Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2015-06-06, 21:33
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vinyl
Du sa att Peshmerga lever på koalitionen flygbombningar och att dom plockar lik som dom själva inte har dödat och visar upp för att höja moralen. Om dom nu dödar egna terrorister, varför då ta flygbombningarnas döda terrorister?

Svar: Du ljög helt enkelt för att nedvärdera kurderna - precis som 99,9% av alla andra araber, turkar, iranier och assyrier i tråden. Inget nytt för oss kurder att ni håller på såhär. Det är den del av våran historia tillsammans med er.

Du och alla andra har redan fått förklarat för er ett par hundra gånger varför kurderna inte gör några stora interventioner mot Sunni arabiska städer. Bläddra tillbaka och läs om du har missat det.

Irak har flygvapen, moderna vapen, en armé tränad av USA, Shia-misiler, + Iran och USA på sin sida. Dom sitter också ganska bekvämt om jag får använda ditt ordval.

Bekämpar PEshemrga fortfarande IS, IS är ju rätt så långt ifrån nu Kurdistan?
Citera
2015-06-06, 21:41
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Bekämpar PEshemrga fortfarande IS, IS är ju rätt så långt ifrån nu Kurdistan?

Jaså?
Är IS långt ifrån Kurdistan?

Nu får du förklara först hur du har kommit fram till detta att IS är till och med LÅNGT borta från Kurdistan.

Sen att du frågar ifall Peshmerga fortfarande bekämpar IS är en otroligt sjukligt oinsatt fråga trots att du har hängt här och skrivit själv massa gånger.

Sluta trolla, det du gjorde nu var verkligen ett troll inlägg.

Från idag.

Citat:
ISIS Endangers 2,700 Year Old Hebrew Prophet’s Tomb

At the moment, the ISIS offensive is considered to be approximately 10 miles from Al Qosh, held back from claiming the city by Kurdish Peshmerga fighters that have been endeavoring to halt the advance of the terrorist organization.

Skyddar andras intressen med sina liv till och med.

Här har du karta över konflikten:
https://christianmartyrwatch.files.wordpress.com/2014/12/iraq-oil-map-isis-001.jpg

Kurderna har en enorm gräns till IS territorium.
Kurdistan gränsar mer än någon annan part IS.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-06-06 kl. 21:51.
Citera
2015-06-06, 21:42
Medlem
Kvällen titt på twitter för att se vad det skrivs om gav mer motsägelsefulla uppgifter än vanligt rörande Baiji. Haashd-supportrar skriver "swift advances" i distriktet och visar till och med bilder på vägskyltar (som jag inte kan läsa ) https://twitter.com/IraqiSecurity/status/607230570247155715

medan den andra sidan skriver om en hel hög döda shiiter och Haashd i samma område.

Hur går det egentligen? Böljar det fram och tillbaka just nu, är det anledningen till att det är svåt att få en bild av vad som händer?
Citera
2015-06-06, 22:20
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Jaså?
Är IS långt ifrån Kurdistan?

Nu får du förklara först hur du har kommit fram till detta att IS är till och med LÅNGT borta från Kurdistan.

Sen att du frågar ifall Peshmerga fortfarande bekämpar IS är en otroligt sjukligt oinsatt fråga trots att du har hängt här och skrivit själv massa gånger.

Sluta trolla, det du gjorde nu var verkligen ett troll inlägg.

Från idag.

Skyddar andras intressen med sina liv till och med.

Här har du karta över konflikten:
https://christianmartyrwatch.files.wordpress.com/2014/12/iraq-oil-map-isis-001.jpg

Kurderna har en enorm gräns till IS territorium.
Kurdistan gränsar mer än någon annan part IS.

Varför tog du dig tid och svarade om du inte gillar min fråga? Jag skulle kunna trycka i dig några hårda ord men låter det vara för den här gången, du skulle gå under jord om jag gjorde det. Låt bli att svara mig i framtiden så kommer jag inte vanära dig, ok? Du levererar bara skit och ser ner andra som skriver här, få inte andra hata dig mer än vad man gör tillräckligt, du vinner inga poäng på det!

Till saken, men då blir jag jätteglad att dom är så nära er gräns och hoppas på det bästa, blir det bra så här?
Citera
2015-06-06, 22:38
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Varför tog du dig tid och svarade om du inte gillar min fråga? Jag skulle kunna trycka i dig några hårda ord men låter det vara för den här gången, du skulle gå under jord om jag gjorde det. Låt bli att svara mig i framtiden så kommer jag inte vanära dig, ok? Du levererar bara skit och ser ner andra som skriver här, få inte andra hata dig mer än vad man gör tillräckligt, du vinner inga poäng på det!

Till saken, men då blir jag jätteglad att dom är så nära er gräns och hoppas på det bästa, blir det bra så här?

Du lekte efterbliven vilket du inte är då du trollar!

Besvara på min jävla fråga din orm, jag skiter i dina jäkla poäng, behåll dom för dig själv.

Vissa av er är så jävla missvisande med erat skitsnack, tror du att du ska slingra dig lätt denna gång? Glöm det.

Det här skrev du:
Citat:
IS är ju rätt så långt ifrån nu Kurdistan

Min fråga:
Citat:
"Nu får du förklara först hur du har kommit fram till detta att IS är till och med LÅNGT borta från Kurdistan."

Här är kartan:
https://pietervanostaeyen.files.wordpress.com/2014/07/2000px-iraq1.png

Jag vet att du vet men att du leker och trollar.
Speciellt med din fråga ifall Peshmerga ens strider mot IS

Nej, Peshmerga lämnade miljardbelopp i militära utrustning till isis och dricker nu te hemma och spelar Fifa 15 medans irakiska armén fixar resten
Senast redigerad av tigersaid86 2015-06-06 kl. 22:48.
Citera
2015-06-06, 22:56
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Du lekte efterbliven vilket du inte är då du trollar!

Besvara på min jävla fråga din orm, jag skiter i dina jäkla poäng, behåll dom för dig själv.

Ta det lilla lugna horunge. Varför så aggressiv?

Vissa av er är så jävla missvisande med erat skitsnack, tror du att du ska slingra dig lätt denna gång? Glöm det.

Vart i mitt inlägg är jag missvisande, jag frågar, jag kommer inte med ett påstående, har jag fel får någon rätta mitt felande. Slingra mig ur den här gången lätt, är du helt pantad i generna, du lider av något grovt och jag tror inte ens läkarna kan ställa en diagnos på ditt problem.

Det här skrev du:

Min fråga:

Här är kartan:
https://pietervanostaeyen.files.wordpress.com/2014/07/2000px-iraq1.png

Jag vet att du vet men att du leker och trollar.
Speciellt med din fråga ifall Peshmerga ens strider mot IS

Här är mitt svar, det enda man läsr här och på nyheter är att det pågår ständiga skottlossningar och en kamp mellan shiamuslimer, irakier mot IS, när skrev någon sist att man är på väg att bryta sig in i kurdistan?

Svara din lilla pic!
Citera
2015-06-06, 23:28
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Här är mitt svar, det enda man läsr här och på nyheter är att det pågår ständiga skottlossningar och en kamp mellan shiamuslimer, irakier mot IS, när skrev någon sist att man är på väg att bryta sig in i kurdistan?

Svara din lilla pic!

Glöm att IS bryter sig in i Kurdistan, det är Kurdistan som bryter in sig i IS mark.

Det enda man läser här som du pratar om är hur IS gör framgångar gentemot irakiska armén och hur shia milisen är ratade.

Bakslag efter bakslag, bara negativa saker.
Citera
2015-06-06, 23:38
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Glöm att IS bryter sig in i Kurdistan, det är Kurdistan som bryter in sig i IS mark.

Har du problem med förståelsen? Har jag påstått det?

Det enda man läser här som du pratar om är hur IS gör framgångar gentemot irakiska armén och hur shia milisen är ratade.

Bakslag efter bakslag, bara negativa saker.

Du är ju fan helt störd, sök hjälp innan du insjuknar helt och det inte går att bota dig! Har jag påstått det också din dumma idiot, läs fan inläggen innan du svarar! Du är ju helt korkad, pantad, tror dom här disskusionerna är långt över din förståelesförmåga, häng istället på drogforum och sånt, där kommer du garanterad göra bättre ifrån dig.
Citera
2015-06-07, 00:04
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Du är ju fan helt störd, sök hjälp innan du insjuknar helt och det inte går att bota dig! Har jag påstått det också din dumma idiot, läs fan inläggen innan du svarar! Du är ju helt korkad, pantad, tror dom här disskusionerna är långt över din förståelesförmåga, häng istället på drogforum och sånt, där kommer du garanterad göra bättre ifrån dig.

Nej, jag menade inte att DU påstår det, det jag menade var glöm den tanken att någon ens kan försöka skriva att IS är på ingång in i Kurdistan för det ligger till tvärtom. Dvs det finns inga nyheter på det som du frågar efter.

Om vi ska återgå till det du verkligen "trodde" som var att IS är LÅNGT borta från Kurdistan vilket det ligger absolut inte till så är min fråga då, vem är det som befinner sig mellan IS zon och kurdisk zon, vem är det som befinner sig mellan dessa två ifall det är så att "IS är väl långt bort från Kurdistan"?
Citera
2015-06-07, 00:17
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Nej, jag menade inte att DU påstår det, det jag menade var glöm den tanken att någon ens kan försöka skriva att IS är på ingång in i Kurdistan för det ligger till tvärtom. Dvs det finns inga nyheter på det som du frågar efter.

Det är precis det jag sa från början och där är vi, var det inte det jag sa att det nämns aldrig något från kurdistans sida? Att IS inte utför några attacker mot kurdisk mark? Då började du anklaga mig för att trolla men nu säger du själv att det inte finns några nyehter om det jag frågar efter, alltså har jag helt rätt i det jag sa tidigare, jag kan inte se på en spåkula hur det ligger till mellan IS och Kurdistan, nästan inga nyhetessidor har en uppdatering mellan IS och kurder medan man varje dag uppdaterar information om IS mot shia och Assad.

Om vi ska återgå till det du verkligen "trodde" som var att IS är LÅNGT borta från Kurdistan vilket det ligger absolut inte till så är min fråga då, vem är det som befinner sig mellan IS zon och kurdisk zon, vem är det som befinner sig mellan dessa två ifall det är så att "IS är väl långt bort från Kurdistan"?

Jag trodde att dom var långt bort ifrån Kurdistan eftersom jag återigen kan upplysa min syn på det, man hör hela tiden bara städer bli intagen av IS som finns i Syrien och Irak men aldrig kurdiska marker, ja, jag är inte insatt i det men det gör väl inte mig till troll för det?

Jag kan inte ge dig ett svar på det här fetmarkerade för jag har inte en aning om vem som är vart och inte, men är det en sak jag vet rätt säkert är IS inne på syrisk mark och irakisk medan hela kurders mark är fritt från IS, det är min uppfattning. Jag har aldrig påstått att jag vet hur det ligger till.
Citera
2015-06-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Peshmergan lever på koalitionens flyganfall. Sett flera exempel på peshmerga soldater som samlar ihop döda daesh råttor från flyganfall, lastar på dessa på bilar och tar hem dom till basen för att höja moralen. Det riktiga kriget är inte i kurdiska områden, dessa är helt betydelselösa i det stora hela. Det riktiga kriget utspelar sig i Anbar, salahuddin provinsen och runt Bagdad och så vitt jag vet så finns det ingen peshmerga där.

Kurderna får jättegärna ta åt sig äran och ljuga för sig själva att man är pilspetsen i kriget mot daesh. Verkligheten på marken är annorlunda, detta kriget vinns med PMU, dom irakiska männen som vill frigöra hela landet från daesh inte bara rensa sina säkra området och sedan falla tillbaka och leva granne med daesh, shiiterna från den trygga södern skickar sina söner en efter en för att frigöra sunnistäder från mördare och banditer. Man gör det för att det är rätt att göra det, inte för att man försöker konvertera sunniter eller att mörda dom. Det är omöjligt att bo granne med daesh, det inser shiiterna, jag hoppas att kurderna också gör det. KDP har tidigare gnuggat händerna och njutit utav att ha daesh som granne då man kunde få fria tyglar att agera politisk medan araberna dödade varandra. Vad Barzani-maffian inte förstod var att man inte kan bo granne med en orm. Tack och lov börjar fler och fler kurder ryta emot diktatorn Barzani. KRG älskar att tala om hur demokratiskt man är, ändå har man haft en och samma ledare i så många år medan Bagdad bytt ledare 3 gånger under samma tid. Förhoppningsvis kan Jalal Talabani och hans parti få mer makt då man inte innehar samma maktbesatthet som Barzani-maffian som agerar Turkiets lillebror trots allt lavetter kurderna fått ta emot utav turkarna.

Så slutligen, ni kan skriva hur många inlägg där ni skryter om hur älskade ni är utav koalitionen, verkligheten är annorlunda och dom riktiga striderna har inte direkt haft peshmergan som ledargrupp. Västvärldens kärlek betyder inte ett skit i slutändan eftersom dom rycker mattan under fötterna på en så fort man börjar tänka självständigt och slutar följa deras absurda krav.

Vi får se hur mycket kurderna bidrar med när Mosul skall stormas, speciellt efter Nechirvan Barzanis uttalande idag om att kurderna inte vill separera sig från Irak och att man stödjer Abadi. Förmodligen bara tomma ord för att få pengar tyvärr och inte ett ärligt försök till att stabilisera landet en gång för alla.

Givetvis uppskattar jag allt peshmerga gör i sin kamp mot daesh, men det blir smått löjligt när man fokuserar alldeles för mycket på en del av konflikten som faktiskt är rätt obetydlig.

Väldigt respektlöst av dig att påstå att Peshmerga plockar upp lik efter flyganfall när cirka 1200 Peshmerga har dött och att man har kunnat befria flera tusen kvadratkilometer land. Mycket olyckligt.

Det riktiga kriget är runt Mosul. Det var där den så kallade irakiska armèn flydde och lämnade kvar vapen för miljardtals dollar som senare användes mot Kurdistan. Peshmerga har lyckats trycka tillbaks islamska statens råttor tillbaks in i Mosul och Hawija mfl. Nu väntar kurder på att shiit-armèn skall komma söderifrån. Men med tanke på hur värdelös den är så kommer det aldrig hända. Låt oss vara ärliga, shiiterna hade förlorat karbala och Bagdad om inte iran och USA hade blandat sig in i kriget och skyddat Bagdad. Det samma gäller kurder, att Erbil hade förlorats om inte USA hade kommir till räddning. Inte pga svaghet utan pga att så många stora länder i regionen stödjer ISIS och i kurdernas fall dålig tillgång till vapen samt ammunition.

Sen är kurder ej intresserade av andras mark. Man vill inte roffa åt sig andras land utan man vill ha Kurdistan. De senaste hundra åren har kurder spillt för mycket blod för att nu idag spilla mer blod för andras säkerhet och land. Sunniter bjöd in ISIS och låt de bli av de också. En Peshmergas blod är heligt och bör ej spillas för andras land. Så ser vi på våra kämpar, precis som du ser på era shia-krigare från söder.

De modiga männen från söder som du nämner i din inlägg har tyvärr alla lurats in i döden för att iran vill rensa sunniter från irak och på det sättet kontrollera området enda till Medelhavet. Alla dessa unga män är otränade och har hämtats direkt från gatorna samt bara givits ett vapen i händerna för att gå in i döden.

Kurdistan (befolkningen och Peshmergan) är pilspetsen mot isis barbari, detta pga alla flyktingar man har tagit emot samt att man har kunnat trycka tillbaks IS in i den islamska staten. Jag säger detta med respekt till alla andra grupper som bekämpar ISIS. Jag hoppas att det går bra för de samt att ISIS krossas inom den närmaste tiden.

Till sist, Peshmerga väntar nu på era modiga män från söder för att krossa ISIS i Mosul. Man står redo vid Kurdistans gränser. Så Jalla Jalla.
Citera
2015-06-07, 00:28
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Jag trodde att dom var långt bort ifrån Kurdistan eftersom jag återigen kan upplysa min syn på det, man hör hela tiden bara städer bli intagen av IS som finns i Syrien och Irak men aldrig kurdiska marker, ja, jag är inte insatt i det men det gör väl inte mig till troll för det?

Jag kan inte ge dig ett svar på det här fetmarkerade för jag har inte en aning om vem som är vart och inte, men är det en sak jag vet rätt säkert är IS inne på syrisk mark och irakisk medan hela kurders mark är fritt från IS, det är min uppfattning. Jag har aldrig påstått att jag vet hur det ligger till.

Det fet markerade.

Det finns en anledning till varför media världen över beskriver kurdiska styrkorna som den mest pålitliga och effektivaste styrkan mot IS, samt att det var Kurderna som krossade IS mytomspunna odödlighet genom att besegra dom och nu tagit tillbaka allt som IS tagit och lite till.

IS har inte tagit ett smack längre av kurderna, det går däremot bra mot irakiska armén trots att IS är numerärt underläge och i vapen arsenal jämfört med irakiska armén men lyckas bra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in