Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Vet ej om det tagits upp tidigare i tråden, men det kanske finns någon kameraövervakning kring caféet eller närområdet?

Nej, det finns det inte. 100%.
2015-06-09, 01:44
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Söt tjej. Kan tänka mig en blatte som blir ilsken för att han inte har en chans på henne men det är ju förstås bara min teori.

Time will tell (kanske).

En blatte där ute på vischan, nonono, detta är en inhemsk enstöring om det handlar om en GM.
2015-06-09, 01:47
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
säkert han med fyrhjulingen som har gjort ngt….
Såklart. Ännu en likhet med Helena-fallet i Mariestad där privatpersonen som åkte runt med fyrhjuling och letade blev dömd på förhand.
Det är ju mycket bättre att sitta vid en dator och spekulera.
2015-06-09, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Såklart. Ännu en likhet med Helena-fallet i Mariestad där privatpersonen som åkte runt med fyrhjuling och letade blev dömd på förhand.
Det är ju mycket bättre att sitta vid en dator och spekulera.

Måste faktiskt hålla med dig fullt ut här. Mycket bättre att sitta vid en dator och spekulera och försöka få fram saker än att ge sig ut på en fyrhjuling som en jävla idiot och låtsas göra nytta.
2015-06-09, 01:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.

Det är inte konstigt alls. Alla sjuttonåringar har inte en hat kärlek till sin mamma o pappa. Min dotter skulle gjort exakt det samma, ringt och sagt att hon var på G
2015-06-09, 01:50
Medlem
Hulls avatar
Tiden börjar rinna ut för flickebarnet! Det är synd att en så söt Tuvstarr skall försvinna från oss. Vi behöver ha ögon i luften överallt nu.
2015-06-09, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
En blatte där ute på vischan, nonono, detta är en inhemsk enstöring om det handlar om en GM.

Är inte helt säker på det. Även vischan är berikat numera. Men för all del, förhoppningsvis så löser det sig.
2015-06-09, 01:51
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Måste faktiskt hålla med dig fullt ut här. Mycket bättre att sitta vid en dator och spekulera och försöka få fram saker än att ge sig ut på en fyrhjuling som en jävla idiot och låtsas göra nytta.
"Låtsas" göra nytta?
Inte fan hittar du henne här, den saken är klar.
2015-06-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton

Hur kan du vara säker på det? Är området fri från blattar? Finns det sådana områden i Sverige nuförtiden?

Tiggande EU migranter finns det gott om, det kanske satt en tiggare utanför cafet? Ett scenario kan vara att hon slets in i en van full av tiggare, och nu ska hon säljas som sexslav.
2015-06-09, 01:57
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Tiden börjar rinna ut för flickebarnet! Det är synd att en så söt Tuvstarr skall försvinna från oss. Vi behöver ha ögon i luften överallt nu.
Ögon i luften?
2015-06-09, 01:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag blir inte klok på att telefonen var avstängd. Var det batteritorsk, eller ett direkt överfall?
Annars borde den kunnat pejlas om hon fått lift av någon t.ex. Otäckt om någon varit så kallsinnig och tagit mobilen det första den gör.

Senariet känns väldigt planerat och jag sätter en hundring på att ladan är högaktuell. Freaket uppehöll sig där OFTA för att kunna invänta rätt tillfälle, känns som om MGM var insatt i nya teknikens pejling av telefoner.
Detta låter och känns riktigt obehagligt.
Om det var en skötsam tjej kan MGM lurat in henne i ladan. Hon följde med eftersom hon visste vem personen var och upplevde inget hot
2015-06-09, 02:00
Medlem
Låt säga att fyrhjulingsgrabben faktiskt har gjort något hoppas jag inte polisen köper hans historier vad beträffar hans sökningsområden, det är ju självklart att han säger till polisen att han inte har hittat ngt när han istället kanske gjort sig skyldig till ett grovt brott och gör allt för att undanröja alla bevis, ni minna väl Mats alms pipande i efterlyst, varningsklockorna ringer inte för fullt men man hör dom dovt bort i öster iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in