Citat:
Ursprungligen postat av
Jonipoon
Att du ens går på sådana fejk-kedjemail.
Nej, Kinas regering cancellerar inte bankkorten för alla utlänningar. Vilket jävla skämt. Däremot så kan jag tänka mig att de gör s.k. crackdowns (vilket händer då och då) för att sätta dit de utlänningarna som jobbar illegalt i landet, osv. Detta uppenbara fejk-kedjemailet är väl antagligen skapat av en grupp kinesiska män som vill skrämma bort utlänningar från Kina. Det finns hur många exempel som helst på hur mycket tid många kinesiska män kan lägga ner på sånt här. Fan, de tål verkligen inte att se utlänningar ihop med kinesiska tjejer.
Jo, jag anade det också speciellt med den dåligt skrivna engelskan.
Ah, en del kineser overall har ju en negativ bild av utlänningar och det beror såklart på olika faktorer, och en är ju bara att utlänningar är med brudar. Men en annan viktigare anledning är ju den starka nationalism som finns i Kina idag.
Däremot älskar jag alla artiklar som postas ibland på bloggar som pratar om "bli inte kär i en utlänning" eller typ "ligg inte med en utlänning" haha. Folk är ju nötter, och många kineser läser ju det dära och med sina nöthjärnor utan kritisk hållning.