2015-06-04, 22:22
Medlem
Ska läsa kriminologi : introduktionskurs och Kriminologi GR (A), Kriminalitet och missbruk till sommaren. Dessa är två halvfartskurser som ska läsas parallellt. Någon som läst dessa eller har en aning om hur arbetsbördan ser ut. Som jag har försått det är arbetsbördan generellt sett ganska låg vad gäller kriminologikurser. Under ordinarie terminer pluggar jag juridik, har jag någon nytta av det?
Citera
2015-06-23, 15:56
Medlem
Codaxs avatar
Sommarkurs man kommer in på?

Hej!
Finns det någon sommarkurs med sen anmälan där risken att komma in faktiskt finns? Provade någon som var öppen, men blev ju långt ned på reservlistan... (Varför ens ha öppen anmälan då?)
Citera
2015-06-23, 16:16
Medlem
Buscemis avatar
Chans**

Finns det inte sommarmatte-kurser med obegränsat antal platser?
Citera
2015-08-18, 17:24
Medlem
Någon som vet om det fortfarande finns chans att bli antagen till sommarmatten på GU/Chalmers genom antagning.se? Det går fortfarande att göra en sen anmälan, men sommaren är nästan slut... Behöver några HP.
Citera
2016-02-21, 22:38
Medlem
Sommarkurser 2016

Imorgon, den 22/2, så öppnar ansökan för sommarkurser! Jag behöver tips på sommarkurser jag kan ta ifall det inte blir något sommarjobb. Jag pluggar tekniskt, så kanske lite mer MATLAB om det finns. Helst distanskurser! Sen om ni har tips på andra väldigt roliga sommarkurser kan ni självklart berätta om dem!
Något jag funderar på är datakunskap på SU men vet inte om är för enkel för mig, någon som tagit kursen som kan berätta lite om den?

Annars tipsa varandra om kurser!
Senast redigerad av Cuisinen 2016-02-21 kl. 22:40. Anledning: Råka ta bort en mening
Citera
2016-02-21, 23:30
Medlem
Smatters avatar
Du kan ta kursen om harrypotter eller fotbollshistoria.

Eller så tar du genusvetenskap
Citera
2016-02-22, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smatter
Du kan ta kursen om harrypotter eller fotbollshistoria.

Eller så tar du genusvetenskap

Genusvetenskap är ju faktiskt ganska intressant. Problemet är väl mest att det är associerat till 100% södermalmflumm. Men i sig själv är den vetenskapen väldigt intressant.

"Harry potter"-kursen är även den ganska intressant som beskriver alternativa marknadsföringsstrategier. Men läser man bara Harry Potter och slutar där så blir man ju ganska ignorant. Och det var nog precis det här de som gjorde kursen tänkte på, lägg ut någonting som verkar som flumm så att tidningarna skriver om det - gratis marknadsföring. Sen att kursen handlar om hur författare som tex Rowling fick marknadsföringen att fungera är en helt annan femma.
Citera
2016-02-22, 19:28
Medlem
Det verkar inte som att det finns platsgaranti på en enda kurs i år. Någon som kan bekräfta det?
Nu blir man nervös om man kommer in på nått eller inte
Citera
2016-02-22, 19:30
Medlem
Ingen platsgaranti på sommarkurser 2016?

Det verkar inte som att det finns någon platsgaranti på sommarkurser i år.
Någon som har tips för bäst kurser att läsa som man lätt kommer in på genom betyg endast?

Eventuellt alternativa typer av kurser man kan ta för att få CSN, på högskolenivå?
Citera
2016-02-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juytu
Det verkar inte som att det finns platsgaranti på en enda kurs i år. Någon som kan bekräfta det?
Har inte kollat, men ta en titt på programmering på SU/KTH samt olika förberedande matematikkurser.
Citera
2016-02-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juytu

Jo, de förberedande kurserna i matematik via www.sommarmatte.se och www.matematiskavetenskaper.se har platsgaranti då dessa kurser helt görs på datorn med automaträttade prov! Om du kan gymnasiematten så bör du klara dessa kurser på en dag!
Citera
2016-03-12, 12:33
Medlem
Jag pluggar till civilingenjör, 4 året men kommer hem ifrån jobb utomlands mitt i sommaren. Kan jag läsa förberedande kurser i matte + fysik och få studiemedel för dem, fastän jag läst typ 10x så avancerad matte redan?

Någon som varit i samma sits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in