2015-06-07, 12:29
Medlem
Man kan väl bra hoppas att detta har väckt någon sovande svensk. Som nu inser att deras land håller på och invaderas av några jävla kravmaskiner som inte backar för något.

Jag blir fan rosenrasande när jag läser den här skiten, det kommer fan brista för mig en vacker dag när jag åker till Stockholm. Söker upp personer som henne och kastar ut genom fönstret,...

Kan det här sovande jävla folket resa sig upp någon gång och sträcka på den krökta jävla ryggrad, och kasta ut skiten?
Citera
2015-06-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Med tanke på hennes samkväm med Rashid Musa är det kanske inte helt otroligt att hennes familj stödjer muslimska brödraskapet som var ett gissel i Syrien även på 80-talet (då mer en ren terror-organisation) och flydde på grund av den anledningen.
Mycket av hennes texter om Syrien kan också tyda på att hon dras åt det hållet eftersom det är mycket ursäktande hållning mot diverse jihadistgrupper.

Du hade rätt. Somar al Naher stödjer Muslimska Brödraskapets svenska ledare Omar Mustafa, och därmed förklaras att hon frotterar sig med Rashid Musa från samma MB-gäng.

Mohamed Omar på twitter:
Citat:
Mohamed Omar ‏@Gravdyrkare 34 min
Somar Al Naher stödjer Omar Mustafa, som hyllar Qaradawi, som hyllar Hitler

Alltså ett felaktigt utpekande att hon skulle vara kurd.
Citera
2015-06-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man undrar varför det i princip bara är vissa som gör detta. De flesta andra som de från Asien eller Sydamerika för den delen verkar mest vara som folk är mest och som man själv skulle bete sig i ett nytt land. Inte hålla på och skrika och begära en massa saker. Inte heller jämnt och ständigt visa tacksamhet. Det är det ingen som begär att man ska göra. Men just inte ställa krav och absolut inte tycka att landet ifråga man kom till skulle be om ursäkt för att man ens fick komma dit... Det är ju helt absurt och det är endast i Sverige av idag någon öppet kan tycka något så idiotiskt.

Det är säkerligen kulturellt betingat...beroende på om personen kommer från en konsensuskultur eller konfliktkultur. Personer från ostasiatiska konsensuskulturer ser du nästan aldrig gapa och bråka, medan personer från mellanösterns konflikt- och hederskulturer påfallande ofta söker konflikt för att öka sina förmåner och rättigheter.
Citera
2015-06-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nervgasad
Man kan väl bra hoppas att detta har väckt någon sovande svensk. Som nu inser att deras land håller på och invaderas av några jävla kravmaskiner som inte backar för något.

Jag blir fan rosenrasande när jag läser den här skiten, det kommer fan brista för mig en vacker dag när jag åker till Stockholm. Söker upp personer som henne och kastar ut genom fönstret,...

Kan det här sovande jävla folket resa sig upp någon gång och sträcka på den krökta jävla ryggrad, och kasta ut skiten?

Jag kan lova dig att 90-95% av dem som läser texten blir förbannade. Det är utmärkt att texten sprids viralt.
Undrar om hon fattar att hon agerar nyttig idiot åt SD?
Citera
2015-06-07, 12:42
Medlem
Det kan vara ett karriärsdrag att hon skrev på det viset. Hon VET att det blir läsarstorm. Nu vet betydligt fler vem hon är. Hon kan få andra jobberbjudanden tack vare det här. Hon har blivit halvkändis... Kan helt enkelt vara en PR-kupp. Hon vet att hon rör upp känslor men på något vis blir hon ett "offer".
Citera
2015-06-07, 12:51
Medlem
fendadens avatar
Somar Al Naher är förmodligen van vid att gapa och skrika för att få som hon vill, det ligger trots allt djupt inrotat i hennes kultur att söka konflikt och med våld söka önskat resultat. Men ju högre en apa klättrar, desto mer ser man av stjärten. När pendeln hon höjt slår tillbaks med full kraft kommer den inte vara nådig. Dagens mediekår består till hälften av självhatande svenskar och till andra hälften av svenskhatande "svenskar".
Citera
2015-06-07, 12:55
Moderator
Tinuviels avatar
På sätt och vis är det synd att diskussionen fastnar i att hon "kräver en ursäkt", för bortom klagovisan över asylprocessen säger den egentligen så mycket mer.

Den talar om en brist på samhörighet och lojalitet med det nya landet. Den illustrerar att en människa så integrerad som Somar Al Naher ändå i första hand identifierar sig som syrier snarare än svensk. Den illustrerar att vi inte längre har något gemensamt att samlas omkring.

I det blir vår nationaldag inget mer än en manifestation av ett självupplevt eller reellt utanförskap.
Citera
2015-06-07, 12:56
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Svenskar har i allmänhet inställningen att vi bara har en massa rättigheter och inga skyldigheter. Det gäller den överväldigande majoriteten, oavsett etnisk härkomst.
Hennes ledare visar bara att hon är bra integrerad.

Vilket jävla skitsnack. Om folk i allmänhet hade inställningen att det inte finns några skyldigheter så skulle det här landet se ut som det söndersprängda skitland araben smet ifrån.
Citera
2015-06-07, 13:07
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På sätt och vis är det synd att diskussionen fastnar i att hon "kräver en ursäkt", för bortom klagovisan över asylprocessen säger den egentligen så mycket mer.

Den talar om en brist på samhörighet och lojalitet med det nya landet. Den illustrerar att en människa så integrerad som Somar Al Naher ändå i första hand identifierar sig som syrier snarare än svensk. Den illustrerar att vi inte längre har något gemensamt att samlas omkring.

I det blir vår nationaldag inget mer än en manifestation av ett självupplevt eller reellt utanförskap.

Tyvärr blir detta konsekvensen av att det inte finns en stark majoritetskultur som manifesterar sig exempelvis som patriotism gör i USA, där olika etniska grupper kan samlas och känna samhörighet kring en gemensam faktor.

När det svenska samhället bara öser särrättigheter över alla folkgrupper motverkar man fullständigt en potentiell gemenskapskänsla som förvisso principiellt sett ändå hade varit omöjlig att uppnå då MENA-kulturen och därmed människorna som härstammar från denna ser radikalt olika på frågor som demokrati, religionsfrihet och jämlikhet, anammar en hederskultur och föraktar västerlänningar.

När någonting inte går som man vill kan man alltid dra rasistkortet och den dumnaiva svensken kommer backa som en slagen hund.
Citera
2015-06-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle hon behöva vara så tacksam för att hennes föräldrar tog henne hit? Om hon är 33 år idag var hon sju år gammal 1989 när hennes familj sökte asyl här. Det var inte hennes beslut att komma hit. Att hon skulle ha fått "extremt generösa bidrag" av svenska staten tvivlar jag på.

För att Sverige gav hennes päron en fristad när de flydde från sitt skitland i sandöknen?

Givetvis fick de bidrag. MENA jobbar inte från dag1.

Är du själv blatte eller "bara" anti-svensk?
Citera
2015-06-07, 13:10
Medlem
Utbuads avatar
Kvinnan i fråga är med i P4 just nu och "förklarar sig
Citera
2015-06-07, 13:12
Medlem
Ztoritzs avatar
Somar är ju tydligen en provokatör och jag tycker hon har lyckats bra med den intentionen.

Känner mig provocerad men inser sedan att det är mycket trevligare med ett friknull på midsommarafton än att gå hand i hand med en skäggig snubbe klädd i lakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in