Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:44
Medlem
Är inte det här fallet ganska likt det med norska Sigrid Schjetne? 16-åring som försvann och var försvunnen i en månad innan det visade sig att hon hade blivit bortförd och mördad av en psykiskt sjuk medelålders man.
2015-06-09, 18:46
Bannlyst
Förstår inte varför ni hänger upp er på intervjun med BO:s kollega. Ser inget suspekt överhuvudtaget med intervjun. Visst låter hon oberörd, men antagligen väldigt chockad. Det är ju inte säkert att dem känt varandra såpass länge att hon har mer att berätta om BO än det gamla vanliga "glad, snäll, trevlig" etc.

Däremot reagerar jag på att BO inte fick skjuts av henne. Känns som ett märkligt sammanträffande att hon ska försvinna när hon för första gången åker själv till jobbet. Kan det vara så att BO nekade till skjuts och själv tog sig till jobbet med moped för att hon efter sitt arbetspass skulle träffa någon? Hon kanske har stämt träff med en kille hon snackat med över nätet osv.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Användaren som postade det suspekta inlägget verkar ha ett överdrivet
intresse för försvunna/mördade kvinnor

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=488229
Det har jag också. Även jag har varit och kikat på det området på google maps
Medlem
Ser ut som polisen letar här av elstolparna på bilderna från platsen. Kanske postats innan.

https://www.google.se/maps/dir/58.5379828,13.333488/58.5379813,13.3334848/Caf%C3%A9+p%C3%A5+Klostret/@58.5399882,13.329231,2223m/data=!3m1!1e3!4m10!4m9!1m0!1m0!1m5!1m1!1s0x0:0x4b5 5fedfdb5943e!2m2!1d13.333234!2d58.547749!3e2
2015-06-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Märkligt inlägg men jävligt otäckt. Den platsen åker man inte till utan att ha kännedom om platsen. Var kom tanken ifrån att leta där?

Vad vet du som polisen borde veta?
Positionen länkades tidigare där en användare sa att det var mycket skog och en plats att eventuellt begå brottet på sett till terrängen.

Var själv inne på länken och tänkte nästan skriva samma inlägg. Vägen in i skogspartiet ser enslig ut, tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hon kanske har stämt träff med en kille hon snackat med över nätet osv.
Då borde hon väl inte ha skickat sms till föräldrarna att hon är påväg?
Medlem
Citat:
Förstår inte varför ni hänger upp er på intervjun med BO:s kollega. Ser inget suspekt överhuvudtaget med intervjun. Visst låter hon oberörd, men antagligen väldigt chockad. Det är ju inte säkert att dem känt varandra såpass länge att hon har mer att berätta om BO än det gamla vanliga "glad, snäll, trevlig" etc.

Däremot reagerar jag på att BO inte fick skjuts av henne. Känns som ett märkligt sammanträffande att hon ska försvinna när hon för första gången åker själv till jobbet. Kan det vara så att BO nekade till skjuts och själv tog sig till jobbet med moped för att hon efter sitt arbetspass skulle träffa någon? Hon kanske har stämt träff med en kille hon snackat med över nätet osv.

Enligt hennes Instagram så har hon redan pojkvän.. Fast din teori kan ändå stämma fast det är väl inte så sannolikt?
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Får samma känsla som du. Kollegan har i sammanhanget ett misstänksamt uttryck.

Underskatta inte hennes yttre, hon kan mycket väl vara iallafall delaktig i Lisas försvinnande.

Kusligt, verkligen. Ansträngda sväljningar kan tyda på nervositet, antingen är hon kameraskygg eller så döljer hon något. "Det är ju väldigt tragiskt, det som har hänt". Precis som om hon vet vad som har hänt. Hennes språkbruk och val av ord ter sig på ett sätt som i vissa fall låter inövat.

Nu kanske hon bara är nervös inför kameran och rädd för att bli misstänkliggjord, den möjligheten är inte alls orimlig. Men att vara sista person som sett en människa vid liv, är många gånger oroväckande.
Senast redigerad av Clownsanity 2015-06-09 kl. 18:50.
Medlem
Citat:
Det är tjänstefel från polisens sida att omedelbar inte ordna skallgång med Missing People

Neeej. Man kan inte ha en flock glada aningslösa amatörer klampandes runt i terrängen och förstöra doftspår för sökhundarna och tappa förvillande iphonefodral m.m.. Ett enda hundekipage gör hundra mans arbete på ett eftersök, om sökområdet inte är förstört. Ge för fan polisens tekniker m.fl. arbetsro så de får göra sitt jobb.
2015-06-09, 18:48
Medlem
succubusans avatar
Varför kopplar man inte in Missing people?

edit: ah ok sant att man inte vill ha folk överallt
2015-06-09, 18:49
Medlem
Anders Quick typ tror jag, om det nu är så illa att hon blivit bortrövad/mördad. Arbetsplatsen ligger ju mitt ute på landsbygden så det sedavanliga tjötet om negrer och invandrare tror jag är feltänk.
2015-06-09, 18:50
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Fast hon SMS:ade ju hem och sa att hon var på väg. Kanske för att det skulle förbereda mat? Jag tror att hon körde själv för att hon ville och för att kollegorna inte bor åt hennes håll, simple as that.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in