2015-06-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Intressant här är om mobilskalet är hittat längs vägen. Handsken uppges ha blåst in i ladan.

källa tack
2015-06-09, 17:36
Medlem
FrZs avatar
Enligt ABs livesändning, är mobilfodralet upphittat på eller vid ett stort grönområde (äng)
2015-06-09, 17:36
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Statistiskt sett så brukar det alltid vara Anders Eklund-typer som är GM vid dessa fall, tyvärr.

Visa statistiken.
2015-06-09, 17:37
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Vad är oddsen på att det är mångkulturen som tagit död på ännu en ung svensk tjej?

Svårt att säga, min magkänsla är att brott som begås av etniska svenskar tar längre tid att reda ut än dylika begågna av invandrare. Har inget som styrker den teorin, utan det är bara en magkänsla.

Det kan vara så att konsekvenstänkandet och planeringstänket är mer utvecklat kanske? Jag vet inte, men jag tror det är så.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Statistiskt sett så brukar det alltid vara Anders Eklund-typer som är GM vid dessa fall, tyvärr.

Jag kan inte hålle med mer, att det skulle vara en neger som flashbackeliten hoppas på ser jag som sjukt osannolikt, speciellt med tanke på platsen hon senast sågs på. Jag tror som tidigare sagt på att det har något att göra med lördagens incident, med den infon som finns så pekar det inte på mycket annat.

Citat:
Vad är oddsen på att det är mångkulturen som tagit död på ännu en ung svensk tjej?
Välidgt låg.

Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Intressant här är om mobilskalet är hittat längs vägen. Handsken uppges ha blåst in i ladan.
Blåst in i ladan ?
Medlem
dovAkins avatar
Citat:

Kanske är ute och cyklar men brukar det oftast inte vara vuxna män som i t.ex. Engla fallet?
2015-06-09, 17:38
Medlem
Citat:
Polisen är generellt odugliga vid dessa sökinsatser. Därför borde Missing People eller någon annan organisation bistå med skallgång. Nu har man ju tappat 2 dygn på att polisen ska "söka igenom närområdet utan tillträde för obehöriga" istället för att ge Missing People befogenheter att söka 3-4 kvadratkm runtomkring cafét.
MP sägs ju vara helt redo att bistå polisen. Synd bara att de tröga idioterna hos polisen inte verkar vilja ta emot hjälpen.
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Well polisens 24h är passerad. Chanserna att hitta henne levande har sjunkit avsevärt.
Instämmer. Har tagit alldeles för lång tid.
2015-06-09, 17:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tror jag knappast - jag vet tammetusan inte hur mina barns mobilfodral ser ut, inte ens vilka mobiler de har faktiskt.
Jag ställer inte upp och synar dem varenda morgon med anteckningsbok och kamera heller - och skulle inte spontant kunna säga vad t ex sonen hade på sig för kläder när han gick till jobbet idag.

Det i mina öron snarare som om somliga har rent sjuka krav på föräldrar och sjuklig kontroll på sina tonåringar.

När man slutar välja kläder åt barnen har man sällan exakt koll på vad de drar på sig.

skärp dig! om du träffat din son idag, och pratat med honom i någon minut i alla fall, så borde du veta om han har kostym eller mjukisbyxor med t-shirt. eftersom ungdomar håller på och pillar med mobilen hela tiden, så borde t.o.m. läraren kunna peka ut vilket märke på mobilen en elev har. men å andra sidan, så kanske man är en frånvarande förälder, och då är det inte lätt. det tror jag inte är fallet för dessa föräldrar till Lisa.
2015-06-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Enligt ABs livesändning, är mobilfodralet upphittat på eller vid ett stort grönområde (äng)

Då är väl det inte så troligt att det blivit utslängt från ett fordon längst med vägen? Har hon sprungit och försökt fly och kanske försökt lämna ett spår?
2015-06-09, 17:40
Medlem
Citat:
Usch. Fotografiet av honom i lastbilen vid tidpunkten för det mordet glömmer jag nog aldrig. Fyfan vad läskigt det var att se det.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sakerna är rätt spridda, oddsen för att hon lever tror jag är mycket små.

Om hon skulle vara död varför inte lämna henne vid ladan nära caféet? att röva iväg någon borde ju inte vara synonymt med att man vill döda denne det första man gör. Nu förstår jag inte om fodralet hittats nära en väg eller i skogen men det är ju inte säkert att den tillhör BO då Iphone är den valigaste mobilen mig veterligen i Sverige.

Tror personligen att hon lever men att hon hittas levande när det väl sker om det sker är en annan sak.

Personer har ju hållits inlåsta i åratal i bl.a. USA och Österrike? (Fritzl)
Bannlyst
Enligt AB står det "mobilfodral funnet, enligt föräldrarna: Kan vara hennes".

De har alltså inte bekräftat att det är hennes med säkerhet, bara att det kan vara hennes. Tycker man ska ta denna upptäckt med en nypa salt då det kan vara vem som helst som har slängt det där, behöver inte ha något att göra med detta fall.

Själv brukar jag ofta finna kastade kläder, skor, mobilfodral och annan elektronik ute på ängar och i skogen som slängs av förbipasserande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in