2015-06-07, 00:57
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Lite sugen på att köpa FM15. Hur pass stor skillnad är det från FM14?
Menyerna är väldigt olika. Tar tid att vänja sig. Scoutingsystemet har också förändrats mycket.
Citera
2015-06-07, 01:23
Medlem
Citat:
Lite sugen på att köpa FM15. Hur pass stor skillnad är det från FM14?

Passa på nu när det är 66% rea på steam... men vet inte om det fortfarande gäller! :P
Citera
2015-06-07, 01:46
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Menyerna är väldigt olika. Tar tid att vänja sig. Scoutingsystemet har också förändrats mycket.

Okej. Hur är matchmotorn då?
Citera
2015-06-07, 03:22
Medlem
No6s avatar
dubbelpost
Citera
2015-06-07, 03:22
Medlem
No6s avatar
Citat:
Okej. Hur är matchmotorn då?
Menar du rent grafiskt? En liten förbättring som varje år.
Citera
2015-06-07, 03:43
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Menar du rent grafiskt? En liten förbättring som varje år.
Njae mer gameplaymässigt. Om spelarna spelar bollen realistiskt och typ inte bränner 9/10 frilägen som spelarna får 5 av varje match i FM14.
Citera
2015-06-07, 16:48
Medlem
Neverwass avatar
Tredje säsongen med MFF, tredje titeln, dominerar allsvenskan. Är i CL igen (gruppspel - Man City, Juventus och Basel) där vi nyss slog Basel i första matchen med 2-1. Har Khouma Babacar, Georg Illiev och Arkadiuz Milik samt en inlånad Van Persie på topp, spelar Pawel Cibicki och Jean-Paul Boetius som Raumdeuter (AMR) och har en stabil backlinje i form av Erik Johansson, Emil Bergström och Alexander Milosevic med Krafth på höger och Konate på vänstern.. Eikrem och Adu bemannar mitten.

Babacar, Milik och Illiev öser in mål i både AS och CL. Men jag lyckas inte riktigt konkurrera med topplagen i CL, har åkt ur Europa League slutspelet två år i rad på bortamål mot Schalke 04 och Napoli.

Någon som har tips på hur man verkligen etablerar sig i toppen av Europa?
Senast redigerad av Neverwas 2015-06-07 kl. 16:52.
Citera
2015-06-07, 23:11
Medlem
Kommit till 5th rundan av FA cuppen med Barnsley. ligger 2a i ligan under championship så är ju inget superlag men jag får möta Manchester City.... 13-0, 43-1 i chanser.
Citera
2015-06-07, 23:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Efter ett uppehåll har jag i dagarna spelat klart säsong två. Det blev en tabellmässig miniutveckling då vi slutade på plats 13, även fast vi bara tog 40 poäng.

Det blev ingen Romeu då han inte klarade den medicinska undersökningen - istället plockades Lorenzo Crisetig in på lån. Ett kap, helt klart.

Grealish fick mycket speltid och har utvecklats fint. Min unga treback med Milosevic, Rugani och Okore var stabil med vissa undantag. Benteke har fortfarande inte riktigt lyft. Däremot gjorde Agbonlahor en fin säsong med runt dussinet mål. Pazzini floppade.

Bra att vi utvecklade spelet i cuperna dock. Vi förlorade kvarten i FA-cupen borta mot Stoke, trots två tidiga ledningar. Det var tungt.

Truppen var bred, så inför säsong tre har väldigt mycket hänt.

UT:
Luna
Kozak
Lowton
Pazzini
Cole
Given
Clark
(Alla dessa för småpengar. Det enda jag ville var att frigöra en del löneutrymme.)

IN:
Crisetig (ca 80 miljoner, köptes loss)
Maupay (ca 100 miljoner, uppdelat över flera år)
Paletta (ca 60 miljoner, uppdelat över flera år och med vissa klausuler
Benat (ca 8 miljoner, ett jävla kap)
Lindegard (free transfer, tänkt som back-up till Guzan)

Vi kommer nog vara 3-5-2/5-3-2 med en 4-2-3-1. Det blev lite oflexibelt och lättläst i vissa matcher, främst i matcherna mot bättre lag.

Målet för den här säsongen är att nå Europaspel. Om det så är i ligan eller via någon av cuperna spelar ingen roll. I ligan har vi kapacitet för 60-65 poäng med den här truppen, och det räcker troligtvis till en sjundeplats. Den siktar vi mot!

Säsong tre färdigspelad. Min svenskvärvning Milosevic såldes precis inför säsongen för ca 50 miljoner. Det var lite för bra betalt med tanke på att han på två säsonger stigit dryga 30 miljoner i värde.

I ligan nådde vi 56 poäng. En klar utveckling efter 42 och 40 poäng säsongerna innan. Vi spelade en stundtals fantastisk fotboll. Närmare 60 mål är bra för ett mittenlag. Tyvärr räckte 56 poäng inte till en sjundeplats, utan vi kom istället 9:a. Det var ett tufft år för att nå Europa, då det hade krävts 66 poäng för en sjundeplats. Hemmaspelet var helt fantastiskt med 14-0-5. Borta tog vi dock bara två segrar, efter att vi kryssat 8 matcher (där en handfull matcher tappades sista fem minuterna).

Jag hade rätt i min profetia att årets trupp hade potential för 60-65 poäng. Tyvärr fick vi inte riktigt ut allt vi hade. Dåliga i slutet av matcherna, samt ett uselt bortaspel var de största anledningar. Ändock, ett nytt kontrakt, en supernöjd styrelse, samt att jag klarade ett ägarbyte mitt i säsongen.

I cuperna nådde vann jag två matcher i ligacupen, för att sedan ryka på straffar mot Newcastle. I FA-cupen tog resan slut, även i år, i kvarten - nu mot Arsenal. 1-3 skrevs siffrorna till.

Maupay hade ett halvtufft första år. Knappa 10+10 är okej, men vi väntar oss mer.
Paletta var grym i min oftast spelade treback, ibland fyrback.
Crisetig har växt ut till en löjligt komplett mittfältare. Större klubbar lär rycka i honom i sommar.
Beñat var stabil utan att glänsa. Mestadels var han ordinarie, och bidrog med att vi ofta vann bollinnehavet i matcherna.

Annars fortsätter Bacuna vara grym på sin halvytter-position. Rugani tar steg för steg mot att bli en klassback. Grealish blev som väntad ordinarie och utvecklas fint. Benteke kritade som tur var på nytt med bara månader kvar av sitt kontrakt. Benteke som förövrigt gjorde sin bästa säsong under mig med 14 mål. Även oväntat bra prestationer av Weiman och Agbonlahor, som gjorde 7-8 mål var i ligaspelet med ganska så knapert med speltid.

I och med niondeplatsen och de medförda (obudgeterade) prispengaökningarna, samt att ägarna har gått in med lite fräsch kapital, så hoppas jag kunna investera i truppen precis som jag gjorde inför den här säsongen.

Dessa spelare kommer lira för Aston Villa säsong fyra:

Guzan

Paletta, Okore, Rugani, Blacket
Cissokho, Bacuna
Beñat, Delph, Crisetig, Grealish, Westwood
Benteke, Maupay, Weiman, Agbonlahor

Det är en trupp på 16 spelare. Alltså måste runt fem spelare in.

Spelare som kommer lämna är således:
Lindegard, Hutton (free transfer), Baker, Sanchez. Alla har förvisso startat över 10 matcher, och haft betydliga rotationsroller, men dessa vill vidare och håller inte riktigt för ett EL-aspirerande lag.

Mål in:
En högerytterback, en vänsterytterback. En av dessa får gärna kunna spela i mittförsvaret också. En av dessa ska också in i förstaelvan.
En central mittfältare med bra defensiva attribut, läs direkt ersättare till Sanchez. Blir nog inte helt ordinarie, men ska vara en förbättring gentemot Sanchez.
En offensiv mittfältare av hög klass. När vi ibland lirar 4-2-3-1 är vi något tunna på de offensiva mittfältspositionerna. Denna spelare ska gärna kunna lira på alla tre offensiva mittfältspositioner, samt kunna spela forward alternativt central mittfältare. Det sistnämnda behövs för att kunna ta plats i min huvuduppställning, 3-5-2/5-3-2.

Målet för nästa år är att återigen sikta mot EL och en sjundeplats i ligan. I år siktade jag hela tiden mot 60 poäng. Nu vet jag att vi måste sikta mot 65 poäng.
Citera
2015-06-08, 04:02
Medlem
Laddade ner Football Manager 2015 nu när sommarlovet kommit, detta har fan varit sommarlovets höjdpunkt. Men när jag laddade ner den nu ser det helt konstigt ut. Bakgrunden och allt är jätterörigt och fult.

Såhär ser det ut - > Bild <

Skitfullt och jättejobbigt. När jag kollar på youtube och annat ser det helt annat ut.

Hur får jag det att se ut såhär?
Citera
2015-06-08, 08:43
Medlem
Razys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Laddade ner Football Manager 2015 nu när sommarlovet kommit, detta har fan varit sommarlovets höjdpunkt. Men när jag laddade ner den nu ser det helt konstigt ut. Bakgrunden och allt är jätterörigt och fult.

Såhär ser det ut - > Bild <

Skitfullt och jättejobbigt. När jag kollar på youtube och annat ser det helt annat ut.

Hur får jag det att se ut såhär?

Du har troligtvis lyckats få tag i den s.k "Black Edition". Det är väldigt få som har lagt sina händer på just denna speciella version så du bör känna dig lite häftigare än alla andra!

Nej men okej. Lite seriösare kanske jag ska vara. Testa följande: Gå in i inställningar, tryck på "ladda om skal" nere i högra hörnet. Om inte det skulle fungera får du testa att ladda in ett annat skin, och sedan byta tillbaka till det vanliga. Jag är inte helt säker på att detta fungerar, då jag aldrig haft detta problem, men det kan vara värt ett försök.
Citera
2015-06-08, 13:18
Medlem
Smirmats avatar
Fick bli att inhandla det nu under rean. Vilket jag kommer ångra när jag blir helst fast i det, som jag blivit under tidigare upplagor.

Över 5k timmar speltid på både fm13 och 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in