Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det samma som tjejen längst till vänster? http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/old_sn/nyhet/img_1612_1.jpg

den tjejen som är borta är inte hon till vänster, kolla tidigare länk till instamgram.
2015-06-08, 21:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlonee
Ja detta är den försvunna tjejen
Söt tjej.
Kan lätt klassas som ett attraktivt och eftertraktat offer för en våldtäktsman.
2015-06-08, 21:16
Medlem
alfonspungs avatar
Helikoptern cirkulerade 3 varv runt stenbrottet (fiskevattnet) sen försvann dom. Dock inga som varit där och letat enligt uppgifter. (enbart via luften)
2015-06-08, 21:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det handlar ju inte om graden av trevlighet, utan att spår inte får förstöras.
Ja, givetvis var det det där med spåren jag menade. Trodde det var självklart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Kan det vara pojkvännen?
Det här låter snarare som stundens ingivelse. Nycklarna i mopeden, påsen med tillhörigheter på marken bredvid. Hjälmen på huvudet, troligen. Jag tycker det tyder på att gm observerat bo och flippat. Stannat bilen intill, slitit med henne och kört därifrån. Det kan kanske vara två gm? Svårt att köra bilen och samtidigt ha kontroll över bo. Hoppas verkligen jag har fel, men hon hittas sannolikt i närheten, mördad.
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Det handlar ju inte om graden av trevlighet, utan att spår inte får förstöras.

Ja såklart, jag misstolkade inlägget. Då är jag med.
2015-06-08, 21:22
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det här låter snarare som stundens ingivelse. Nycklarna i mopeden, påsen med tillhörigheter på marken bredvid. Hjälmen på huvudet, troligen. Jag tycker det tyder på att gm observerat bo och flippat. Stannat bilen intill, slitit med henne och kört därifrån. Det kan kanske vara två gm? Svårt att köra bilen och samtidigt ha kontroll över bo. Hoppas verkligen jag har fel, men hon hittas sannolikt i närheten, mördad.
Fast nu har det ju hittats spår som härleds till flickan inte långt från caféet. Vid en silo, ladugård eller vad det nu var. Så indragen i en bil och direkt körd därifrån är nog inte fallet.

Från moped, till byggnaden där spår hittades och sedan vidare till... återstår att se.
2015-06-08, 21:23
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Hm. Inga länkar fungerar, och då snackar vi inga. Uppenbarligen plockas de bort väldigt snabbt efter att de publicerats här. Undrar varför?

Edit: varför förstår jag ju såklart. Det är dock ovanligt att de plockas bort så snabbt, eller?
Om du klickar direkt på länkarna så fungerar de inte, däremot betyder t.ex. * = a att en * ska ersättas med ett a. O.s.v.
2015-06-08, 21:24
Medlem
Citat[B]:"Var något i lördags[/b]"
Möjligtvis finns det en händelse under lördagen som skulle kunna kopplas samman med försvinnandet.
– Det var någonting i lördags. Det var något som inte riktigt var som det skulle. Det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll. Knasbollar finns över allt, men man vill inte tro att det där har något med det här att göra, säger representanten för arbetsplatsen.

Tycker uttalandet ovan från "representanten för arbetsplatsen" är lite konstigt. Hur menar denne att "det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll"? Varför skulle en knasboll ha kommit tillbaka dagen efter för att skada flickan? Skulle kunna vara försök att lägga ut falskt spår av denne "representant". Hoppas de kollat upp denne (samt de andra på arbetsplatsen), för faktum är ju att det är otroligt sällsynt att någon helt okänd (t ex random knasboll) kommer och bortför/ skadar en person. Oftast finns gm i offrets närhet.
2015-06-08, 21:26
Medlem
alfonspungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Citat[B]:"Var något i lördags[/b]"
Möjligtvis finns det en händelse under lördagen som skulle kunna kopplas samman med försvinnandet.
– Det var någonting i lördags. Det var något som inte riktigt var som det skulle. Det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll. Knasbollar finns över allt, men man vill inte tro att det där har något med det här att göra, säger representanten för arbetsplatsen.

Tycker uttalandet ovan från "representanten för arbetsplatsen" är lite konstigt. Hur menar denne att "det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll"? Varför skulle en knasboll ha kommit tillbaka dagen efter för att skada flickan? Skulle kunna vara försök att lägga ut falskt spår av denne "representant". Hoppas de kollat upp denne (samt de andra på arbetsplatsen), för faktum är ju att det är otroligt sällsynt att någon helt okänd (t ex random knasboll) kommer och bortför/ skadar en person. Oftast finns gm i offrets närhet.

Fastnade vid det också, fixar alibi för sina 2 arbetskamrater? som stack iväg tillsammans me bilen?
2015-06-08, 21:26
Medlem
Tyvärr så är hon nästan säkert död nu
2015-06-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan bli lite svårt att se den om den ligger i en frysbox inne på caféet, som du föreslog förut.

Hur stor sannolikhet är det att en mördare drar in henne på kafét och lägger henne i en frysbox? En på miljarden? Sen förstår jag ju att polisen vill fokusera letandet på ställen där man fortfarande kan finna henne vid liv. Känns dumt att leta runt i frysboxar och sen hittar man henne levande ett dygn senare på åkern intill kafét t.ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in