2015-06-03, 12:32
Medlem
vizis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Visst, men frågan är vem? Man vill absolut inte ha en "hyffsad" striker, det har vi redan med Giroud, Welbeck och Walcott - som tydligen påstås få spela mer centralt nu. Så det måste vara någon som är självklar etta och helst världsklass, eller på väg att bli det.

Så vad finns det att välja på? Alexandre Lacazette? Hur bra är han egentligen ni som ser på franska ligan? Vi har ju redan en fransk skyttekung.

Har varit rykten om att Wenger är intresserad av jackson martinez ifrån Porto, han har dock titeln som hyffsad striker för tillfället men med Wengers historia så kanske han vet hur han ska göra för att få Martinez att gå ifrån en hyffsad till en striker som toppar skytteligan 2015-16. Martinez är även 28 år gammal vilket är en nackdel.

Higuain har kopplats till Arsenal tidigare väl? och Higuain kan absolut bli en top striker.
Citera
2015-06-03, 12:40
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Han är ju en garanti för ligavinst, så inte mig emot. Tror dock inte att Zlatan passar in i Wengers åldersstruktur.
mja, tror snarare det handlar om att det är ganska opersonligt för en klubb att vinna något med Zlatan i laget.

det ger heller ingen ära till tränaren, eftersom det huvudsakligen är zlatan som vinner., och Wenger vill nog knyta ihop säcken med ett eget lagbygge där han framstår som hjärnan bakom laget. Och inte som en gammal man som köper en prostituerad, ihop om en sista känsla av bekräftelse.

Nej. Det är ytterst få klubbar och tränare som skulle kunna smälta in zlatan som en i laget, utan att det är han som står i centrum vid eventuell framgång. - Och det är Chelsea och Mourinho

Mourihno har vunnit champions league utan zlatan, medans zlatan aldrig vunnit den. Dessutom så har Chelsea redan ett färdig lag med en top 5 spelare i världen(Eden).

Jag tror dessutom att Ibra själv där skulle gå med på att bli påsatt och tillsatt den roll som tränaren anser lämplig lite som det kommer.

Zlatan -> Chelsea = förmodligen
Senast redigerad av Nurjenf 2015-06-03 kl. 12:44.
Citera
2015-06-03, 16:07
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Visst, men frågan är vem? Man vill absolut inte ha en "hyffsad" striker, det har vi redan med Giroud, Welbeck och Walcott - som tydligen påstås få spela mer centralt nu. Så det måste vara någon som är självklar etta och helst världsklass, eller på väg att bli det.

Så vad finns det att välja på? Alexandre Lacazette? Hur bra är han egentligen ni som ser på franska ligan? Vi har ju redan en fransk skyttekung.

Icardi? Kul och se om han kan näta mot de stora klubbarna i Europa, ung är han också.
Citera
2015-06-03, 17:48
Medlem
Kafferastens avatar
Mourinho hade nog gärna sett Zlatan ett par säsonger i Chelsea. Där kan han spela honom sparsamt så han slipper hamna i sina svackor där han ser tung och klumpig ut. En utvilad Zlatan hade haft riktigt skoj bland träbenen i PL.

Hade jag varit ägare i PSG så hade jag nog släppt Zlatan också nu och satsat på Cavani. Tveksamt om Cavani stannar ifall Zlatan spelar ut sitt kontrakt där.
Citera
2015-06-03, 19:00
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Mourinho hade nog gärna sett Zlatan ett par säsonger i Chelsea. Där kan han spela honom sparsamt så han slipper hamna i sina svackor där han ser tung och klumpig ut. En utvilad Zlatan hade haft riktigt skoj bland träbenen i PL.

Hade jag varit ägare i PSG så hade jag nog släppt Zlatan också nu och satsat på Cavani. Tveksamt om Cavani stannar ifall Zlatan spelar ut sitt kontrakt där.
Cavani gick ju ut nyligen och "hyllade" Z och sa att enligt honom är Z en av de bästa och att det är fantastiskt att dela omklädningsrum med Z då man lär sig mycket. Sanningshalten kan ju diskuteras om orden verkligen kommer från Cavani då deras relation varit ansträngd. Jag hoppas att Cavani får en mer central roll i Psg nästa säsong.
Citera
2015-06-03, 19:26
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Cavani gick ju ut nyligen och "hyllade" Z och sa att enligt honom är Z en av de bästa och att det är fantastiskt att dela omklädningsrum med Z då man lär sig mycket. Sanningshalten kan ju diskuteras om orden verkligen kommer från Cavani då deras relation varit ansträngd. Jag hoppas att Cavani får en mer central roll i Psg nästa säsong.

Får Cavani en direkt fråga om Zlatan så svarar han så klart så där. Det är vad som förväntas av honom. Han kan inte direkt gå ut och skapa stora rubriker världen över och får Zlatan en fråga om Cavani så lär han också uttrycka sig på liknande ödmjukt vis.

Ja en Cavani som trivs och får spela där han är som bäst kan nog snitta ett mål per match i Ligue 1. Ingen omöjlighet i alla fall.
Citera
2015-06-03, 21:54
Medlem
didierdrogbas avatar
Falcao till Chelsea?

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/
Citera
2015-06-03, 22:37
Moderator
zanteras avatar
Vet inte vad man ska tro när det är Silly, men i teorin, OM Falcao skulle göra ett år i Chelsea så skulle det inte alls förvåna mig om han smäller in 30+ mål och bla. gör hattrick mot Man United.
Citera
2015-06-03, 23:51
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vet inte vad man ska tro när det är Silly, men i teorin, OM Falcao skulle göra ett år i Chelsea så skulle det inte alls förvåna mig om han smäller in 30+ mål och bla. gör hattrick mot Man United.

Du behöver inte vara orolig. Costa, som nyligen gick ut och sa att han absolut tänker stanna, kommer gå före Falcao - även Remy (om klubben nu inte är dumma och självmant släpper honom) går nog före en usel Falcao.

Förstår faktiskt inte köpet/lånet om jag ska vara helt ärlig. Lärde man sig inte utav Torres? Hade det inte varit smartare att gå efter låt säga Griezmann som inte bara kan spela ordinarie ytter utan även kan hoppa in som anfallare om nu Costa och Remy skulle gått sönder.
Citera
2015-06-04, 10:47
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
#LFC are delighted to announce a deal has been agreed to sign James Milner from Manchester City, subject to a medical
https://twitter.com/LFC/status/606377084118835200
Citera
2015-06-04, 11:02
Medlem
zizacons avatar
Det börjar blir en del snack i England om att Arsenal skulle värva Kondogbia. Själv är jag lite tveksam, det verkar ovanligt förnuftigt att tidigt lägga pengar på en spelare som man faktiskt behöver.

Jaime Sanderson hintar om att det kan bli Kondogbia, Cech (som tydligen vill stanna i London) och Higuain för Arsenal om man får igenom sina mål. I så fall har man en fantastiskt fin chans att vinna ligan, men jag är starkt skeptisk, i synnerhet huruvida Mourinho under några omständigheter släpper en vettig målvakt tills oss.
Senast redigerad av zizacon 2015-06-04 kl. 11:05.
Citera
2015-06-04, 12:09
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Cech (som tydligen vill stanna i London) och Higuain för Arsenal om man får igenom sina mål. I så fall har man en fantastiskt fin chans att vinna ligan, men jag är starkt skeptisk, i synnerhet huruvida Mourinho under några omständigheter släpper en vettig målvakt tills oss.

Mourinho vill ju inte släppa Cech egentligen men Cech vill inte nöta bänk längre. Och Cech vill gå isf till Arsenal då varken Cech eller hans familj vill flytta från London. Så Mourinho visar Cech all den respekt han förtjänar och låter honom bestämma vilken klubb han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in