Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 09:18
Bannlyst
För föräldrar och för mig som har en yngre syster är ju detta största mardrömmen.
Vilka jävla idioter det springer runt i vårat samhälle, för det kan vi väl slå klart nu att det knappast är flickan själv som har försvunnit.

Jag hoppas verkligen att flickan återfinns, som fallet med flickan (den dock mycket yngre flickan) i Göteborg. http://www.svd.se/forsvunnen-flicka-funnen-nara-hem

Tror jag har haft fem olika teorier om vad som kan ha hänt och vill inte tänka på alla teorier föräldrarna bär på just nu.

Jag undrar en seriös fråga, man ser ju ibland folk som skriver typ "Hon har säkert blivit bortrövad som sexslav". Jag undrar bara, har det någonsin hänt att en tjej i Sverige blivit bortrövad, då snackar jag om en tjej som har en familj som bryr sig?. Man har ju läst om enstaka fall men det måste ju vara döttrar till pundare/alkisar som inte bryr sig om sina barn.
2015-06-09, 09:20
Medlem
Axells avatar
Man undrar ju hur dem menar när dem beskriver den personen som en "knasboll"? Var han pervers? Var han hög? Såg han ut att typ ha en psykos? Nej usch, detta fall får en att känna obehag.
2015-06-09, 09:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Allt talar väl för att de "vet" vem gärningsmannen är: den skumma gästen. Har själv jobbat i cafe som ung och det kom en hel del riktigt obehagliga gäster! Han har antagligen sagt något eller betett sig obehagligt. Sedan väntat utanför på henne, kanske suttit kvar och fikat till och med på uteserveringen?
2015-06-09, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Man undrar ju hur dem menar när dem beskriver den personen som en "knasboll"? Var han pervers? Var han hög? Såg han ut att typ ha en psykos? Nej usch, detta fall får en att känna obehag.
Jag kan se framför mig hur personen ser ut som varit där.
Jag har själv en granne som bor bredvid mig som man får känslan skulle vara kapabel till att röva bort någon. Dock helt fel stad, och kanske jag som är överparanoid mot vissa människor.

Dock finns det människor som kan verka obehagliga som är helt ofarliga, jobbigt om polisen lägger för mycket resurser på att jaga en cafégäst som är helt irrelevant.

Skulle tippa på lastbilschaufför om det inte var så långt från motorvägen, tvivlar på att en lastbilschaufför åkt ut på landet och rövat bort någon. Jag tippar på en Anders Eklund svennegubbe eller en man från Mellanöstern/Afrika, många av dom har ju en ganska vriden kvinnosyn tyvärr.

Jag tror vi kommer se fler fall av blonda unga kvinnor som råkar ut för brott i framtiden, dom ses som troféer av många män som kommer hit. Vissa är för gamla för att ragga upp dom på krogen då tar dom hellre till våld.
Senast redigerad av Captain Caustic 2015-06-09 kl. 09:34.
2015-06-09, 09:25
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Under sommaren åker många "ensamma" män ut och semestrar i Sverige, besöker caféer och fornlämningar och museum. Jag tror att det var en ensam man i 60-70 årsåldern som fattade tycke för flickan och tog med henne i sin semesterbil.
2015-06-09, 09:29
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att det polisen letar efter vid/bakom ladugården inte hör till flickan? Kan det vara så att det är där äcklet har gömt sig tills han har sett att kusten är klar när de andra i personalen har åkt hem? För om man kikar på kartan så är ju det därifrån man har bäst insyn till caféet.

Jag gissar på att det polisen misstänker är att det är förövaren som uppehållit sig i ladugården.
Senast redigerad av Bakfylla 2015-06-09 kl. 09:32.
2015-06-09, 09:30
Medlem
calina85s avatar
Ingen som minns och kan dra paralleller med detta fall? https://www.flashback.org/t1931878 Sigrid 16 år i Norge som försvann och hittades mördad drygt en månad efteråt? Ingen har nämnt det i tråden vad jag sett. Då var det väl okända gärningsmän för henne?

Hoppas flickan bara fick nåt tonårsryck och har det mysigt med någon hon tycker om och kommer hem igen inom kort men det ser inte bra ut
2015-06-09, 09:31
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag undrar en seriös fråga, man ser ju ibland folk som skriver typ "Hon har säkert blivit bortrövad som sexslav". Jag undrar bara, har det någonsin hänt att en tjej i Sverige blivit bortrövad, då snackar jag om en tjej som har en familj som bryr sig?. Man har ju läst om enstaka fall men det måste ju vara döttrar till pundare/alkisar som inte bryr sig om sina barn.
Helén Nilsson blev bortrövad och man vet att hon hölls vid liv i fångenskap i flera dagar innan
hon blev mördad.
2015-06-09, 09:31
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Under sommaren åker många "ensamma" män ut och semestrar i Sverige, besöker caféer och fornlämningar och museum. Jag tror att det var en ensam man i 60-70 årsåldern som fattade tycke för flickan och tog med henne i sin semesterbil.
Ja men det kan jag absolut tänka mig. Dock så känns det som att det bör vara något mer som utmärker personen mer än att den fikar just ensam. Många gubbar i den åldern kan vara nyskilda eller änklingar men de kan fortfarande vara så pigga så de vill hitta på lite saker och inte bara sitta hemma.
2015-06-09, 09:32
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic

Nej tack och lov har vi en bra uppklarningsstatistik i lilla sverige och det bor inte så många här att någon bara kan försvinna. Att sen en total knäppis sitter och rekar på ett cafe, beter sig knäppt och sen slår till vid stängning är något som sker i typ "no country for old men". Har det nu skett här så är det väldigt väldigt udda och konstigt. Anders Eklund var ett undantag, kanske det finns ett till nu då? I övrigt har psykvården rätt bra koll på sina patienter och fd patienter. Värre om personen kommer från utlandet, här på besök el dylikt, men vi kommer ändå kunna spåra denne gm väldigt bra. Tragiskt bara att offer fortfarande är borta
2015-06-09, 09:32
Medlem
trapezoids avatar
Ett väldigt underligt försvinnande. Mycket talar mot att hon har försvunnit självmant, om inte minst det faktum att hon är populär, vacker och kommer från en hyfsat välbärgad familj.
2015-06-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Kan det inte vara så enkelt att det polisen letar efter vid/bakom ladugården inte hör till flickan? Kan det vara så att det är där äcklet har gömt sig tills han har sett att kusten är klar när de andra i personalen har åkt hem? För om man kikar på kartan så är ju det därifrån man har bäst insyn till caféet.

Jag gissar på att det polisen misstänker att det är förövaren som uppehållit sig i ladugården.

Mycket möjligt, jag har själv varit inne på det. Han kan säkert ha spenderat flera timmar (dagar?) i ladan för att kartlägga arbetstider, vanor med mera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in