Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 20:17
  #109
Medlem
alfonspungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är helt förbluffad över att det är så många av er som faktiskt tror att någon rövat bort henne.

Det är väl det som är minst troligt just nu.



Vadå minst troligt?
Vad är mest troligt då, att hon gått vilse ?
2015-06-08, 20:18
  #110
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är helt förbluffad över att det är så många av er som faktiskt tror att någon rövat bort henne.

Det är väl det som är minst troligt just nu.

Så vad är din teori som skulle vara mer sannolik än det?
2015-06-08, 20:19
  #111
Medlem
alfonspungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag försöker tänka positivt...


det får man absolut göra. Men man kan vara realistisk också.
Vill gärna veta vad du tycker är mest troligt av vad som hänt.
2015-06-08, 20:19
  #112
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om jag hörde rätt på AB's intervju med polisen så var det vid 20-snåret som en av föräldrarna tog bilen och körde mot cafét. Om man utgår från att den försvunne personen är den som blivit nämnd nyligen i tråden, så säger vägbeskrivningen att det tar ca 40 minuter att köra med bil. Låt säga att föräldern haft lite lägre hastighet för att vara observant längs vägen, så säg 45 minuters restid.

Just nu är klockan 20:00 och det är extremt ljust ute fortfarande. Man får vara extremt iskall eller dumdristig om man går och bär runt på en kropp eller ens släpar en person som gör motstånd vid denna tidpunkt. Allt pekar ju på att tjejen inte ligger i absolut närhet till cafét iaf, inte minst då de redan tömt gödselbrunnar osv.

Det som talar emot att någon bara impulsivt kört förbi och kidnappat henne, är att det är mitt på dagen och den personen har ingen aning om ifall någon bevittnar det runt omkring eller om det finns mer personal i närheten till cafét eller så.

Tycker mer att det luktar att någon har på förhand vetat om att tjejen är den som åker moped och kommer att lämna ensam.

På kartan ser det även ut som om det är boningshus bakom cafébyggnaden. Även det på skrikavstånd.

Ja, det ligger boningshus bakom cafébyggnaden där personal parkerar. Bakom ladan finns det några mindre byggnader sedan är det öppna fält åt alla håll.
2015-06-08, 20:20
  #113
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomimoose
Minst troligt? Omständigheterna talar väl ändå för att det är mest troligt? Hur menar du?

Jag kan tänka mig att personen utgår från det faktum att självmord är en uppemot tio gånger vanligare dödsorsak än mord. Vi som följer Försvunna-trådarna vet att när det är ett dödsfall som ligger bakom försvinnandet så är det i nästan alla fall fråga om självmord, olycka eller det som bokförs i statistiken som en skadehändelse med oklar avsikt, dvs man misstänker självmord men kan inte säkert fastslå det.

Då och då är det dock faktiskt mord och även om inget går att utesluta så känns det här som ett sånt försvinnande där det tyvärr inte känns långsikt att tro att ett brott ligger bakom. Men vi har absolut inte fakta än för att utesluta något annat.
__________________
Senast redigerad av MrFold 2015-06-08 kl. 20:23.
2015-06-08, 20:20
  #114
Medlem
Addhocs avatar
Någon nämnde tidigare i tråden att caféet ligger på vägen före ett stenbrott.
Hur långt är det till stenbrottet? När jag hör talas om en sådan plats så slår min spårnäsa på ON-knappen.
2015-06-08, 20:23
  #115
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Någon nämnde tidigare i tråden att caféet ligger på vägen före ett stenbrott.
Hur långt är det till stenbrottet? När jag hör talas om en sådan plats så slår min spårnäsa på ON-knappen.


Det kan du glömma.
http://nattstadcdn.com/7/1050000/102....jpg?width=765
2015-06-08, 20:23
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
På kartan ser det även ut som om det är boningshus bakom cafébyggnaden. Även det på skrikavstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, det ligger boningshus bakom cafébyggnaden där personal parkerar. Bakom ladan finns det några mindre byggnader sedan är det öppna fält åt alla håll.
Om hon hunnit få på sig sin hjälm (vilken ju inte återfanns vid mopeden) innan överfallet bör den väl dämpat skriken rejält?
2015-06-08, 20:24
  #117
Medlem
Många från de baltiska länderna som jobbar på bondgårdarna runt om i landet nu.
Deras husrum/bostad under tiden de vistas/arbetar här, brukar ligga i förrådsbyggnader eller lagårdar.

******
2015-06-08, 20:25
  #118
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om hon blev dumpad där så borde polis ha hittat henne nu efter snart 24 timmar kan man tycka. Inte minst genom hundpatruller mm.
Tjejen är tyvärr inte hittad men däremot något som tillhör henne...

Lite utdrag från GT
– Vi har hittat någonting som tillhör henne, men vad det är vill vi inte utveckla något närmare. Det ska väl kontrolleras med anhöriga och så vidare. Det jag kan säga är att vi inte har hittat det i någon silo eller liknande utan vid en plats inte långt ifrån hennes arbetsplats, säger Christer Fu**org.
Tonårsflickans mopedhjälm har dock ännu inte hittats precis som hennes mobiltelefon.
– Vi har pejlat hennes telefon och den sista platsen vi får fram är vid hennes arbetsplats, säger Lars Johansson.
Under polisens tekniska undersökning hade man under måndagseftermiddagen inte hittat några spår efter strid eller något annat som tyder på att våld har förekommit i närheten av platsen där tonårsflickan senast sågs till.
– Den här tjejen beskrivs som skötsam och det finns ingen anledning till att hon ska ha försvunnit självmant, säger Christer Fu**org.
Vid 19-tiden på måndagen berättar Christer Fu**org att sökandet efter tonårsflickan nu kommer att rikta in sig på ett gods eller fabriksområdet i närheten av hennes arbetsplats.
– Det är något fabriksaktigt med mycket skrymslen och vrån som vi ska undersöka med våra hundar, som är överlägsen människan vid den typen av sökande, säger Christer Fu**org.
http://www.expressen.se/gt/stort-sok...nnen-tonaring/
2015-06-08, 20:25
  #119
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Om hon hunnit få på sig sin hjälm (vilken ju inte återfanns vid mopeden) innan överfallet bör den väl dämpat skriken rejält?

Har det framgått att hon hade integralhjälm?
2015-06-08, 20:26
  #120
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det kan du glömma.
http://nattstadcdn.com/7/1050000/102....jpg?width=765

Vad menar du? Platsen på bilden (stenbrottet) är väl en ypperlig plats att leta på. Dessutom vatten där.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback