Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Så kommer det igen, trollande lösa rader som gör att det varken går att läsa eller besvara dina inlägg ordentligt. Det är stor skillnad på provokationer och trollande; en provokation kan besvaras, att trolla är bara påhittad idioti som saknar ett svar.
Jag delade upp mitt svar i enkla tydliga kommentarer på det du skrivit.
Varför skulle det inte gå bra att svara på det?
80-90% av det jag skrev borde ha gått alldeles utmärkt att ge replik på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Du har här utmärkt dig genom hela tråden med att ha problem med att förstå helheter vad gäller inte bara system, utan även det något mindre omfånget i användares resonemang.
Har du någon grund för det?
Jag brukar efterfråga detaljering och konkretisering för att få flummar att förstå att dom just saknar grund och ägnar sig åt fria fantasier.
Är det möjligen det som du tycker är besvärande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Gång efter annan förstår helt enkelt alla utom du vad någon åsyftar, och denne någon möter sedan glåpord från dig om den saken. Om poletten trillar ned.
Nej, då har du inte varit uppmärksam.
1. Jag håller mig till det som skrivs. Skriver nu någon A men menar B, så får man finna sig i att jag ger replik på A.
2. Om nu denne någon rättar sig och skriver B så kan kommunikationen fortsätta på ett konstruktivt sätt.
3. Men om denne någon i stället idiotförklara mig på ett eller annat sätt, så brukar jag ignorera det och fortsätta efterfråga klargörande i sak.
4. När det i 3. pågått länge inser jag ett vederbörande inte är mottaglig för sakligt resonemang. Och behöver då uppmärksamma denne på det. Och kan då, rätt eller fel, påtala absurditeterna i det som skrivs på ett ibland häcklande sätt. Detta för att få effekt.
Konstigare än så är det inte.
Och med dig har jag varit väldigt tålmodig och gått långt i att försöka få dig att konkretisera dig. Men hittills har det inte varit möjligt. Och jag har också gett feedback på var du falerar. Men du har inte varit villig att åtgärda det.
Jag beklagar det för jag utesluter inte att du kan tillföra något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
I ett annat sammanhang skulle man kunna berömt dig för kunskap om praktiska detaljer eller ekonomisk historia. Ett fokus som även skulle kunna ha potential till givande diskussioner. När du istället trollar om att du har någon slags starkare analytisk ådra blir det tvärtilt.
Som var och en rimligen inser har jag inget som helst intresse/behov av beröm.
Det jag uteslutande efterfrågar är fakta och saklighet. Och det är därför jag kolliderar så starkt med så många här. Ty de emotionella ställningstagandena är frekventa här.