Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztickan
https://www.twitter.com/666v*dman

Man kan ju konstatera att han är ett jävla vider. Riktigt obehaglig Hoppas polisen har koll på honom.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
En fråga som INGEN har tagit upp.

Är föräldrarna rika, finns det gott om cash? Systern har enligt bilderna ett bra liv i NY osv.

Kan det finnas motiv till kidnappning bara att dom inte hört av sig än?

Jo det har forskats om det tidigt i tråden. Medelklass enligt många
Medlem
Citat:

Men vilket jävla vider, står och visar kuken på twitter.. Vem tror han att han är? Ja han borde man ta in på en endaste gång.
2015-06-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det har jag aldrig påstått, men det omvända hade säkert gett ett ännu sämre resultat.
"Att sätta bagaren som skomakare är osmart!"

Märkligt att man inte har dragit dit Missing People med tanke på deras kompetens att samordna sökinsatser?
Möjligt att det är så, ja.

MP sägs ju vara redo att stiga in, så man väntar säkert bara på klartecken från polisen.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Är föräldrarna rika, finns det gott om cash? Systern har enligt bilderna ett bra liv i NY osv.

Nej det kan ju vara en anledning också att polisen verkar så säkra på bortförd mot sin vilja. Behöver inte nödvändigtvis inte ens handla om pengar med lösensumma utan om någon affär som gått snett, föräldrarnas yrke etc. Vi har ju flera sådana fall tidigare även om det känns mer som hämtat från en film. Tänker närmast på fallet SIBA och fallet för ett par år sedan när tre personer förde mot en ung kille för lösensumma.
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:

* = a

Vidrig snubbe, lägger ut helkroppsbilder naken framför speglen och skit?
Medlem
HotBrunettes avatar
Det är mycket intressant över var mopeden stod eftersom den kan vara flyttad. Vart brukade hon ställa den? Att hennes påse är förflyttad ut till där mopeden stod tycker jag är konstigt. Det kan ha hänt något på arbetsplatsen av någon som känner henne.

Att allt är riggat. Sms:et till föräldrar kan vara sänt från förövaren. Hur smset är utformat är viktigt att fråga föräldrarna om brukade dottern skriva så här eller ringa innan hon skulle hem. Bör polisen fråga föräldrarna. Handsken och telefonen är i så fall bara dåliga villospår.

Eftersom påsen var placerad vid mopeden så har förövaren snappat upp henne vid mopeden om nycklarna satt kvar
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:

Hennes syster är 20 år. Hon äger knappast sitt boende i New York utan är inneboende eller au-pair.

Och nej, Lisa är inte kidnappad för att pressa familjen på pengar.
2015-06-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det kan ju vara en anledning också att polisen verkar så säkra på bortförd mot sin vilja. Behöver inte nödvändigtvis inte ens handla om pengar med lösensumma utan om någon affär som gått snett, föräldrarnas yrke etc. Vi har ju flera sådana fall tidigare även om det känns mer som hämtat från en film.

Kan bara hålla med, inte första gången det händer.

Att dom fortfarande inte hört av sig kan ju bero på att dom etc vill komma långt ifrån området, till och med långt ifrån landet.
2015-06-09, 18:03
Bannlyst
Hade varit intressant att få veta mer om den där knasbollen i lördags. Är det samma man som är känd sedan tidigare att vara närgången mot kvinnor i byn? Och på vilket sätt var han en knasboll? Känns ju märkligt att benämna sexuella förbrytare på det sättet, men det är kanske så man gör ute på vischan? Jag bor i en storstad och här benämns dessa skumma människor vid dess rätta namn: sjuka, psykopater, pedofiler etc.

Jag skulle gärna velat veta vad det är denna man gjorde i lördags. Gjorde han några närmanden specifikt mot BO? Och om han nu blev nekad av BO så kanske han blev så sårad att han bestämde sig för att konfrontera henne dagen därpå, vilket slutar i att han rövar bort henne.
2015-06-09, 18:04
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Jag krånglar inte till det. Jag bara konstaterar att det inte är självklart att hon finns i närheten.
Självklart är det absolut inte. I nuläget är inget självklart, men mycket är högst osannolikt. Att hon förts utomlands är en sådan sak.
2015-06-09, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Varför är det dumt menar du?

Vill han undkomma att bli upptäckt så försöker han väl att minimera spåren? Men vad vet jag. Han kanske vill bli upptäckt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in