Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 15:53
Medlem
Enligt en kommentar på SR så verkar det som att polisen kommer att börja söka i vattnet.
2015-06-09, 15:54
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack! Men jag bryr mig inte. Min dotter är jättesöt, men hon har inget utmanande beteende för det, inget se mig-behov.
Bra, då har du troligen gjort ett bra jobb som förälder. Att en tonårstjej har bekräftelsebehov gör henne dock inte till något fult eller dåligt. Det är bara hur vissa är (och har fått med sig i livet).
2015-06-09, 15:54
Medlem
Citat:
Den handske som hittats i en byggnad mitt emot kaféet hör till flickan. Det har hennes föräldrar bekräftat, uppger Christer Fuxborg. DNA-analysen av handsken är dock inte färdig ännu.

– Vi jobbar med hypotesen att handsken blåst in i byggnaden, säger han.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2741500-har-slutar-sparen-efter-17-aringen
2015-06-09, 15:55
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Kan man ha internet på en kontantkortstelefon? Svar ja. Lever du kvar på 90 talet eller?
Det är inte helt osannolikt att det finns wifi på kaféet, ska tilläggas.
2015-06-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att någon dragit ner byxorna framför en tioåring känns ju inte direkt kopplat till en försvunnen 17-åring

Allt mellan 10 och 81 har han hittills attackerat, inklusive en annan 17-åring. Inte ett åldersfixerat pervo tydligen:
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3765711-mp3-mannen-misstanks-for-nya-sexualbrott

Ganska högintressant faktiskt, med tanke på att den saknade flickan har koppling till Skövde. Dock lite oroväckande det som sägs i artikeln, att farbror blå inte håller listor på tidigare dömda sexualförbrytare bosatta i trakten. Men de kanske kan slå fram det i straffregistren vid behov?

Se även andra länken i inlägg 1034 här.
2015-06-09, 15:57
Medlem
Jävla idioter till kollegor! Kunde de inte väntat en liten stund till så att alla åkte därifrån samtidigt?

Eller kanske är det någon kollega som är skyldig?
Senast redigerad av blaha95 2015-06-09 kl. 15:59.
Medlem
Zloths avatar
Tror knappast att det är någon pedofil som ligger bakom detta iaf. Hon är lite för gammal.

Har vi ett nytt Elin Krantz fall? Fast denna gång med bil. Hur ser berikningen ut i Lidköping?
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är inte helt osannolikt att det finns wifi på kaféet, ska tilläggas.
Jag tänkte mer på om hon hade en extra mobil där hon kunde kontakta killar på badoo eller liknande sidor ostört. Men polisen borde väl kunna se detta trots om det var en kontantkortstelefon?
2015-06-09, 15:59
Medlem
Nu berättar reporten från AB att detta var första gången Lisa åkte hem själv... precis som vid Englas fall, första gången som hon cyklade hem själv.. vilken jävla otur
2015-06-09, 16:00
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jävla idioter till kollegor! Kunde de inte väntat en liten stund till så att alla åkte därifrån samtidigt?
Hur exakt är de idioter? Man kan väl inte utgå från att det värsta möjliga alltid kan hända.
2015-06-09, 16:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Nu berättar reporten från AB att detta var första gången Lisa åkte hem själv... precis som vid Englas fall, första gången som hon cyklade hem själv.. vilken jävla otur
Det utesluter ju att ev. gärningsman kan ha planerat detta. Och kretsen som visste detta är förhållandevis begränsad.
2015-06-09, 16:02
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det ska ju inte behövas, tänker man. Inget konstigt att åka iväg i förväg från någon som inte ska nyttja samma transportmedel. Tycker inte att kollegorna ska behöva kallas idioter för det.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jag tänkte mer på om hon hade en extra mobil där hon kunde kontakta killar på badoo eller liknande sidor ostört. Men polisen borde väl kunna se detta trots om det var en kontantkortstelefon?
Varför skulle hon ha det? Brukade hennes föräldrar söka igenom hennes mobil och hindra henne från att träffa killar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in