2015-06-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det tar en timme, och det är många som reser en timme till jobbet.
Och i området där hon bor är det inte alltid så lätt att hitta ett jobb inom det yrket.
2015-06-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vad är det för potentiell GM som diskuterats här inne och varför misstänks han?
En man som finns i området som tycks ha historik av att trakassera kvinnor samt att han har ett twitterkonto där han bl.a. stalkar en modell samt lägger upp nakenbilder på sig själv på twitter.

Läs tråden.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vad är det för potentiell GM som diskuterats här inne och varför misstänks han?
sök på Joh*n V*dman * =a
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Kan vara slumpen eller tur, verkar som att det han länkade var i slutet av en liten väg i skogen eller liknande, kanske vanligt ställe att dumpa och gömma en kropp.
Kartan över det området länkades tidigare ändå.
2015-06-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag är också fundersam över att hon åkte själv denna långa sträcka istället för att få skjuts av någon.
Vem skulle hon åka med? Inte många som åker sträckan Blomberg - Stöpen där hon bor (ligger 1 mil norr om Skövde) Dom andra sas ju åka mot Skara - åt ett annat håll alltså.
2015-06-09, 19:37
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Personen som "gissade", gissade på en vändplan, dumpningsområde uppepå en höljd ca 1 km från området. Hen har varit med förr och kan sin statistik. Ren slump att mobilskalet (som vi inte heller vet är hennes) hittades ett par 100 meter bort på en annan väg. Men visst, flashback rules osv....

Du har säkert helt rätt o kan statistiken, men den "vändplanen" har man nog bara koll på att den finns om man redan känner till den.
2015-06-09, 19:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Satt och tittade på min Iphone 6 och jag ser inga skruvar i den men jag har för mig 4+4s+5+5s har skruvar i botten men jag tvivlar grovt att GM skulle ta sig tid för ngt dyl tar för långtid

Krävs för de flesta iPhones speciella verktyg om man nu alltså bara vill ta bort kåpan för att lossa batteriet och telefonen ska gå att sätta ihop igen. Enklast om det kvittar att det ska kunna funka igen är bara då att istället bara ta en sten och slå upp den.
2015-06-09, 19:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossam
Som sagt, trivdes hon med jobbet och som det skrivits om tidigare att hennes syster också jobbade där så är det fullt möjligt att hon ville jobba kvar.
Syrran hennes jobbade hon där på detta café nu också eller var det tidigare???

Sitta och köra en EU moppe i ur & skur ca 2 tim nje jag skulle då inte göra det oavsett hur bra nu jobbet var, Något är det som inte stämmer med detta till 100% jag får inte det att gå ihop!
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
För att avlägsna batteriet på en Iphone måste man väl ha en sån där pytteliten specialskruvmejsel, och pilla bort skruvar eller hur? Kanske inte så troligt att en GM gör det men vem vet.

Joo, det stämmer – men jag tror inte att tänkt gärningsman varit medveten om det. Även denne måste varit stressad i det läget.
Medlem
No.90-Kleists avatar
Vad exakt får er att tro att batteriet avlägsnats från mobilen?
2015-06-09, 19:41
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Du har säkert helt rätt o kan statistiken, men den "vändplanen" har man nog bara koll på att den finns om man redan känner till den.
Fast om han satt och kollade på Google Maps så upptäckte han den hur enkelt som helst? Allra helst om han sökte i en 1km radie. Hur tänkte du egentligen?
2015-06-09, 19:42
Medlem
baldersballe1s avatar
Vad säger historien/statistiken om liknande fall? Är det impulshandlande eller planerat?

Som någon var inne på tidigare så är det inte alls orimligt att hon är/var medlem på Badoo eller andra "sociala" appar, pojkvän eller ej. Dessa appar kryllar av män som har det svårt socialt, i många fall diverse diagnoser och störningar. Har sett tjejkompisars inkorgar och det är verkligen nerspammat med rätt obehagliga PM från Lars 56 och dylikt.

Om hon nobbar/friendzonar Awkward-Adam som blivit mobbad hela sin uppväxt (kanske med tillhörande asperger eller empatistörning) så känns det väl inte helt avlägset att det slår slint? Förmodligen nobbar hon flera såna killar i veckan. Eller är det hela ett för långsökt scenario?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in