2015-05-31, 07:39
Medlem
Jag ar overtygad om att Moderatorn Morfar-52 alskar hundar, t.o.m. aggressiva gatuhundar som hotar mig, kan bitas och med stor sannolikhet aven har Rabies.
Darfor beslutade han/hon sig for att ga sa langt som att ge mig en VARNING for nagot jag, och sakert manga med mig inte brot mot forumreglerna da min post ju handlade om Diazepam i vilket forum jag aven postade mitt inlagg.

Se PM:et jag fick med VARNINGEN fran Mod. Morfar-52 nedan:

"Varning

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Stesolid (diazepam, Valium, Apozepam) fanclub

Citat:

Ursprungligen postat av DiscopussyHunter

Tvivlar val pa att det finns sarskilt manga Veterinarer har inne, men kanske att nagon har lite kunskaper om bade Diazepam och hundar.

Ref: (FB) Medicinerade hundar som trakasserade mig med Klonazepam

Det finns en hund till som maste fa sig en riktig ja*la dos, den ar dock inte vard mer av det relativt kostsamma Klonazepam:et men jag har en pase blaa "valium" (MANO 10) over som jag sjalv inte gillar.
Finns det mojligtvis nagon har inne med, forutom lite kunskaper i Diazepam aven har lite kunskaper med hundar..?

Mitt mal ar att droga den UNHOLY och den far garna bli halvt forlamad och sedan sitta dreglandes inne pa garden och skela med ogonen som en annan gronsak
Det vore ju dock mindre bra om den spydde upp det mesta som det krak den ar innan det hinner sla pa nervsystemet..

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Ot i tråden, veterinär fråga."

Jag borjade med att overklaga till den aktuella Mod. Morfar-52, det hjalpte inte utan han/hon stod fast vid sitt beslut.
Da PM:ade jag Admin4 vilket inte heller hjalpte, har forgaves vantat pa svar i en vecka nu.
Sa detta ar min sista chans till upprattelse, att rattvisa skipas och att Flashback fortsatter att vara ett forum fritt fran godtyckliga Moderatorer som missbrukar sin stallning.
Citera
2015-05-31, 09:14
Medlem
najass avatar
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator Varning för 0.06

Flashback --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2015-05-31, 09:15
Moderator
Tinuviels avatar
Jag tycker att varningen är korrekt och jag förstår inte vari "godtycket" skulle ligga. Att leda in tråden på en diskussion om hur man bäst sederar ett husdjur är OT och du borde ställt frågan här: (FB) Husdjur
Citera
2015-05-31, 09:35
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator Varning för 0.06

Flashback --> Papperskorgen
/Moderator

Woops, fel av mig. Såg inte att instruktionerna följs.

Jag har nu RP:at tråden så att mods i Papperskorgen kan skicka tillbaka den, samt tagit bort TS Varning

Jag ber om ursäkt för klantigheten

/najas, moderator
Citera
2015-05-31, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker att varningen är korrekt och jag förstår inte vari "godtycket" skulle ligga. Att leda in tråden på en diskussion om hur man bäst sederar ett husdjur är OT och du borde ställt frågan här: (FB) Husdjur

Riktigt så svart eller vitt är det inte, tycker jag. Jag kan ingenting om dessa droger men jag uppfattar det som att TS har tillgång till en specifik drog och söker expertis om den. Stämmer detta så är det inte orimligt att fråga om detta i en tråd dedikerad till just den drogen.

Detta utesluter givetvis inte att han skulle få bättre svar i "Husdjur", det vet jag inte. Tror inte detta handlar om forumval, så mycket som huruvida TS tramsar eller inte. Nu kommer TS knappast få något stöd, med tanke på vad saken handlar om, och diskussioner om djurplågeri urartar alltid, men ett visst godtycke finns det.

TS får väl pröva lyckan i husdjur, som föreslaget, men jag tvivlar både på att mod där välkomnar detta och att det skulle leda till mindre trams.
Citera
2015-05-31, 15:48
Medlem
Citat:
Men det ar ju inte en Klar Off-Topic post iom att posten handlade om just medicinen / drogen Diazepam och en aggressiv, hotfull och farlig Gatuhund, knappast ett regelratt husdjur.
Om Mod. Morfar-52 endast hade raderat posten sa hade jag val varit OK med det, men att ga sa langt som att ge mig en VARNING ar enligt mig, och nu fler, Godtyckligt.
Jamforbart med att fa en manads fangelse for olovlig korning, tingsratten KAN doma en atalad till en manads fangelse for olovlig korning, men det ar INTE praxis.

Och om man da kanner att man fatt ett Godtyckligt / Felaktigt straff, sa har man ratt att overklaga domen till Hovratten for omprovning.
Men sadana demokratiska och rattssakra mojligheter verkar inte hora hemma pa Flashback Forum, Sveriges största forum för "yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande"..?
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2015-05-31 kl. 16:07.
Citera
2015-06-05, 13:34
Medlem
tystichattens avatar
Citat:
Varför fick TS en varning för trams om nu frågan är felplacerad?
Vore det inte lämpligare att ge en varning för 0.02 isåfall?

Citat:
Men det ar ju inte en Klar Off-Topic post iom att posten handlade om just medicinen / drogen Diazepam och en aggressiv, hotfull och farlig Gatuhund, knappast ett regelratt husdjur.
Om Mod. Morfar-52 endast hade raderat posten sa hade jag val varit OK med det, men att ga sa langt som att ge mig en VARNING ar enligt mig, och nu fler, Godtyckligt.
Jamforbart med att fa en manads fangelse for olovlig korning, tingsratten KAN doma en atalad till en manads fangelse for olovlig korning, men det ar INTE praxis.

Och om man da kanner att man fatt ett Godtyckligt / Felaktigt straff, sa har man ratt att overklaga domen till Hovratten for omprovning.
Men sadana demokratiska och rattssakra mojligheter verkar inte hora hemma pa Flashback Forum, Sveriges största forum för "yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande"..?

"yttrandefrihet på riktigt" är bara en slogan och är inte tänkt att tolkas bokstavligt.
Vidare så är inte flashback en demokrati heller.

När det gäller att du blev varnad så tycker jag det är helt fel, man ska inte bli varnad för trams om man är seriös med sin fråga.

Men det tråkiga är nog att det ligger lite för mycket prestige i saken vid det här laget.
Du har fått nej i flera instanser och det skulle nog vara pinsamt för modsen att backa i det här läget, om du nu inte får medhåll av andra mods förstås (vilket inte är troligt då de tenderar att sympatisera med varandra, oavsett vad saken gäller).
Senast redigerad av tystichatten 2015-06-05 kl. 13:45.
Citera
2015-06-05, 14:50
Medlem
Xeliouss avatar
Helt korrekt varning. Det handlar mer om en hund och "Discopussyhunters" problem med denna hund. Vilka mängder av drogen som hundar tål kan knappast räknas in som topic, då blir frågan snart hur mycket en katt tål, berättelser om elaka hundar man stött på, hur mycket en elefant kan tänkas tåla...
Citera
2015-06-05, 17:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nej, din fråga handlade inte om "just medicinen/drogen Diazepam". Den handlade uttryckligen om vilka doser som krävs för att sedera en hund. Någon timme tidigare hade du startat en tråd inom exakt samma område forumdelen för husdjur.
(FB) Medicinerade hundar som trakasserade mig med Klonazepam

Du hade kunnat fortsätta diskussionen där istället.
Citat:

Åter igen, vari ligger godtycket? Menar du att andra ställt frågor om hur djur ska sederas i tråden och kommit undan med det?

Du fick en varning såsom ett påpekande om att ditt inlägg var OT. Det är inte större än så. Om ett år preskriberas den varningen. Skulle du fortsätta samla på dig varningar och bli aktuell för en omröstning avseende ohörsamhet kommer den här (och eventuella andra varningar) att granskas och övriga moderatorer kommer att bedöma om den var för hård. Det kan du se som den prövning i Hovrätten du efterlyser.
Citera
2015-06-05, 17:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystichatten
Varför fick TS en varning för trams om nu frågan är felplacerad?
Vore det inte lämpligare att ge en varning för 0.02 isåfall?
Varningen var inte för trams utan för OT.
Citera
2015-07-01, 02:50
Medlem
Citat:
Varningen var inte för trams utan för OT.
Off topic för en trådstart?

Eller var det kanske i en av trådarna dedikerade till enskilda droger?
Citera
2015-07-01, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Off topic för en trådstart?

Eller var det kanske i en av trådarna dedikerade till enskilda droger?

Ja, OT för en trådstart låter lagom vrickat. Nu kommer mod aldrig backa (Morfar-52 har inte ens bemödat sig att delta i tråden ) så det är på sin höjd filosofiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in