Hejsan,
Undrar om det är någon som sitter på information om hur mycket denna elmotor drar i olika växellägen.
Köpte den 2011 och den här produktserien utgick kort därefter för att ersättas av de som hette Minn Kota Endura C2 (har jag för mig).
Jag vet att det gick att hitta produktdata förut där det framgick hur mycket ström den drog i olika lägen.
Anledningen till att jag vill veta är ju att jag vill kunna räkna ut ungefär hur länge jag kan köra på ett batteri med ett känt värde på Ah.
Som sagt, det var rätt lätt att hitta förut men nu har jag googlat kors och tvärs och hittar fan inte något.
Nån som sitter på info?
Edit: Kollade manualen nu som jag har liggande här hemma, men precis som jag hade för mig så står det inte vad den drar i olika hastigheter.
Det enda som står är att 50 Lbs modellen bör avsäkras med en 60A säkring, så den maximala strömförbrukningen i högsta hastighetsläget bör ju ligga nånstans strax därunder.
Har FÖR mig att den drog runt 50A i 5ans växel, men hade bara viljat hitta ett datablad som jag kunde spara ner och ha för framtida bruk.
Edit2: Ursäkta att det blev en novell, jag ska alltid vara så jävla överinformativ.
Mvh