nödvändigaste, och hon kanske kände någon på arbetsplatsen som fixat jobbet åt henne.
Medlem
Citat:

Källa på första gången hon åkte själv? I så fall mycket intressant.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Varför samåkte inte dem då??
Herre jävla gud läs trådjävlen, dom skulle inte åt samma håll.
2015-06-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loka88
Om det stämmer att det var hennes första gång. Fy fan asså.

Men som tidigare nämnt, det är en jävla bit att åka moppe. svårt att se att det skulle vara hållbart under en längre tid
Under somrarna kan det vara ganska rofyllt att åka moped längs den vägen. Men som sagt, detta var hennes första gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in